معرفی و بررسی لپ تاپ لنوو Yoga Book ؛ تبلتی در لباس لپ تاپ

معرفی و بررسی لپ تاپ لنوو Yoga Book ؛ تبلتی در لباس لپ تاپ

در نمایشگاه IFA 2016 شاهد رونمایی دستگاه های بی نظیری بودیم. از سامسونگ و سونی گرفته تا ایسوس و حالا لنوو. لنوو در نمایشگاه IFA 2016 از دستگاهی رونمایی کرد که ماهیت یک تبلت را دارد، اما با اتصال کیبرد به آن به لپ تاپ هم تبدیل می شود. واقعیت اینکه خودمان هم برای موضوع این پست و اینکه نام این دستگاه را لپ تاپ بگذاریم یا تبلت درگیر بودیم.

در واقع قسمت پایینی این دستگاه یک کیبرد معمولی با دکمه های فیزیکی نیست، بلکه یک کیبرد لمسی است که به دفترچه یادداشت هم تبدیل می شود، یعنی شما هر چیزی روی این کیبرد لمسی بکشید روی صفحه نمایش پدیدار می شود. این دستگاه یک نوآوری به حساب می آید و تاکنون مانند این دستگاه توسط هیچ کمپانی معرفی نشده بود.

yoga book

 

Yoga Book یک دستگاه بسیار باریک، جم و جور و سبک می باشد. طراحی مهندسی این دستگاه را، در نوع خودش می توان یک شاهکار دانست.

اولین چیزی که این در این دستگاه نظر ما را جلب کرده طراحی مهندسی آن می باشد. طراحی Yoga Book طوری است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد و شما در هر حالتی می توانید از این دستگاه چه به عنوان تبلت و چه به عنوان لپتاپ استفاده کنید. صفحه نمایش دستگاه ۱۰٫۱ اینچ است اما با وجود کوچک بودن، سخت افزار خوبی درون آن قرار گرفته است.

yoga book

 

عملکرد قلم دستگاه بدون نقص می باشد و عملکردی چندگانه دارد. عملکرد ساده قلم که در دیوایس های قبلی هم مشاهده کرده ایم، اجازه می دهد تا مستقیما روی صفحه نمایش دستگاه با ۲۰۴۸ سطح فشار مختلف و ۱۰۰ درجه زاویه مختلف توسط قلم چیزی بنویسید یا نقاشی کنید.

ویژگی دیگر این قلم که کمی خاص تر می باشد این است که می توان از آن به عنوان یک خودکار استفاده کرد اما خودکاری هوشمند. صفحه کیبرد این دستگاه به اندازه یک کاغذ A5 می باشد. کافیست یک کاغذ A5 را روی کیبرد دستگاه قرار دهید و با قلم دستگاه به عنوان خودکار روی ورق طراحی کنید. نکته جالب اینجاست که نوشته ها و طراحی که روی کاغذ انجام داده اید روی صفحه نمایش نیز نمایان می شود.

yoga book

این لپ تاپ به شما اجازه می دهد تا یک دفترچه یادداشت دیجیتالی را همیشه همراه خود داشته باشید. همه این ویژگی ها عملکردی رضایت بخش دارند و Yoga Book را تبدیل به یک دستگاه خاص کرده است. قطعا Yoga Book دستگاهی نخواهد بود که مورد استقبال همه طرفداران تکنولوژی قرار بگیر و تنها افراد خاصی این دستگاه را خریداری خواهند کرد، شاید کسانی که علاقه به طراحی دارند یا بیزینس من هایی که مایلند یک دفترچه یادداشت دیجیتالی همراه خود داشته باشند.

این دستگاه به علت کیبرد لمسی اش شاید باب میل کسانی که انتظار یک لپ تاپ تکراری را دارند نباشد و عادت کردن به این کیبرد لمسی برایشان کار دشواری باشد.

قیمت Yoga Book مجهز به سیستم عامل اندروید ۴۹۹ دلار و Yoga Book با ویندوز ۱۰، ۵۴۹ دلار می باشد. قیمت Yoga Book، قیمتی وسوسه کننده برای داشتن چند قابلیت در یک دستگاه می باشد. نظر شما چیست؟ آیا این دستگاه کارا است و از آن استقبال خواهد شد یا یک نوآوری شکست خورده به حساب می آید؟

منبع: phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar