مارک زاکربرگ یک هوش مصنوعی ساخته، که به وسیله آن خانه اش را کنترل می کند!

مارک زاکربرگ یک هوش مصنوعی ساخته، که به وسیله آن خانه اش را کنترل می کند!

مارک زاکربرگ یک هوش مصنوعی(Artificial intelligence) ساخته که به وسیله آن خانه اش را کنترل می کند و ماه آینده از آن رو نمایی خواهد کرد. این برنامه فقط به صدای زاکربرگ واکنش می دهد و حتی صدای همسرش را نادیده می گیرد. با دیجی شو همراه باشید.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک هدفش از این پروژه، نشان دادن قابلیت هوش مصنوعی است و گفته شده او در اوقات فراغتش در ماه سپتامبر بر روی آن کار می کند. زاکربرگ برنامه اش را در یک جلسه زنده پرسش و پاسخ در سالن فیسبوک در رم به اشتراک گذاشت. وقتی از او درباره پروژه های جانبی پرسیده شد، گفت که امیدوار است ماه آینده یک نسخه نمایشی از این پروژه داشته باشد. تصویر بالا زمانی گرفته شده است که برنامه هوش مصنوعیش را شرح می دهد و به وضوح برای انتشار عمومی در آینده نزدیک خوشحال و هیجان زده است.

او بخشی از چالش های شخصی سالانه خود را در ماه ژانویه نشان داد که قصد ساخت هوش مصنوعی داشت تا بوسیله آن بتواند تجهیزات خانه خود(مانند دما ، نور و …) را کنترل کند. در آن زمان زاکربرگ اپروژه مذکور را به شخصیت جارویس در فیلم مرد آهنی (Iron Man) تشبیه کرد و این نشان می داد که در حال پیشرفت است.

زاکربرگ با کمی شوخ طبعی گفت: به نقطه ای رسیده ام که میتوانم چراغ ها، درهای ورودی و دما را کنترل کنم، از طرفی غم و غصه همسر من بیشتر شده چرا که او نمی تواند دما نور و باقی تجهیزات را کنترل کند، چون این برنامه براساس صدای من برنامه ریزی شده است. زاکربرگ گفت البته وقتی پروژه به اتمام رسید، به همسرم نیز دسترسی خواهم داد و زمان رسیدن به این امر نزدیک است. به گفته زاکربرگ پروژه هوش مصنوعی اش در مقایسه با محصولاتی از قبیل آمازون اکو (Amazon’s Echo) و سامسونگ اسمارت(Samsung Smart) که امروزه در خانه های هوشمند استفاده میشود به مراتب بهتر است. ما باید تا ماه آینده برای نمایش کوتاه او صبر کنیم تا ببینم تکنولوژی که زاکربرگ انقدر از آن تعریف می کند چه ویژگی هایی دارد.

زاکربرگ به مخاطبین در رم گفت: درمورد کار بر روی این پروژه بسیار خوشحال هستم چرا که با مهندسین فیسبوک در حال انجام آن هستیم و این کار بسیار لذت بخش است. در حال حاظر وقتی از درهای ورودی عبور میکنم، مجبور نیستم از هیچگونه رمز یا کلیدی استفاده کنم. فقط چهره من را می بیند و اجازه عبور به من می دهد. این بسیار جذاب است که شانس کار کار کردن با مهندسانم در فیسبوک را بدست آوردم و روز به روز تجربه آنچه که انجام دادیم و تا چه حد در این کار پیشرفت داشتیم را می بینم. تاکنون تجربه واقعا جذابی بوده است و منتظرم تا آنرا ماه آینده به نمایش بگذارم.

زاکربرگ در ماه آوریل گفته بود که انتظار دارد در طول یک دهه هوش مصنوعی عملکرد بهتری نسبت به انسان داشته باشد. زاکربرگ گفته که در ۵ تا ۱۰ سال آینده کامپیوتر ها و تکنولوژی هوش مصنوعی با جایی می رسد که حواس ابتدایی انسان را مانند دیدن، شنیدن، صحبت کردن و فکر کردن را به خوبی بهتر از انسان انجام دهد.

منبع: theverge.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar