معرفی و بررسی گوشی الجی V20 ؛ یکه تاز قدرتمند الجی

معرفی و بررسی گوشی الجی V20 ؛ یکه تاز قدرتمند الجی

تنها یک روز قبل از اینکه اپل از آیفون های جدیدش رونمایی کند، سونی یک رقیب سرسخت برای آیفون ۷ را معرفی کرد؛ الجی وی ۲۰! گوشی الجی V20 قدرتمندترین گوشی ای است که کمپانی الجی تاکنون عرضه کرده است. این گوشی متشکل از ظاهری زیبا، با کیفیت و لوکس به همراه سخت افزاری عالی می باشد. پس برای بررسی ویژگی ها و مشخصات این گوشی با دیجی شو همراه باشید.

الجی V20

طراحی گوشی الجی V20

در حالی که گوشی الجی V10 از جنس پلاستیک سرسخت بود و ظاهری خشن و ضمخت داشت، گوشی جدید الجی V20 تمام آلمینیوم می باشد و لباسی لوکس بر تن کرده است. در توصیف طراحی این گوشی می توان واژه ” زیبای با دوام” را برای آن بکار برد. در گوشی وی ۲۰ وزن دستگاه نسبت به مدل پیشین کاهش یافته، دستگاه باریک تر شده و با وجود بدنه ای آلمینیومی امکان تعویض باتری نیز وجود دارد.

ابعاد این گوشی ۱۵۹٫۷x78.1×7.6 میلیمتر و وزن آن ۱۷۴ گرم می باشد که نسبت به نسل پیشین خود هم سبک تر هم جمع و جور تر شده است. جنس بدنه از آلمینیوم AL 6013 است که آلمینیومی سبک و بادوام می باشد و در صنعت هواپیما و کشتی سازی نیز از آن استفاده می شود. الجی گفته که این آلمینیوم ۲۴% از پلاستیک قوی تر است. الجی وی ۲۰ در سه رنگ نوک مدادی، نقره ای و صورتی عرضه می شود. در تصویر زیر الجی V20 نوک مدادی در کنار الجی G5 را مشاهده می کنید.

الجی V20

این گوشی مانند سری پیشین خود دارای دو صفحه نمایش است. این گوشی اولین گوشی هوشمند فلزی است که با وجود بدنه ای فلزی امکان باز کردن پنل پشتی و دسترسی به باتری در آن وجود دارد. برای راحتی بیشتر در کنار این گوشی دکمه ای قرار گرفته که با فشردن آن درب پشتی دستگاه به راحتی باز می شود و دیگر خبری از کلنجارهای قدیم و استفاده از ناخن برای باز کردن درب گوشی وجود ندارد. این یک راه حل خلاقانه است که خیلی ها منتظر آن بودند.

صفحه نمایش گوشی الجی V20

صفحه نمایش اصلی گوشی الجی وی ۲۰ ال سی دی ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰x2560 با تراکم پیکسلی ۵۱۳ PPI می باشد. در این گوشی مانند الجی وی ۱۰ صفحه نمایش کوچکی در بالای دستگاه نیز وجود دارد که ساعت را نشان می دهد و امکان دسترسی به برخی میانبر ها در آن فراهم شده است. این صفحه نمایش کوچک نسبت به صفحه نمایش به کار رفته در الجی وی ۲۰ پیشرفت های خوبی داشته که دو برابر شدن نور صفحه و کنتراست قسمتی از آن است.

الجی V20

 

سخت افزار گوشی الجی V20

الجی V20 از نظر سخت افزاری یک گوشی تمام عیار است. این گوشی دارای پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ است و مجهز به GPU Adreno 530 نیز می باشد. درون این گوشی رم ۴ گیگابایت با سرعت قرار گرفته و دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت می باشد که با پشتیبانی از microSD می توان تا ۲ ترابایت حافظه به آن اضافه کرد. حجم باتری این گوشی نیز ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد.

هدفون همراه این گوشی از قابلیت های خوبی مثل حذف نویز و کنترل ۷۵ مرحله ای صدا برخوردار است. کیفیت و حجم صدای ارائه شده با این هدفون در نوع خودش کم نظیر و ستودنیست. در کل سیستم صوتی در این گوشی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تجربه لذت بخشی از گوش دادن به موسیقی را به ارمغان می آورد. همچنین قابلیت ضبط صدا با کیفیت بسیار عالی در این گوشی اضافه شده است. این گوشی از بلوتوث ۴٫۲ و NFC بهره می برد و ویژگی شارژ سریع ۳ نیز برای آن تعبیه شده است.

الجی V20

 

نرم افزار گوشی الجی V20

گوشی الجی وی ۲۰ اولین گوشی مجهز به اندروید ۷ نوقا بصورت پیش فرض است. این درحالیست که گوشی های Pixel و Pixel XL گوگل در ماه های آینده با اندروید ۷٫۱ عرضه خواهد شد و الجی شانس داشتن اندروید ۷٫۱ بصورت پیش فرض را از دست داد. به لطف اندروید ۷ نوقا امکان استفاده از دو برنامه همزمان در کنار یکدیگر، قابلیت زوم در صفحه، و حالت Doze نیز در این گوشی فراهم است.

 

دوربین گوشی الجی V20

یک بار دیگر الجی با ارائه دوربینی بی نظیر در پرچمدارش، اقتدارش را ثابت کرد. دوربین پشت این دستگاه یک دوربین دوگانه است که یکی از آنها ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم ۱٫۸ و زاویه دید ۷۵ درجه می باشد و دیگری یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید با زاویه دید ۱۳۵ درجه بهمراه دیافراگم ۲٫۴ است. دوربین سلفی الجی وی ۱۰ نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید نرمال و عریض می باشد که نسبت به الجی وی ۱۰ تصاویری با ۳۴ درصد شفافیت بهتر ثبت می کند.

در دوربین الجی وی ۲۰ از سیستم لرزشگیر جدیدی نیز استفاده شده است تا در هنگام حرکت و لرزش دست تصاویر و فیلم های بهتری ثبت کند. سیستم فوکوس خودکار در این گوشی بصورت لیزری است تا در هر شرایط نوری بهترین فوکوس را انجام دهد. سیستم جدیدی نیز در این گوشی به کار گرفته شده تا بر روی سوژه های در حال حرکت بهترین فوکوس اعمال شود. در قسمت فیلمبرداری این گوشی به گفته الجی کیفیت صدا در موقعیت های شلوغ مانند کنفرانس ها و جشن ها با کیفیتی عالی ضبط می شود.

الجی V20

 

جمع بندی

یک بار دیگر شاهد یک گوشی هوشمند خلاقانه با طراحی مدرن از الجی هستیم. باتری قابل تعویض با وجود پنل فلزی، کیفیت عالی صدا، صفحه نمایش دوم و دوربین دوگانه ویژگی های اصلی این گوشی هستند که قطعا فروش این گوشی را دوچندان می کنند.

شاید این گوشی مناسب کاربرانی مثل خودم که به دنبال گوشی های هوشمند جمع و جور هستند نباشد. اما قطعا در رقابت با پرچمداران بزرگ اندام سامسونگ، سونی و هواوی این گوشی برتری های زیادی دارد. مخصوصا با اتفاق اخیری که برای گلکسی نوت ۷ افتاد، شاید شاهد مهاجرت خیلی از طرفداران سامسونگ به الجی باشیم. از طرفی معرفی این گوشی یک روز قبل از مراسم رونمایی از آیفون ۷، زنگ خطری برای اپل نیز می باشد.

طبق خبر منتشر شده توسط T-mobile احتمالا شاهد عرضه این گوشی در تاریخ دوم مهر با قیمت ۶۴۹ دلار باشیم.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar