تمام ویژگی های جدید آیفون ۷ پلاس اپل را اینجا ببینید.

تمام ویژگی های جدید آیفون ۷ پلاس اپل را اینجا ببینید.

دیشب در کنفرانس اپل از دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی شد. هر دو گوشی ظاهری مانند نسل پیشین خود دارند اما با ویژگی هایی جدید. در این مطلب قصد داریم تا تمام ویژگی های جدید در آیفون ۷ پلاس را بررسی کنیم. همچنین اگر مایل هستید می توانید با کلیک بر روی این نوشته بررسی آیفون ۷ را نیز مشاهده کنید.

به طور خلاصه، آیفون ۷ پلاس از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی بهره می برد که یکی از لنز ها تله است و تا ۲ برابر بدون افت کیفیت امکان زوم کردن وجود دارد. پردازنده قدرمتند A10 Fusion در این گوشی قرار گرفته، دکمه هوم لمسی شده و اسپیکر ها استریو شده اند.

متاسفانه شایعات درست بودند و جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از هر دو آیفون جدید حذف شده است. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ضد آب هستند اما نه آنقدر که با آنها به شنا بروید. آیفون ها در دو رنگ جدید مشکی مات و مشکی براق نیز در دسترس خواهند بود و رنگ خاکستری از میان آیفون ها رفت.

مطالبی که خواندید به طور مختصر بودند و در زیر ویژگی های جدید آیفون ۷ پلاس را با هم بررسی می کنیم.

زوم اپتیکال دوربین

همانطور که اشاره کردیم یکی از دوربین های دوگانه آیفون ۷ پلاس لنز تله است که امکان زوم اپتیکال را فراهم می کند به طوری که تا دو برابر بدون افت کیفیت می توانید بر روی سوژه مورد نظرتان زوم کنید. این قابلیت برای زمانی که نمی توانید به سوژه تان نزدیک شوید بسیار کاربردی است.

optical-zoom

دوربین دوگانه ای که به تصاویر عمق می دهد

اپل در آیفون ۷ پلاس برای دوربین اصلی دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده است و با ویژگی جدید در آیفون ۷ پلاس می توانید تصاویری با افکت بوکه بگیرید. به بیان ساده این به این معنیست که فوکوس بر روی سوژه تان انجام می شود و پشت زمینه تار می شود. نمونه یک عکس بوکه را در زیر مشاهده می کنید.

dual-camera-for-depth-of-field-play

صفحه نمایش با محدوده رنگی وسیع تر

در تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش آیفون های جدید شما محدوده وسیع تری از رنگ ها را مشاهده می کنید و تصاویر بسیار طبیعی تر و زنده تر به نظر می رسند. این رنگبندی حتی یک قدم فراتر از مدل RGB ادوبی می باشد.

wide-color-p3-display

پردازنده ۴ هسته ای A10 Fusion

این اولین باری است که اپل در گوشی های آیفون از پردازنده ۴ هسته ای استفاده می کند. یک پردازنده بزرگ و قوی در گوشی ای باریک و کوچک که امکان محاسبه سریعتر عملیات و کارایی بیشتر را می دهد. همچنین در آیفون های جدید از گرافیک(GPU) جدیدی استفاده شده که اپل گیمینگ در آیفون های جدید را با کنسول های امروزی مقایسه کرده است!

quad-core-a10-fusion-processor

اسپیکرهای استریو

با حذف جک هدفون در آیفون۷ و آیفون ۷ پلاس اپل قادر شده است تا از فضای خالی استفاده دیگری بکند. آیفون های جدید اپل مجهز به اسپیکر استریو هستند. با اسپیکرهای استریو حالا تجربه دیدن فیلم در آیفون دوچندان می شود.

stereo-speakers

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با محدوده رنگی وسیع

دوربین سلفی هم در آیفون جدید نسبت به آیفون ۶اس پلاس به ۷ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است و علاوه بر افزایش رزولوشن تصویر، محدوده رنگ بیشتری هم پشتیبانی می کند.

۷-mp-wide-color-facetime-camera

ارتقا فلش ال ای دی به چهار فلش

در آیفون های جدید اپل با افزایش ال ای دی فلش از ۲ به ۴ ال ای دی باعث شده تا تصاویر گرفته شده با فلش ۵۰ درصد نور بیشتری داشته باشند و با سنسور جدید به کار رفته در این گوشی در محیط های کم نور عکس های بهتری بتوان ثبت کرد.

quad-led-flash-with-flicker-sensor

دکمه هوم لمسی

دکمه هوم در آیفون های جدید دیگر فیزیکی(فشاری) نیستند. دکمه هوم در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بصورت لمسی است و برای هشدار به کاربر زیر انگشت ویبره کوچکی می زند. با این ویژگی حداقل کاربران از لق شدن و خرابی های پی در پی دکمه فیزیکی هوم در امان هستند.

capacitive-home-key-with-haptic-feedback

رنگ های مشکی جدید

بعد از ۴ سال دوباره رنگ های مشکی به آیفون ها برگشتند. بی شک رنگ مشکی محبوبترین رنگ در آیفون های اپل می باشد. آیفون ۷ پلاس در دو رنگ مشکی جدید با نام Black و Jet Black نیز معرفی شدند و دیگر رنگ خاکستری در بین آیفون ها وجود ندارد. تفاوت این دو رنگ را بطور دقیق تر اینجا بخوانید(کلیک کنید).

new-black-colors

حافظه های جدید ۲۵۶ گیگابایت

آیفون های ۷ و ۷ پلاس اپل حالا از ۳۲ گیگابایت شروع می شوند و حافظه ۱۶ گیگابایت از بین آیفون ها حذف شد. آیفون های جدید در حافظه های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار خواهند گرفت و خوشبختانه با وجود افزایش حافظه، قیمت آیفون های جدید نسبت به مدل پیشین خود زیاد نشده اند.

double-the-internal-storage-across-the-line

استاندارد IP67 به معنای ضد آی بودن آیفون های جدید

بالاخره آیفون های اپل هم ضد آب شدند. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل از استاندارد IP67 بهره می برند، به این معنی که تا حدودی ضد آّب و ضد گرد وغبار هستند. البته نه در حدی که با آیفونتان شنا کنید، اما اگر یک لیوان آب به اشتباه رو آیفونتان ریخت لازم نیست نگران باشید.

ویدیو فارسی بررسی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را اینجا مشاهده کنید(کلیک کنید).

ip67-water-resistance-rating

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar