واتساپ شماره تلفن شما را برای تبلیغات در اختیار فیسبوک قرار میدهد!

واتساپ شماره تلفن شما را برای تبلیغات در اختیار فیسبوک قرار میدهد!

کاربران واتساپ، منتظر باشید تا به زودی پیام های تبلیغاتی آزار دهنده کمپانی های مختلف برای شما ارسال شود. در آپدیت جدیدی که واتساپ عرضه کرده، قوانین استفاده از این اپلیکیشن را تغییر کرده است. بر اساس تصمیمات صورت گرفته، واتساپ شما را یک هدف تبلیغاتی برای فیسبوک قرار می دهد.

از سال ۲۰۱۴ که واتساپ توسط فیسبوک خریداری شد، این مهمترین تغییر انجام شده در واتساپ می باشد و بی شک این تغییر باعث آزار جمعیت یک میلیاردی کاربران واتساپ خواهد شد.

بر اساس این تغییر، با اینکه پیام های کاربران بصورت رمزگذاری شده و بدون دخالت باقی می ماند، شماره کاربران به سیستم تبلیغات فیسبوک متصل می شود. بر اساس آخرین آمار روزانه ۱۰۰ میلیون تماس صوتی در این اپلیکیشن برقرار می شود.

این تغییر علاوه بر تبلیغات و درآمدزایی برای فیسبوک، باعث می شود تا با الگوریتمی جدید کاربران راحت تر از قبل دوستانشان را در فیسبوک پیدا کنند. در واقع فیسبوک نسبت به شماره های ذخیره شده در واتساپ هر کاربر ایجاد دوستی های جدید را به کاربران پیشنهاد می دهد.

هرچند که هیچ کس مایل به دیدن تبلیغات آزار دهنده نیست، اما واتساپ نسبت به این تبلیغات برای کاربران دیدگاهی مثبت دارد.

 

واتساپ در این خصوص گفته: با این الگوریتم جدید، ممکن است شما تبلیغ شرکتی که در آن مشغول به کار هستید را ببینید تا اینکه تبلیغ شرکتی که اصلا نامش را نشنیده اید را مشاهده کنید. همین تبلیغات حتی ممکن است برای شما موقعیت کاری جدید را پیشنهاد کند که دوست دارید.

واتساپ ویژگی ها و تغییرات جدید را در مرحله ای آزمایشی در ماه پیش رو اجرا خواهد کرد.

منبع: Cnet.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar