آخرین شایعات و اخبار آی مک ۲۰۱۶ ؛ مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت احتمالی

آخرین شایعات و اخبار آی مک ۲۰۱۶ ؛ مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت احتمالی

آی مک طرفداران خاص خودش را دارد و بهای کیفیت این دستگاه هزینه بالای آن است. در سال ۲۰۱۵ شاهد تغییراتی در جهت بهبود آی مک های اپل بودیم که فقط به پیشرفت پردازشگر این دستگاه ختم نشد. در بهار سال ۲۰۱۶ اپل ۴٫۹ درصد از بازار فروش کامپیوتر در جهان را به خودش اختصاص داد و هرچه به اواخر سال ۲۰۱۶ نزدیک می شویم همه منتظر آی مک جدید اپل هستند.

مهمترین تغییری که هر ساله در آی مک های اپل مشاهده می شود تغییر داخلی سخت افزاری دستگاه می باشد. پردازنده قوی تر و گرافیک بهتر عمده انتظار هر ساله طرفداران اپل از محصول آی مک این شرکت است.امسال علاوه بر این تغییرات خیلی ها منتظر معرفی پشتیبانی آی مک ها از واقعیت مجازی هستند. تکنولوژی ای که به نظر اپل از آن جا مانده است.

با دیجی شو همراه باشید تا آخرین اخبار و شایعات پیرامون آی مک ۲۰۱۶ را باهم مرور کنیم.

بریم سر اصل مطلب

آی مک ۲۰۱۶ چیه؟

آخرین نسل از کامپیوترهای all-in-one اپل که امسال انتظار رونمایی آن را داریم

آی مک ۲۰۱۶ کی عرضه میشه؟

طبق شایعات احتمالا در اکتبر ۲۰۱۶(مهر یا آبان)

آی مک ۲۰۱۶ چنده؟

طبق سنت قیمت گذاری اپل برای آی مک ها احتمالا این قیمت آی مک های ۲۰۱۶ هم از ۱۱۰۰ دلار شروع شود. قیمت ۱۱۰۰

آی مک

 تاریخ عرضه

در گذشته معمولا هر دو سال یک بار شاهد تغییرات گسترده در سری iMac بوده ایم. پس با این حساب احتمالا عرضه یک iMac ارتقاع یافته تا سال ۲۰۱۷ به تعویق افتد. با این حال اپل هنوز هم می تواند سخت افزار و تکنولوژی های جدیدی را در iMac جدید جای دهد. پس بهتر است که خوشبین بمانیم که اپل در کنار معرفی آیفون ۷، تکنولوژی های جدید دیگری را هم معرفی کند. طبق اظهاراتی که شرکت AMD داشته، اپل قرار است چیپ گرافیکی جدید Polaris را در اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی کند. اپل سعی خواهد کرد تا با ارتقاع Mac Pro و Mac mini، سهم از دست رفته خود در بازار را دوباره بدست آورد.

imac16

قیمت iMac 2016

قیمت iMacهای موجود از ۱۱۰۰ دلار برای مدل ۲۱٫۵ اینچی ۱۰۸۰P آغاز شده و با مدل ۱۵۰۰ دلاری ۴K به پایان می رسد و به نظر نمی رسد که اپل به این خط قیمت وفادار بماند. همچنین اپل قصد دارد تا وارد دنیای واقعیت مجازی شود و قصد ندارد تا مشتریانش احساس کنند از کورس واقعیت مجازی عقب مانده اند. بنابراین به احتمال زیاد اپل از چیپ گرافیک Polaris استفاده خواهد کرد که قطعا روی قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

imac

با اینکه اپل از لحاظ قدرت پردازش از رقبای خود عقب نبوده، اما همیشه ضعف نسبی گرافیکی آن بوده که برای طرفداران همیشه کمی ناامید کننده بوده. گزارشات حاکی از آن است که شرکت AMD توانسته با اپل بر سر ساخت دو چیپ گرافیکی برای مک های جدید به توافق برسد. این چیپ ها قرار است روی مک های جدید قرار گیرند. مک هایی که احتمالا آخر امسال به بازار عرضه خواهند شد.

 

imac

حافظه های flash جدید برای iMac 2016?

طبق شایعات اپل ممکن است میزان حافظه آیفون ۷ را افزایش دهد. امیدواریم این حرکت آغازی باشد برای افزایش حافظه های flash در آی مک ها. حافظه فلش ۵۱۲ گیگابایت در MacBook Air و MacBook Pro موجود هستند که باعث سریع و بهتر شدن کارایی نسبت به دیگر مدل های آن می شوند. با این حال بعید است که اپل فقط از حافظه های flash استفاده کند و بیشتر احتمال می رود که از حافظه های هیبریدی در مک های جدید استفاده کند.

imac

ازدیاد پورت ها برای iMacهای جدید

اپل در سری مک بوک های قبلی خود تمرکز خود را روی پورت USB_C گذاشت به طوری که دیگر پورت ها نادیده گرفته شد. در حالی که بسیار بعید است که اپل اتصالات مک های جدید خود را کم کند، اما بسیار محتمل است که پورت جدید روی مک های جدید قرار گیرند. پردازنده های Kaby شرکت اینتل از USB 3.1، Thunderbolt 3 و DisplayPort 1.2 پشتیبانی خواهد کرد که به این معناست که همه پورت های آی مک ۲۰۱۶ کمی ارتقاع خواهند یافت!


نظر خود را بنویسید

avatar