معرفی و بررسی آیفون ۷ ؛ بازگشت رنگ مشکی به آیفون

معرفی و بررسی آیفون ۷ ؛ بازگشت رنگ مشکی به آیفون

چه چیزهایی در آیفون ۷ جدید است؟ در واقع باید بگوییم خیلی چیزها، اما موارد کوچک! آیفون ۷ اپل با تغییراتی در عملکرد، دوربین، کیفیت صفحه نمایش و رنگبندی جدید رسما معرفی شد. پنل جلویی دستگاه کاملا شبیه به آیفون ۶اس است اما در پشت آیفون تغییرات ظاهری کوچکی مشاهده می شود.

یکبار دیگر طرفداران اپل و کاربران آیفون بر سر دوراهی قرار گرفتند که آیا آیفونشان را به آیفون جدید ارتقا دهند یا اینکه برای این گوشی هزینه نکنند و منتظر نسل بعدی آیفون باشند. برای بسیاری داشتن آیفون جدید یک امر ضروری است و خیلی ها هم عدم تغییر ظاهری این دستگاه برایشان خوشایند نیست و منتظر آیفون سال بعد هستند!

آیفون 7

ساعاتی پیش اپل از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد. ما در دیجی شو این مراسم را بصورت زنده برای شما عزیزان وبلاگ نویسی کردیم و در این پست قصد داریم به یک جمع بندی کلی از آیفون ۷ برسیم. با دیجی شو همراه باشید.

طراحی آیفون ۷

در نگاه اول به آیفون ۷، فکر می کنیم که اپل فشاری به خودش نیاورده و تغییر زیادی را نسبت به آیفون ۶اس شاهد نیستیم. در واقع این نظر کمو بیش در مورد طراحی ظاهری این دستگاه درست است. با اینکه طبق سنت اپل که هر دو سال ظاهر آیفون را دگرگون می کند، منتظر آیفونی جدید بودیم، شایعات درست از آب درآمدند و با آیفونی شبیه به آیفون ۶اس روبرو هستیم.

کلیت دستگاه مانند سری پیش آیفون است و تغییرات ظاهری که در آیفون ۷ شاهد هستیم مربوط به بزرگتر شدن لنز دوربین، حذف درگاه هدفون، بازطراحی خطوط آنتن و رنگبندی جدید می باشد.

آیفون 7

مهمترین تغییر در آیفون ۷ قطعا حذف درگاه هدفون است که واقعا تغییری ناراحت کننده است. با اینکه استفاده از پورت لایتنینگ جای جک ۳٫۵ میلیمتری کیفیت صدای بهتری را به ارمغان می آورد، اما بی شک به زودی دلتنگ جک ۳٫۵ میلیمتری می شویم. در هر صورت با مخالفت ما چیزی برنمیگردد و باید با درگاه هدفون برای همیشه در آیفون خداحافظی کنیم. حداقل خبر خوب این است که در جعبه آیفون ۷ یک مبدل لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلیمتری قرار گرفته است و هدفون های داخل جعبه نیز لایتنینگ هستند.

آیفون 7

از طرفی حذف جک هدفون باعث کارو کاسبی جدیدی برای اپل شده و هدفون های بی سیم اپل با قیمت نجومی ۱۵۹ دلار به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

آیفون 7

با اینکه تغییرات ظاهری در این گوشی به ندرت مشاهده می شود اما با زیباترین آیفون موجود در تاریخ اپل مواجه هستیم. اپل آیفون های جدید را علاوه بر سه رنگ طلایی، رز گلد و نقره ای در دو رنگ جدید مشکی مات و مشکی براق معرفی کرده و رنگ خاکستری را حذف کرده است. اگر هیچ چیز آیفون ۷ ما را جذب نکند حداقل رنگ مشکی آن واقعا دلربایی می کند. رنگ یکدست مشکی محبوبترین رنگ آیفون بود که از آیفون ۴اس به بعد دیگر آن را ندیدیم.

اپل هم رگ خواب کاربرانش را پیدا کرده است، یک ویژگی دوست داشتنی را حذف می کند و چند سال بعد آن را اضافه می کند تا محبوبیت بیشتری کسب کند! هر دو رنگ مشکی مات و براق جدید در آیفون ۷ واقعا زیبا هستند و انتخاب یکی بین آنها واقعا کاری دشوار است.

آیفون ۷ بالاخره ضد آب شد. اپل رسما اعلام کرد که آیفون ۷ استاندارد IP67 دارد که به معنی ضد آب بودن این گوشی می باشد. البته به خاطر داشته باشید آنقدر ها هم ضد آب نیست که بتوانید با آن شنا کنید.

 

دکمه هوم جدید آیفون ۷

دکمه هوم هم در آیفون ۷ دستخوش تغییراتی بوده، تغییراتی که کمی عجیب و جدید به نظر می رسد. دکمه هوم در آیفون ۷ لمسی شده و به جای کلیکی بودن زیر انگشت شما ویبره می زند. حداقل مزیت این تغییر این است که از شر خرابی های زیاد و لق شدن دکمه هوم راحت می شویم. اسکنر اثر انگشت به قوت خودش مانند قبل کار می کند، اما با شیوه ای جدید. تغییر طراحی در دکمه هوم آیفون ۷ باعث بهبود عملکرد و یکدست شدن با ios 10 نیز می شود.

