بررسی اپل واچ ۲ و مقایسه آن با اپل واچ قدیمی

بررسی اپل واچ ۲ و مقایسه آن با اپل واچ قدیمی

در حالی که در مراسم دیشب اپل همه منتظر گل سرسبد این کمپانی یعنی آیفون ۷ بودند، اپل از سری دوم ساعت هوشمندش با نام اپل واچ سری ۲ نیز پرده برداشت. اپل واچ ۲ به لطف بهبود پردازنده سریعتر شده، از GPS داخلی برخوردار است و ضد آب می باشد. اما واقعا اپل واچ ۲ نسبت به نسخه قدیمی خود چه تغییرات عمده ای کرده؟ با دیجی شو همراه باشید.

 طراحی اپل واچ ۲

اگر از اپل واچ ۲ انتظار یک طراحی جدید دارید متاسفانه باید نا امیدتان کنیم. اپل واچ جدید از نظر ظاهری کاملا شبیه به سری پیشین خود می باشد. در واقع اپل با در نظر گرفتن رضایت کاربرانش از طراحی اپل واچ قدیمی، دست به ظاهر این ساعت هوشمند نزده است.

اپل واچ سری ۲ مانند سری پیشین خود بدنه ای فلزی از جنس آلمینیوم و استیل دارد و یک جنس جدید سرامیکی به اپل واچ ۲ اضافه شده است. در کناره سمت راست دستگاه دکمه لغزنده(digital crown) و دکمه پاور مشاهده می شود. سری جدید اپل واچ هم بند های متفاوتی از جنس پلاستیکی، فلزی و چرم در رنگ ها و استایل های مختلف دارد تا بتوانید اپل واچتان را با هر لباسی ست کنید.

اپل واچ 2

مهمترین تغییر صورت گرفته در اپل واچ جدید قطعا ضد آب بود آن است. به گفته اپل ساعت هوشمند جدیدش تا عمق ۵۰ متر زیر آب بدون مشکل دوام می آورد. البته اپل واچ قدیمی هم تا حدودی ضد آب بود اما اپل این ویژگی را در اپل واچ ۲ به رسمیت اعلام کرد.

 

صفحه نمایش اپل واچ ۲

اپل واچ سری ۲ مانند اپل واچ قدیمی نیز صفحه ای مربع مستطیلی دارد اما تغییرات کوچکی نیز در صفحه نمایش اپل واچ جدید رخ داده است. خب تغییرات کجا هستند؟ روشنایی صفحه نمایش!

صفحه نمایش اپل واچ ۲ به گفته اپل دوبرابر روشنایی بیشتری نسبت به اپل واچ قبلی دارد. در واقع روشنایی صفحه نمایش اپل واچ ۲ در فضای باز و زیر نور آفتاب پیشرفت بسیاری را دارد.

اپل واچ 2

قدرت و سیستم عامل اپل واچ ۲

بزرگترین تغییر اپل واچ سری ۲ در همین قسمت است. اپل واچ جدید با پردازنده دو هسته ای اش ۵۰ درصد سریعتر از اپل واچ قدیمی می باشد و به لطف GPU جدید در اپل واچ ۲، رابط گرافیکی ۲ برابر بهتر از اپل واچ اصلی است. به گفته اپل، ساعت های هوشمند اپل واچ قدیمی در تولیدات جدید هم به پردازنده جدید مجهز خواهند شد.

اما ویژگی جدیدی که در اپل واچ ۲ این گجت را بهتر از همیشه کرده، GPS داخلی آن است که به وسیله آن بدون نیاز به گوشی فعالیت های ورزشی تان توسط اپل واچ ۲ ثبت می شود. این یک خبر خوب برای کسانیست که از اپل واچ برای فعالیت های ورزشی استفاده می کنند. در اپل واچ ۲ مانند اپل واچ قدیمی سنسور اندازه گیری ضربان قلب و اپلیکیشن های ورزشی زیادی نیز وجود دارد.

متاسفانه سیم کارت در اپل واچ ۲ هم جایی ندارد و همین باعث وابستگی زیاد اپل واچ به گوشی آیفونتان می شود. حداقل باید برای اپل واچ ۲ دلمان را به همان GPS اش خوش کنیم که کمی ساعت را از آیفون مستقل کرده است.

اپل واچ 2

در اپل واچ سری ۲ بهبود های بسیاری را در رابطه با سیستم عامل این گجت شاهد هستیم. سیستم عامل WatchOS 3 بصورت پیش فرض روی اپل واچ ۲ قرار گرفته است و اپل واچ های قدیمی نیز به زودی قادر خواهند بود تا این بروزرسانی را دریافت کنند.

در watchOS 3 سرعت باز کردن اپلیکیشن ها و قسمت پیام رسانی بهبود چشمگیری داشته است. همچنین در بروزررسانی جدید، واچ فیس های جدیدی به اپل واچ اضافه شده و اپلیکیشنی تحت عنوان Breathe برای ریلکس کردن نیز به اپل واچ اضافه شده است.

باتری اپل واچ ۲

باید توجه داشت که GPS به کار رفته در اپل واچ جدید باعث مصرف انرژی بیشتر می شود. امیدواریم اپل بهبود هایی را در عملکرد دستگاه انجام داده باشید تا شاهد خالی شدن باتری توسط GPS نباشیم. متاسفانه در کنفرانس دیشب اپل صحبتی از ارتقا باتری زده نشد و به نظر نمی رسد که شاهد بهبودی در این رابطه باشیم. اما امیدمان به بهبود پردازنده جدید است تا مصرف انرژی را کاهش دهد.

اپل واچ 2

در حالت معمولی اپل واچ های قدیمی یک یا نهایت دو روز از نظر باتری دوام می آوردند. اکثر اپل دوستان تمایل داشتند تا در اپل واچ سری ۲ به بهبود باتری اشاره شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ ۲

قیمت ساعت های هوشمند اپل خیلی به جنس بدنه و بندی که خریداری می کنید بستگی دارد. اما قیمت پایه این گجت از ۳۶۹ دلار شروع می شود که در مقابل اپل واچ قدیمی با قیمت ۲۶۹ دلار، ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. اگر مایل باشید تا با اپل واچتان بندی چرمی یا فلزی داشته باشید این قیمت بیشتر هم می شود.

اپل واچ 2

پیش فروش اپل واچ ۲ از تاریخ ۱۹ شهریور در وبسایت اپل شروع می شود و در تاریخ ۲۶ شهریور این ساعت هوشمند در اپل استورهای سراسر جهان موجود می شود. احتمالا در نیمه اول مهر شاهد ورود اپل واچ سری ۲ با قیمتی نجومی در بازار ایران باشیم. پیشنهاد می کنیم اگر مایل به خرید این گجت در ایران هستید، تا متعادل شدن قیمت اپل واچ ۲ حداقل یک ماه منتظر بمانید.

در زیر می توانید ویدیو رسمی معرفی اپل واچ ۲ را مشاهده کنید.

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar