محققان یک سیستم WiFi ساختند که سه برابر سریعتر از WiFi امروزی است

محققان یک سیستم WiFi ساختند که سه برابر سریعتر از WiFi امروزی است

دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است؛ افراد دیگر مانند قبل صبور نیستند و روز به روز دنبال یک اینترنت سریعتر هستند. محققان هم از طرفی به دنبال روش هایی جدید یا ارتقا روش های فعلی برای اتصال هایی با سرعت بیشتر هستند. گروهی از محققان به تازگی سیستم وای فای را توسعه دادند و توانایی انتقال فایل بر بستر اینترنت را سریع تر از گذشته کرده اند.

این سیستم که MegaMIMO 2.0 نام گرفته است، سرعت انتقال اطلاعات را سه برابر بیشتر از وای فایی کرده است که امروزه ما از آن استفاده می کنیم. همچنین این سیستم جدید وسعت تحت پوشش را نسبت به سیستم های فعلی دو برابر افزایش داده است. این سیستم که توسط تیم کامپیوتری آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT ساخته شده، قابل سازگاری با دستگاه های فعلی می باشد.

قطعا مهمترین ویژگی و مزیت این سیستم سرعت بالای آن است و برای کاربران معمولی یک تجربه عالی را به ارمغان می آورد. اما شاید بیشتر استفاده این سیستم فعلا در مکان های شلوغ مانند دانشگاه ها، فرودگاه ها و ورزشگاه ها باشد، جایی که صدها نفر برای اتصال به یک شبکه وای فای مشترک تلاش می کنند. اکثرمان تجربه خوبی از سرعت اینترنت وای فای در مکان های شلوغ نداریم و معمولا با بالا رفتن تعداد افراد متصل به یک شبکه سرعت کاهش می آید. به این تجربه نا خوشایند “بحران طیفی” می گویند. این به این معنیست که در مکان های شلوغ به اندازه تمام جمعیت طیف وای فای وجود ندارد.

۱۲e89ca2ba928a239b23fe0f0d5dd4716f65eb8f

اما چطور می شود از شر این بحران طیفی خلاص شد؟ یکی از روش هایی که امروزه زیاد استفاده می شود استفاده از روتر اضافی در مکان مورد نظر است. هرچند که این روش زیاد روش خوبی نیست چرا که با اضافه کردن روتر برای انتقال اطلاعات تداخل پیش می آید و سرعت کاهش میابد. اما کاری که سیستم جدید وای فای یعنی MegaMIMO 2.0 انجام می دهد این است که چندین اکسس پوینت را با هم بصورت کارا هماهنگ می کند تا هم تداخل پیش نیاید هم از بحران طیفی خلاص شویم.

در واقع داستان موفقیت تیم محققی که این سیستم را ابداع کردند، الگوریتمی است که اجازه می دهد چند فرستنده از یک طیف استفاده کنند بدون اینکه تداخلی پیش بیاید. یکی از اعضای این تیم گفته: مشکل دقیقا مثل این است که دو رادیو نمی توانند روی یک فرکانس بطور همزمان آهنگی را پخش کنند.

برای آزمایش این سیستم جدید، در یک اتاق کنفرانس ۴ لپ تاپ در نقاط مختلف اتاق گذاشته شد و تست سرعت روی آنها انجام شد. نتیجه این آزمایش پس از استفاده از سیستم MegaMIMO 2.0، افزایش ۳۳۰ درصدی سرعت انتقال اطلاعات نسبت به سیستم وای فای معمولی بود. این سیستم جدید قطعا برای سازمان ها بسیار کارآمد خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست که MegaMIMO 2.0 چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: wccftech.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar