بهترین اپلیکیشن تماس تصویری ؛ مقایسه Google Dou, Skype, FaceTime

بهترین اپلیکیشن تماس تصویری ؛ مقایسه Google Dou, Skype, FaceTime

اپلیکیشن Google Duo

Google Duo شباهت زيادي به faceTime دارد و عملكردش مثل آن است، کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است، شما فرد مورد نظرتان را انتخاب مي كنيد و تماس تصویری آغاز می شود! همچنین روی صفحه تماس گزينه هايي مثل تغییر دوربین به دوربین پشت یا دوربین سلفی، قطع صدا و پایان تماس نیز وجود دارد.
برخلاف دیگر اپلیکیشن های تماس تصویری، در اين برنامه به صورت گروهي نمي توانيد صحبت كنيد یا پیام ارسال کنید حتی تصویر کوچک خودتان را هم نمی توانید روی صفحه جابه جا کنید.

duo

متاسفانه این اپلیکیشن به دلیل جدید بودن بر روی گوشی خیلی از مخاطبین شما نصب نیست و شما در ابتدا بايد از كساني كه مي خواهيد با آن تماس بگیرید، بخواهيد اين نرم افزار را نصب كنند.
همچنين گوگل ذكر كرده است كه تماس هاي صوتي هم به زودي نرم افزارش اضافه مي كند.

چگونه مي توانيم Google Duo را دانلود کنیم؟
برای دانلود Google Duo لازم است تا به اپ استور یا گوگل پلی بروید و آن را نصب کنید.(برای دانلود اینجا کلیک کنید)
هنگامي كه اين نرم افزار را نصب كنيد شما بايد شماره تلفني وارد كنيد كه صرفا نيازي نيست كه شماره تلفن همان دستگاهي كه مي خواهيد با آن وصل شويد باشد. به همين دليل حتي مي توانيد بر روي يك تبلت هم اين نرم افزار را نصب كنيد.

اپلیکیشن FaceTime

فيس تايم هم يك نرم افزار براي تماس هاي تصویری و صوتی است و با استفاده از اينترنت WIFI و ۳G مي توانيد تماس هاي ويديويي و صوتي رایگان برقرار كنيد، معمولا تماس هاي صوتي نسبت به تماس هاي تصویری در این اپلیکیشن از كيفيت بهتري برخوردارند.

فیس تایم

يكي از محدوديت هاي فيس تايم اين است كه صرفا فقط قابليت پشتيباني در سيستم هاي اپل را دارد. به همين دليل شما نمي توانيد با كسايي كه گوشي هاي اندرويد دارند تماسي برقرار كنيد و حتما دو طرف بايد يكي از ابزارهاي آيفون، آيپد و يا مك را دارا باشند.

اپلیکیشن Skype

اسكايپ اين قابليت را دارد كه در همه سيستم هاي اندرويد، اپل، ويندوز، بلكبري و آمازون راه اندازي شود. اسکایپ يك نرم افزار با قابلیت هایی عالی است و داراي امكاناتي مثل تماس تصویری گروهي، پیام رسانی و تماس صوتی هم می باشد. قدمت اسکایپ از دیگر اپلیکیشن های تماس تصویری مذکور بیشتر است و قابلیت های بهتری را هم رد اختیار کاربران قرار می دهد.

اسکایپ

مقایسه کیفیت و امنيت  Google Dou, Skype, FaceTime

بي شك كيفيت هر سه اپلیکیشن بستگي زيادي به سرعت اينترنت شما و فرد مورد نظرتان دارد. يكي ديگر از موضوعات كيفيت سخت افزارهايي مانند دوربین و میکروفونی است كه از آن استفاده مي کنید. اپل با هماهنگ ساختن سخت افزار و نرم افزارهاي خود باعث شده برتری های سرویس هایش مشهود باشد.

يكي از موضوعات قابل توجه در استفاده از اين نرم افزارها امنيت آن است. خبر خوب اينكه هم فيس تايم و هم اسكايپ از امنيت بالايي برخوردارند. اسکایپ تمام تماس های صوتی، تصویری و پیام ها را رمزگذاری می کند.
همچنين اپل نيز در نرم افزارهاي فيس تايم و اي مسيج خود از حالت رمزگذاری End to End براي امنيت بيشتر استفاده مي كند. Google Duo هم برای امنیت بیشتر از حالت رمزگذاری End to End استفاده می کند.

جمع بندی

اگر یکی از محصولات اپل را دارید و مخاطب شما هم از کاربران اپل است، فیس تایم می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از طرفی با تجربه ای که ما با اینترنت ایران داشتیم، اپلیکیشن اسکایپ روان ترین و با کیفیت ترین تماس تصویری و صوتی را نسبت به دیگر اپلیکیشن ها داشت. اپلیکیشن تازه معرفی شده گوگل هم در تماس های تصویری خوب عمل می کند اما تماس استفاده از این اپلیکیشن به شرطی است که مخاطب شما هم Google Dou را نصب داشته باشد.


 

9
نظر خود را بنویسید

avatar
5 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
تیم دیجی شومجید Recent comment authors
مجید
مهمان
مجید

سلام خیلی جالبه در این مقایسه آپکیشن Soma messenger بسیار آپکیشن با کیفیتی در تماس تصویری در حالتHD پخش می کنه من با فلاند با دوستم از طریق soma صحبت کردم کیفیت صاف صاف بود در حالتHD و یا آپکیشن لاین و ایمو و وایبر اینها اپ های تصویری قدرتمندی هستند کاش نویسنده توی مقایسه اینها هم می اورد واقعا تاسف باره و google duo اشکالات فراوانی دارد حتی با سرعت ۴g هم تصویر دایم قطع میشه و میزنه ویدیو کال متوقف شده است تصویر زود محو میشه و کیفیت حتی با سرعت فورجی هم خوب نیست شطرنجی است البته… بیشتر

مجید
مهمان
مجید

سلام
اقای نویسنده محترم و مدیر سایت بهتر بود آپ های لاین و سوما و ایمو و وایبر و هنگ اووت و ohoo را هم می اوردی و مقایسه می کردی با اینها و بعد جمع بندی می کردی خصوصا لاین خیلی با کیفیت لست و ایمو و وایبر

مجید
مهمان
مجید

من انتظار داشتم جواب پاسخ مرا تیم دی جی شو بدهد چرا سوما و لاین و ایمو و وایبر در این تست نیستند ؟

مجید
مهمان
مجید

سلام بزرگترین نقص و ایراد Google Duo این است در هنگام تماس تصویر زود قطع و وصل میشه در حتی با اینترنت پر سرعت ۴g ایرانسل و کیفیت تصویری گهگاهی شطرنجی و بعد پیغام میده ویدیو کال متوقف میشه و بعد تصویر محو میشه متاسفانه گوگل هنوز آپدیت جدیدی ارایه نداده است برای رفع باگ در این اپکیشن و ایمو که کیفیت تصویریش پایینه حتی در سرعت های بالا هم کیفیت تصویریش پایین و شطرنجی است و اسکایپ خوبه ولی اپ اندرویدش کند است بسیار دیر صدای زنگ گوشی طرف می خوره و بعد ثبت نام و اکانت درست کردنش… بیشتر

مجید
مهمان
مجید

گروه دی جی شو به شما توصیه می کنم soma messenger 1.4.3 را با اینترنت فورجی تست کنید چنان کیفیتی توی تماس داره امثل ایمو و duo باید جلوش لنگ بیاندلزند تصویر صاف صاف مثقالی شطرنجی نداره نسخه ۱٫۴٫۳ جدیدترین نسخه سوما است ترکونده با کیفیت HD پخش می کنه و تماس صوتی داره حالت نمایش انلاین داره قابلیت ارسال عکس و ویدیو داره فقط ارسال موزیک نداره شبیه واتساپ فرقش اینه که تماس تصویری با کیفیت HD داره و صاف صاف است مصرفش هم کم است هر پنج دقیقه صحبت ۵ مگ مصرف می کنه ولی کیفیت عالیه برابری… بیشتر

مجید
مهمان
مجید

سلام
توی این سه تا Duo از لحاظ کیفیت از هر سه بهتره و فیس تایم فقط مخصول اپل است کارایی چندانی نداره در اندروید و اسکایپ جدیدا نسخه گوشی کیفیتش عجیب امده پایین و کند است و imo افتضاحه کیفیت تماس ویدیویی اش فقط Google Duo توی این سه تا از همه بهتر و شفاف تر و با کیفیت تر است و ضمنا Duo در نسخه ۱۳ مکالمه صوتی هم اضافه کرده است