۵ ویژگی اندروید نوقا که iOS  از آن بی بهره است…

۵ ویژگی اندروید نوقا که iOS از آن بی بهره است…

اندرويد نوقا چند هفته ایست که منتشر شده و در حال حاضر فعلا فقط برای گوشی های نکسوس قابل دسترست است. بر طبق گفته ي گوگل، اندروید نوقا بیش از ۲۵۰ ویژگی و تغییر جدید نسبت به اندروید ماشمالو دارد.
همانطور که در جریان هستید iOS 10 هم کمتر از یک ماه دیگر برای بروزرسانی در اختیار کاربران اپل قرار می گیرد. قبلا در دیجی شو ویژگی های جدید iOS 10 را نیز بررسی کرده بودیم و امروز قصد داريم به معرفي ويژگي هايي كه اندرويد دارد و در iOS نخواهيم ديد بپردازيم.

پاسخگویی مستقیم نوتیفیکیشن ها

اندروید

اينكه براي خواندن و جواب به نوتیفیکیش هاي گوشي تان مجبور باشيد به برنامه مورد نظرتان برويد كاري زمانگير است. گوگل اين مشكل را حل كرده به اين ترتيب كه شما با ديدن نوتیفیکیشن گوشيتان مي توانيد همانجا به پيغامتان پاسخ دهيد.
گوگل اعلام كرده كه اين موضوع براي همه ي نرم افزارها صدق مي كند. در سیستم عامل iOS این امکان فقط براي برنامه imessage و چند برنامه شخص ثالث وجود دارد.


دسترسي سريع به تنظيمات

این امکان در iOS هم وجود دارد که توسط کنترل سنتر می توانید به برخی تنظیمات دست پیدا کنید اما قابلیت شخصی سازی وجود ندارد. در اندرويد جديد اين امكان وجود دارد كه تنظيمات خود را تغيير دهيد و مواردی كه برايتان مهمتر است در دسترس قرار دهید.

برای مثال در ios شما هميشه حالت هواپيما را در به عنوان اولین آیکون در کنترل سنتر مشاهده می کنید، ولي در اندرويد ٧ شما مي توانيد انتخاب كنيد كه مورد اولتان چه تنظیماتی باشد.


واقعیت مجازی Daydream

اگر گوشی اندرویدی شما از ویژگی Daydream پشتیبانی کند شما می توانید برای درک بهتر واقعیت مجازی از کنترلر ها و هدست های پرتابل استفاده کنید. اما در ios 10 اپل هیچ نشانه ای از ویژگی های مخصوص واقعیت مجازی ندیدیم و هنوز اپل برای واقعیت مجازی اقدامی نکرده است. البته به گفته تیم کوک مدیر عامل اپل، آنها در آینده برنامه ویژه ای برای واقعیت مجازی دارند.


استفاده همزمان از چند برنامه

اندروید نوقا

با قابلیت جدید Multi-window در اندروید نوقا کاربران قادر هستند تا دو برنامه را به صورت همزمان استفاده کنند. مانند تصویر بالا، صفحه نمایش گوشی به دو قسمت تقسیم می شود و به راحتی می توان از هر دو برنامه بصورت همزمان استفاده کرد.

اينكه شما بر روي صفحه گوشي شاهد چند پنجره مختلف باشيد، پيش از اين در آیپدهای اپل دیده بودیم. اما این امکان برای گوشی های آیفون در دسترس نیست.


حالت Doze off

گوگل گزينه جديدي به اسم Doze در مدل اندرويد مارشمالو  اضافه کرده بود که این امکان را به کاربر می داد تا زمانی که از گوشی استفاده نمی کنند، گوشی در حالت ذخیره انرژی برای مصرف کمتر باتری قرار گیرد. حالا در اندروید نوقا در همه حالت چه صفحه گوشي خاموش باشد و چه در حال استفاده از گوشی باشيد می توانید از این حالت برای بالا بردن عمر باتری تان استفاده کنید.

منبع: techradar.com


نظر خود را بنویسید

avatar