آیفون 7

صفحه نمایش آیفون ۷

اپل در صفحه نمایش آیفون ۷ از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده که باعث بهبود چشمگیر کیفیت صفحه شده است. یکبار دیگر اپل نشان داد که به دنبال بازی با اعداد روی کاغذ نیست و به جای افزایش پیکسل های صفحه نمایش از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده تا محدوده رنگی وسیعتری را پوشش دهد. در واقع بیان این تغییر سخت است اما کیفیت آن در مقایسه با نسل گذشته آیفون بسیار بهبود داشته است.

آیفون 7

موزیک در آیفون ۷

اجازه دهید از سخت افزار بهینه شده برای موزیک شروع کنیم. آیفون ۷ دارای دو اسپیکر است یکی در بالای گوشی(اسپیکر تلفن) و یکی در پایین گوشی و این دو اسپیکر یک صدای استریو را به ارمغان می آورد. با این بهبود لذت مشاهده یک فیلم در آیفون ۷ دوچندان می شود. از دست دادن جک هدفون برای داشتن کیفیت بهتر صدا معامله سختیست، اما شاید بعد از کار با آیفون ۷ قانع شویم.

آیفون 7

دوربین آیفون ۷

اپل بازهم مانند برخی از برندهای گوشی های هوشمند برای خودنمایی با اعداد بازی نکرده است و به جای بالابردن مگاپیکسل، بهبودهایی مشهود در دوربین آیفون ۷ انجام داده است که در مقایسه با آیفون ۶اس قابل درک است.

دوربین اصلی آیفون ۷ مانند سری پیشین خود همان ۱۲ مگاپیکسل است، اما عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می کند. این دوربین برای تنظیم بهتر نور تصاویر ثبت شده در شب از ۴ فلاش بهره می برد. به لطف تغییرات دوربین، عکس های بهتری در نور کم می توان ثبت کرد و سرعت شاتر نیز افزایش یافته است.

آیفون 7

در کل دوربین آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶اس بهبود داشته است اما نه به اندازه دوربین هیولایی که در آیفون ۷پلاس دیدیم. در واقع دوربین دوگانه آیفون ۷پلاس توقع ما را بسیار بالا برده و دوربین آیفون ۷ در مقابل آن معمولی به نظر می رسد. دوربین سلفی در آیفون ۷ نیز به ۷ مگاپیکسل ارتقا یافته و می توان تصاویر بهتری با آن ثبت کرد.

 

باتری آیفون ۷

به لطف بهبود در پرازنده A10 به کار رفته در آیفون ۷، این گوشی نسبت به سری پیشین خود عملکرد بهتری در رابطه با مصرف بهینه انرژی دارد. در کنفرانس اپل از افزایش ظرفیت باتری حرفی زده نشد اما گفته شده با توجه به بهبود عملکرد پردازشگر آیفون ۷، باتری این گوشی ۲ ساعت بیشتر از سری پیشین خود دوام می آورد.

در آیفون ۷ از پردازنده A10 Fusion استفاده شده که در مواقع لازم از چهار هسته آن و در مواقع مصرف بهینه انرژی از دو هسته آن استفاده می شود.

آیفون 7

قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۷

سه قیمت مختلف برای ظرفیت های این گوشی وجود دارد. خوشبختانه مدل ۱۶ گیگابایتی جای خودش را به نسخه ۳۲ گیگابایتی داده و ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز به آیفون های جدید اضافه شده است. مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ با قیمت ۶۴۹ دلار، مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۸۴۹ دلار در دسترس خواهد بود. خوشبختانه با وجود افزایش حجم در آیفون های جدید قیمت آنها زیاد نشده است.

گوشی آیفون ۷ از ۲۷ شهریور ماه در بازار جهانی در دسترس خواهد بود و پیش بینی می شود این گوشی در هفته اول مهر در ایران موجود باشد. البته با قیمتی نجومی. اگر مایل به خرید این گوشی هستید پیشنهاد می کنیم تا حداقل یک تا دو ماه منتظر بمانید تا قیمت این گوشی در بازار ایران متعادل شود.

 

جمع بندی

صادقانه بگوییم، اگر از کاربران آیفون ۶ یا آیفون ۶اس هستید برای ارتقا گوشیتان عجله نکنید و فقط اگر واقعا طاقت نیاوردید آیفون ۷ بخرید. در واقع بهتر است نام آیفون ۷ را آیفون ۶اس اس بگذاریم چرا که مدل ارتقا یافته گوشی آیفون ۶اس است. شاید اپل بد عادتمان کرده که انتظار داشته باشیم هر دو سال در ظاهر آیفون هایش طوفان به پا کند.

اصلی ترین ویژگی ای که می تواند اپل دوستان را ترغیب به ارتقا گوشی شان کند رنگ های مشکی فریبنده و ضد آب بودن گوشی هستند. البته در مورد آیفون ۷پلاس اوضاع فرق می کند و دوربین دوگانه اش واقعا بی نظیر است.

واقعیت این است که شاهد خلاقیت مورد انتظار همیشگی از اپل، در این گوشی نبودیم. خیلی ها اعتقاد دارند که اپل دیگر اپل سابق نمی شود و خیلی ها اعتقاد دارند اپل تمام پتانسیلش را برای آیفون ۸ و  جشن ۱۰ سالگی آیفون جمع کرده است.

ویدیوهای رسمی منتشر شده توسط اپل برای گوشی آیفون ۷ را در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو فارسی بررسی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را اینجا مشاهده کنید(کلیک کنید).

 


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
nanchu Recent comment authors
nanchu
مهمان
nanchu

به این کار شما میگن clickbaiting. این کجاش بررسیه؟