از مراسم ۱۷ شهریور اپل چه انتظاراتی می رود؟! جمع بندی اخبار آیفون۷

از مراسم ۱۷ شهریور اپل چه انتظاراتی می رود؟! جمع بندی اخبار آیفون۷

بالاخره تاریخ دقیق مراسم رونمایی آیفون ۷ توسط اپل تایید شد. در حالی که شایعات زیادی در روزهای گذشته پیرامون تاریخ این مراسم منتشر شده بود، اما اکثر شایعات روی هفتم سپتامبر تایید داشتند، و اینبار شایعات درست از آب درآمدند. اپل رسما اعلام کرد که هفتم سپتامبر(چهارشنبه، ۱۷ شهریور) مراسم رونمایی از آیفون جدید خواهد بود.

این پنجمین سالی است که اپل مراسم رونمایی از محصولات جدیدش از جمله آیفون را در اوایل سپتامبر برگذار می کند. طبق سنت اهالی کپرتینو آیفون های اپل هر دو سال دستخوش طراحی مجدد می شدند، امسال پس از گذشت دو سال از آیفون ۶، همگی انتظار آیفونی با طراحی متفاوت را داشتند. متاسفانه شایعات و اخبار درز کرده از آیفون ۷ انتظارات شیرین طرفداران اپل را پایان دادند. طبق تصاویری که ماه های گذشته بار ها و بار ها از آیفون ۷ منتشر شد، همه می دانند که آیفون جدید اپل تغییر ظاهری آنچنانی نکرده است.

با این حال هنوز هم مقداری برای رونمایی از آیفون ۷ و رویداد پیش رو اشتیاق باقی مانده است و امیدمان به تغییراتی که لو نرفته و محصولاتی مانند اپل واچ ۲ یا شاید مک بوک پرو است. در این مطلب اختصاصی دیجی شو قصد داریم تا به جمع بندی اخباری که اخیرا پیرامون محصولات پیش روی اپل منتشر شده است بپردازیم.

آیفون ۷ یا آیفونی فقط نامش لو نرفته است!

اینکه هرساله به لطف چینی ها آیفون های اپل را پیش از رونمایی ببینیم تقریبا تبدیل به یک اتفاق عادی شده است. امسال هم شایعات و عکس های منتشر شده از آیفون ۷ به ما نشان دادند تا توقع زیادی از آیفون ۷ نداشته باشیم. آیفونی که انتظارات از تغییرات ظاهری آن مهم ترین اشتیاق طرفداران اپل بود.

 ۱-۱

بازطراحی خطوط آنتن و بزرگتر شدن لنز دوربین

طبق آخرین شایعات در مورد آیفون جدید اپل، یکی از تغییرات صورت گرفته نسبت به آیفون ۶اس، بازطراحی خطوط آنتن است. خطوطی که زیبایی بدنه یک دست فلزی آیفون را خدشه دار کرده بود در آیفون ۷ باز طراحی شده و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، خطوط آنتن افقی بالا و پایینی دستگاه برداشته شده است.

تغییر دیگری که در ظاهر پشتی دستگاه مشهود است، لنز دوربین می باشد. آیفون ۷ نسبت به مدل قبلی اش دارای لنز بزرگتری می باشد و قطعا تصاویر بهتری را هم ثبت خواهد کرد. البته زیاد خوشحال نباشید چرا که احتمالا امسال هم باید با بیرون زدگی لنز از بدنه دستگاه کنار بیاییم.

از طرفی آیفون ۷ پلاس در تمامی عکس های منتشر شده دارای لنز دوگانه بوده است. این تغییر خیلی هم دور از انتظار نیست، چرا که پرچمداران اکثر برندهای مطرح در سال ۲۰۱۶ به این سمت رفته اند و اپل هم دوست ندارد که از بازار رقابت گوشی های هوشمند عقب بماند. از چندین ماه پیش گمانه زنی در مورد دوربین دوگانه در آیفون ۷ وجود داشت.

حذف جک هدفون 🙁

اما مهمترین تغییر در آیفون ۷ که باب میل اکثر آیفون دوستان نیست، حذف جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون است. از این به بعد برای گوشی دادن به موسیقی با هدفون باید از درگاه لایتنینگ یا هدفون های بدون سیم استفاده کنید. با اینکه استفاده از درگاه لایتنینگ جای جک هدفون کیفیت بهتری را به ارمغان می آورد، اما آیا به محدودیت هایی که این تغییر ایجاد می کند می ارزد؟

jack3.5

استیو وزنیاک کسی که به همراه استیو جابز اپل را بنیان گذاری کرد می گوید: اگر جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون حذف شود، در نتیجه بسیاری از کاربران دور گوشی جدید را خط می کشند. من علاقه ای به بلوتوث یا وایرلس ندارم. من ماشینی دارم که به راحتی با سیم می توان گوشی را به آن متصل کرد.

اپل حفره هایی مانند حفره های اسپیکر را جایگذین جک هدفون کرده است اما این طور که به نظر می رسد اسپیکر در پشت آن قرار ندارد و حفره های جدید میکروفون در پشتشان قرار گرفته است!

هرچند که این محدودیت هم در کنار محدودیت های دیگر گوشی های آیفون تبدیل به یک عادت می شود و بعد ها به سادگی از آن می گذریم، اما من هم به عنوان یکی از طرفداران آیفون علاقه ای به حذف جک هدفون ندارم.

از شایعات دیگری که منتشر شده اما هنوز وبسایت های مطرح انگیلیسی زبان آنها را تایید نکرده اند، به اضافه شدن رنگ مشکی و سرمه ای در آیفون ها و دکمه هوم لمسی می توان شاره کرد.

blackiphone

آیفون ۷ یا آیفون ۶SE ؟!

اما چیزی که هنوز برای خیلی ها به یقین تبدیل نشده نام آیفون است. طبق سنت نام گذاری اپل، همه انتظار آیفونی با نام آیفون ۷ را برای سال ۲۰۱۶ داریم اما بسیاری از شایعات به این موضوع اشاره دارند که به دلیل عدم تغییرات زیاد در ظاهر آیفون جدید نسبت به مدل قبلی، احتمالا آیفون مورد انتظار، آیفون ۶SE نام بگیرد و نام آیفون ۷ برای سال ۲۰۱۷ و جشن ۱۰ سالگی آیفون محفوظ بماند.

۶se-box

در این مورد عکس هایی هم از جعبه آیفون ۶SE منتشر شد. هرچند که خیلی نمی توان به این مدل تصاویر اطمینان کرد اما تصاویر بسیار شبیه واقعیت بودند.

مطالبی که مطالعه کردید خلاصه ای از اخبار و شایعات چند ماه اخیر در مورد آیفون ۷ بود. اما در مراسم پیش رو ممکن است اپل از محصولاتی جدید هم رونمایی کند.

اپل واچ ۲ امید ما برای سورپرایز

یکی از مورد انتظارترین محصولات اپل واچ ۲ است. ۲ سال از رونمایی اپل واچ گذشته و شاید زمان مناسبی باشد تا اپل از یک ساعت هوشمند ارتقا یافته رونمایی کند. در اینکه اپل واچ پرفروشترین ساعت هوشمند بازار شناخته شد و با استقبال خوبی مواجه شد شکی نیست، اما نمی توان گفت اپل واچ انقلابی در گجت های پوشیدنی بود. با اینکه اپل وعده بهتر شدن سیستم عامل جدید اپل واچ را داده است اما در حال حاضر اکثر کاربران از کند بودن اپل واچ در باز شدن برنامه ها، وابستگی زیاد به آیفون و از همه مهمتر عمر کم باتری گلگی دارند.

هنوز مشخص نیست که اپل در مراسم ۱۷ شهریور از اپل واچ ۲ رونمایی می کند یا خیر، اما طبق شایعات، باتری اپل واچ جدید ۳۳۴ میلی آمپر ساعت خواهد بود که نسبت به اپل واچ کنونی با باتری ۲۴۶ میلی آمپری بی شک پیشرفت خوبی را خواهیم دید.

در روز ۱۷ شهریور، ما در دیجی شو مراسم اپل را لحظه به لحظه بصورت زنده پوشش می دهیم. اگر مایل هستید از اولین نفراتی باشید که از ویژگی های آیفون ۷ باخبر شوید، دیجی شو را در روز ۱۷ شهریور ماه فراموش نکنید.


نظر خود را بنویسید

avatar