شما قضاوت کنید: مقایسه دوربین پرچمدارهای اپل، سامسونگ، الجی و سونی(شهریور ۹۵)

شما قضاوت کنید: مقایسه دوربین پرچمدارهای اپل، سامسونگ، الجی و سونی(شهریور ۹۵)

گوشی سونی Xperia XZ از ستارگان رونمایی شده در نمایشگاه IFA 2016 بود. در واقع Xperia XZ تنها گوشی رونمایی شده در این نمایشگاه بود که می توان آن را جزو پرچمداران خطاب کرد. شما چه از طرفداران سونی باشید چه نباشید بی شک عاشق این گوشی می شوید.

یکی از ویژگی های Xperia XZ که سونی به آن افتخار می کند دوربین ۲۳ مگاپیکسلی این گوشی با سنسور اختصاصی اش است. به گفته سونی دوربین این گوشی از قابلیت فوکوس لیزری، سنسور رنگی و پردازنده پیشرفته عکس پشتیبانی میکند. همچنین گوشی نامبرده به نرم افزاری برای لرزشگیر نیز مجهز است. همه اینها یک دوربین فوق العاده برای Xperia XZ خلق کرده است.

اما کمپانی های دیگر پیشتاز در بازار گوشی های هوشمند مانند اپل، سامسونگ و الجی را فراموش نکنیم. آخرین پرچمداران هر کمپانی از بهترین دوربین ها بهره می برند. امروز در دیجی شو قصد مقایسه دوربین گوشی های گلکسی اس ۷ اج سامسونگ، آیفون ۶اس پلاس اپل، الجی جی ۵ و سونی ایکسپریا ایکس زد را داریم.

ابتدا نگاهی به مشخصات و جزئیات دوربین های این گوشی ها بیندازیم.

Untitled-1

در ادامه، برای مقایسه، در سه صحنه تصاویر گرفته شده با گوشی های این رقابت را با هم مشاهده و بررسی می کنیم. در تصاویر گرفته شده در هرگوشی سعی کردیم تا از نظر برتری قضاوت نکنیم و از شما می خواهیم تا نظراتتان را زیر این پست با ما در میان بگذارید.

برای بزرگنمایی تصویر روی آنها کلیلک کنید. تصاویری که در زیر مشاهده می کنید برای بارگذاری بهتر کم حجم شده اند.

صحنه ۱: تصویر صورت

در صحنه اول با هر گوشی یک تصویر پرتره در شرایط نوری تقریبا یکسان گرفته شده است. توجه کنید که این تصویر با دوربین سلفی گرفته نشده بلکه با دوربین پشت(دوربین اصلی) هر دستگاه ثبت شده است.

این تصویر در غرفه سونی در نمایشگاه IFA 2016 گرفته شده است. در این صحنه سونی Xperia XZ رنگبندی سردتری نسبت به باقی گوشی ها ثبت کرده است، در مقابل سامسونگ به نظر بهترین وضوح تصویر را در این صحنه به نمایش می گذارد. البته امیدواریم که عکاس این تصویر در شرایط یکسانی عکس ها را ثبت کرده باشد.

 

صحنه ۲: نمای کلی از غرفه سونی

این تصویر غرفه سونی در نمایشگاه IFA 2016 به همراه یک وبلاگ نویس در حال عکاسی از گوشی Xperia XZ در وسط تصویر نمایش می دهد. قرمزی تصویر گرفته شده با گوشی الجی جی ۵ به دلیل نور قرمز غرفه است. متاسفانه تصاویر در شرایط نوری یکسانی ثبت نشده اند، اما می توان از جزئیات تصاویر کیفیت دوربین گوشی ها را با هم مقایسه کرد.

 

صحنه ۳: تصویر نزدیک(Close-uo)

این تصویر گوشی Xperia XZ را نشان می دهد، عکس از نمای نزدیک گرفته شده اما نه آنقدر نزدیک که آن را ماکرو در نظر بگیریم. تصویر گرفته شده توسط Xperia XZ رنگبندی زنده تری را نسبت به دیگر تصاویر نشان می دهد. اما گوشی های دیگر هم تصاویر رضایت بخشی را ثبت کرده اند.

 

خوب در سه صحنه مختلف هر چهار پرچمدار عملکردی عالی داشتند. اینکه کدام گوشی تصویر بهتری را ثبت کرده، کم و بیش در تصاویر مشخص است. بسیار کنجکاو و مشتاق هستیم تا نظرات شما را در مورد اینکه کدام گوشی عملکرد بهتری در عکاسی داشته را بدانیم. به نظر شما آیا سونی Xperia XZ با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اش توانست تا از سد رقابایش بگذرد یا خیر؟ نظرتان را در زیر همین مطلب عنوان کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar