اپل مشغول ساخت اپلیکیشن اشتراگ کذاری ویدیو مانند اسنپچت برای سال ۲۰۱۷ است!

اپل مشغول ساخت اپلیکیشن اشتراگ کذاری ویدیو مانند اسنپچت برای سال ۲۰۱۷ است!

بر اساس گزارش بلومبرگ اپل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی مخصوص به اشتراگ گذاری ویدیو، برای رقابت با اینستگرام و اسنپچت می باشد. کاربران هدف این اپلیکیشن بیشتر افراد جوان تر است و اپل قصد دارد تا درآمد زایی اش از این اپلیکیشن مبتنی بر خدمات باشد. اپل اعلام کرده که کاربران اپل بیشتری وقتشان را صرف اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی می کنند.

این اپلیکیشن که قرار است یک ابزار جدی برای ویرایش فیلم ها هم باشد، در سال ۲۰۱۷ رونمایی می شود. اپل قصد دارد تا از ۵۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه ای که کاربران در طول روز صرف گشت و گذار در فیسبوک و اینستاگرام می کنند، برای خودش در آمد زایی کند.

به نظر می آید که مدیر عامل کنونی اپل، آقای تیم کوک بیشتر به دنبال در آمد زایی از طریق خدمات، مانند سرویس های اپ استور و آی کلود می باشد. اگر کمی به عقب برگردیم میبینیم که اپل قبلا در پیاده سازی یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی موفق، خوب عمل نکرده است. مثال آن شبکه اجتماعی ناموفقی که در سال ۲۰۱۰ “پینگ” نام گرفت. حالا با نگاه به اپلیکیشن های شبکه اجتماعی موفق مانند فیسبوک، اسنپچت و اینستگرام و درآمد های بالای آنها، اپل قصد دارد تا شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را راه بیندازد.

هدف اصلی اپلیکیشن شبکه اجتماعی اپل، تمرکز بر روی ویدیو های کوتاه و سرگرم کننده است که کار با آن ساده تر از همیشه باشد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا از هر سوژه ای فیلم بگیرند، بر روی ویدیو فیلتر و متن قرار دهند و آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. دقیقا چیزی که قبلا در اسنپچت و اینستاگرام استوریز دیده ایم.

با اینکه اپلیکیشن هایی مانند اینستگرام و اسنپچت سالهاست فعالیت می کنند و کاربران زیادی دارند، مشخص نیست مزیت رقابتی اپلیکیشن اختصاصی اپل چه خواهد بود تا بتواند کاربران را برای استفاده از آن متقاعد کند.

اپل گفته برای اینکه کاربران از اپلیکیشن اختصاصی اپل یک تجربه خوب داشته باشند، ویژگی های ویرایش فیلم جالبی را به این اپلیکیشن اضافه خواهد کرد. اپل در زمینه برنامه های ویرایش فیلم قبلا هم اپلیکیشن های موفقی مثل Final Cut Pro و iMovie را عرضه کرده بود.

منبع: wccftech.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar