توئیتر قصد دارد تا به کاربران این امکان را دهد که توئیت های مزاحم را فیلتر کنند!

توئیتر قصد دارد تا به کاربران این امکان را دهد که توئیت های مزاحم را فیلتر کنند!

دنیای مجازی امروز پر است از سو استفاده و پیام های مزاحمت آمیز. شاید خیلی از ما هم به نوعی مورد هجوم این پیام ها بوده باشیم. پدیده ای به نام Troll یا ترول کردن، که البته بیشتر برای افراد مشهور مثل ورزشکاران، هنرپیشه ها و … پیش می آید، در توئیتر به کرات دیده می شود. بسیاری از کاربران این سرویس هم به خاطر عدم مبارزه توئیتر با این سو استفاده ها و توئیت های مزاحم، بارها مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته.

اما بالاخره پس از مدت ها، تویئتر تصمیم گرفته تا با توئیت های مزاحم برخوردی جدی داشته باشد تا کاربران خود را از دست ندهد. به گزارش Bloomberg، توئیتر قرار است از یک فیلتر کلمات برای فیلتر کردن بعضی از لغات استفاده کند تا از این پس، دیگر افراد مورد حمله این گونه الفاظ و مزاحمت ها قرار نگیرند. الفاظ نژاد پرستانه و رکیک جزوی از کلماتی هستند که از فیلتر تویئتر گذر نخواهند کرد. بنابراین توئیت هایی که شامل این نوشته ها باشند، در قسمت Notificationهای افراد دیده نخواهند شد. این گزارش توسط سرویس توئیتر منتشر نشده بلکه توسط شخصی نزدیک به این مسئله گزارش شده. پس باید تا قطعی شدن این موضوع صبر کنیم. البته این شایعه زیاد هم دور از واقعیت نیست. سرویس هایی مانند توئیتر، از گذشته تلاش بسیاری برای طراحی سیستم های ضد مزاحمت برای سرویس های خود کرده اند و شاید نتیجه این تلاش، به طور تدریجی اجرایی شود.

همان طور که گفتیم، پدیده ترول کردن بیشتر برای هنر پیشه ها و افراد مشهور پیش می آید. هنر پیشه فیلم Ghostbusters، لزلی جونز، تازه ترین قربانی مزاحمت های توئیتری است. وی در واکنش به این مزاحمت ها تصمیم به ترک توئیتر گرفت. بسیاری دیگر از هنرپیشه ها و افراد مشهور هم مجبور به ترک این سرویس شدند. این امر اصلا برای سرویس توئیتر مناسب نیست. مخصوصا زمانی که افراد مشهور تصمیم به ترک این سرویس می گیرند. چرا که این افراد تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی روی تصمیم گیری بسیاری از افراد دارند. جک دورسی، موسس توئیتر هم مقابله با توئیت های مزاحم را جزو اولویت های خود و سرویس توئیتر قرار داده و بسیاری از کاربران منتظر تایید این خبر توسط توئیتر هستند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar