جمع آوری گلکسی نوت ۷ های فروخته شده برای سامسونگ ۱ میلیارد دلار آب می خورد!

جمع آوری گلکسی نوت ۷ های فروخته شده برای سامسونگ ۱ میلیارد دلار آب می خورد!

براساس یک تخمین تقریبی که توسط آنالیز های بلومبرگ بدست آمده است، سامسونگ برای تعویض ۲٫۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ فروخته شده در دو هفته، بالغ بر ۱ میلیارد دلار باید هزینه کند! طبق گزارشات از هر ۲۴ گوشی گلکسی نوت ۷ یک گوشی باتری معیوب دارد و می تواند حتی منجر به انفجار های معروف در هنگام شارژ شود.

با این حال این خسارت بزرگ برای سامسونگ تنها کمتر از ۵ درصد از سود کل سال ۲۰۱۶ که مبلغ ۲۰٫۶ میلیارد دلار پیش بینی شده می باشد. احتمالا مقداری از این خسارت وارد شده را Samsung SDI پرداخت می کند که عامل ساخت ۷۰ درصد از باتری های گلکسی نوت ۷ بوده است.

با اینکه در حال حاضر سفارش باتری از Samsung SDI متوقف شده و این شرکت ضرر مالی بزرگی را به سامسونگ پرداخت خواهد کرد، اما زیر سوال رفتن اعتبار سامسونگ جبران پذیر نیست.

این اتفاق که در آستانه رونمایی از آیفون های جدید اپل افتاده، شاید بسیاری از طرفداران سامسونگ را به سمت اپل و گوشی جدید آیفون ۷ سوق دهد. البته از عملکرد، طراحی و ویژگی های خوب گلکسی نوت ۷ نمی توان به سادگی گذشت و در چند هفته پس از رونمایی گلکسی نوت ۷ فروش بسیار خوبی را از این گوشی شاهد بودیم.

به هر حال گوشی های عرضه شده گلکسی نوت ۷ در ۱۰ کشور در حال جمع آوری است و در ایران هم این امکان نیز فراهم شده تا گوشی های گلکسی نوت ۷ فروش رفته با یک گوشی نو تعویض شود. قطعا سامسونگ به این مساله واقف است که هرچقدر هم این فراخوان باعث زیان مالی شود، بهتر از تخریب ذهنیت مردم در رابطه با برند سامسونگ است.

به نظر در بحران اتفاق افتاده برای سامسونگ، این شرکت برای جمع آوری گوشی های فروخته شده بهترین تصمیم را گرفته است. باید ببینیم سامسونگ می تواند اعتبار زیر سوال رفته اش را برگرداند یا خیر!

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar