هواوی از دو گوشی نوا و نوا پلاس رونمایی کرد؛ بازگشت به گوشی های میان رده ای

هواوی از دو گوشی نوا و نوا پلاس رونمایی کرد؛ بازگشت به گوشی های میان رده ای

هواوی چند سالی است که در حوزه گوشی های هوشمند به یکی از برترین برند ها تبدیل شده است. اخیرا هم شاهد گوشی های پی در پی با سخت افزاری خوب و قیمت مناسب از این کمپانی بوده ایم. از گوشی Mate 8 با صفحه نمایش بزرگش گرفته تا پرچمدار P9 که به تازگی عرضه شده است.

همین دلیلی شد که چشم بسیاری از طرفداران تکنولوژی در نمایشگاه IFA 2016 به هواوی دوخته شود. امروز هواوی از دو گوشی میان رده ای خود با نام های Nova و Nova Plus رونمایی کرد. با دیجی شو همراه باشید.

مشخصات و ویژگی های گوشی هواوی نوا

در حالی که این دو گوشی معرفی شده از کمپانی هواوی پرچمداران هواوی به حساب نمی آیند و سخت افزاری متوسط درون آنها قرار گرفته است، اما عملکرد آنها رضایت بخش به نظر می رسد. گوشی نوا به یک صفحه نمایش ۵ اینچی با پردازنده هشت هسته ای ۲ گیگاهرتز اسنپدراگون ۶۵۲ مجهز است. این گوشی از ۳گیگابایت رم بهره می برد و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که با استفاده از microSD قابلیت افزایش ۱۲۸ گیگابایت دیگر را هم دارد.

دوربین اصلی این گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۲ است و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل با دیافراگم ۲٫۰ می باشد. در درون گوشی نوا یک باتری ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که هواوی ادعا می کند جوابگوی کار تا دو روز می باشد.

nova

دیگر ویژگی هایی که در گوشی نوا می توان به آن اشاره کرد سنسور اثر انگشت، یو اس بی تایپ سی و پشتیبانی از دو سیم کارت است. سیستم عامل نوا، بصورت پیش فرض اندروید ۶ مارشمالو می باشد. این گوشی امکان فیلمبرداری به صورت تایم لپس و اسلو موشن را نیز فراهم کرده است و مانند دیگر گوشی های هوشمند جدید در شب نور آبی صفحه را کم می کند تا چشمان شما خسته نشود. سنسور اثر انگشت در پشت گوشی نوا دایره ای و در گوشی نوا پلاس مربعی می باشد.

مشخصات و ویژگی های گوشی هواوی نوا پلاس

از طرفی گوشی نوا پلاس، همانطور که احتمالا حدس زده باشید، نسخه بزرگتر و پیشرفته تر نوا می باشد. صفحه نمایش نوا پلاس ۵٫۵ اینچ است و دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل است. عمر باتری نوا پلاس هم به لطف باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی اش کمی بیشتر از دو روز جوابگوی کار متوسط می باشد.

هر دو گوشی نوا و نوا پلاس در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره ای عرضه خواهند شد و بدنه آنها مانند گوشی های گران قیمت هواوی از جنس آلمینیوم می باشد. گوشی نوا پلاس نسبت به نوا کمی بزرگ و ضمخت به نظر می رسد، در مقابل، نوا بسیار خوش دست است و احساس خوبی را به کاربر القا می کند.

هر دو گوشی از وایل ماه اکتبر(اواسط مهر ماه) با قیمت ۳۹۹ یورو برای نوا و ۴۲۹ یورو برای نوا پلاس در دسترس خواهند بود.

برای مشاهده ویدیو فارسی بررسی هواوی نوا و نوا پلاس اینجا کلیک کنید.

nova2

 

منبع: engadget.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar