بررسی دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷پلاس ؛ انقلابی در عکاسی با موبایل

بررسی دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷پلاس ؛ انقلابی در عکاسی با موبایل

بالاخره بعد از یک سال اپل از آیفون های جدیدش با نام آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد. تقریبا همه چیز طبق انتظار و شایعات پیش رفت و دوربین دوگانه تنها روی آیفون ۷پلاس قرار دارد. (بررسی آیفون ۷ را اینجا بخوانید)

دیشب در مراسم رونمایی اپل بیشترین چیزی که همه را شگفت زده کرده بود دوربین آیفون های جدید بود، مخصوصا آیفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه اش و تصاویر نمونه ای که در سالن کنفرانس به نمایش درآمد.

قبل از اینکه به انقلاب دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس برسیم، اول درمورد دوربین آیفون ۷ صحبت کنیم. آیفون ۷ به لطف لنز جدیدش نور بیشتری را دریافت می کند و در نتیجه در محیط های تاریک عکس های بهتری را ثبت می کند. دیافراگم جدید ۱٫۸ آیفون ۷ موجب می شود تا ۵۰ درصد نور بیشتری توسط دوربین نسبت به آیفون ۶اس دریافت شود.

یا اینکه رزولوشن دوربین تغییری نکرده و همان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده است، اما شاهد بهبود هایی در تصاویر ثبت شده با آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶اس هستیم. آیفون ۷ هم بالاخره به لرزشگیر اپتیکال مجهز شد تا بتوانید در شرایط مختلف عکس های واضح تری بگیرید. عکس های زیر ثبت شده توسط آیفون ۷ می باشد.

apple-iphone-7-and-7-plus-official-camera-samples apple-iphone-7-and-7-plus-official-camera-samples2 apple-iphone-7-and-7-plus-official-camera-samples1

لنز دوربین آیفون ۷ عریض تر شده است و با دریافت نور بیشتر در تاریکی هم تصاویر خوبی ثبت می کند. فلش ال ای دی هم در آیفون های جدید از ۲ به ۴ فلش افزایش پیدا کرده اند که نه تنها باعث نور بیشتر در شرایط کم نور می شود بلکه رنگبندی بهتری را هم در تصاویر به ارمغان می آورد.

 

دوربین آیفون ۷ پلاس

iphone-2

در آیفون ۷ پلاس شاهد انقلابی در عکاسی با گوشی هوشمند هستیم. آیفون ۷ پلاس دارای دوربین دوگانه است که هر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسل هستند. یکی از دوربین های دوگانه لنز تله با دیافراگم ۲٫۸ است که اجازه زوم کردن سخت افزاری تا ۲ برابر بدون افت کیفیت را می دهد.

uu

در آیفون ۷ امکان گرفتن عکس های بوکه مانند دوربین های DSLR نیز وجود دارد که در تصاویر زیر می توانید مشاهده کنید. به زبان ساده این به این معنیست که فوکوس روی سوژه انجام می شود و پشت زمینه تصویر تار می شود.

apple-showed-some-impressive-shots-with-bokeh-on-the-iphone-7-plus apple-showed-some-impressive-shots-with-bokeh-on-the-iph1one-7-plus

در آیفون ۷ پلاس یک پردازنده عکس(ISP) جدید قرار گرفته است که ۶۰ درصد سریع تر و ۳۰ درصد کارایی بیشتری دارد. این ISP در قسمتی از پردازنده A10 Fusion گنجانده شده است و قادر است تا بیش از ۱۰۰ میلیارد پردازش را در ۲۵ میلی ثانیه انجام دهد. این ISP عملیات هایی مانند فوکوس خودکار، تنظیم روشنایی، تنظیم نور، کاهش نویز و ترکیب چند عکس را انجام می دهد.

دوربین سلفی آیفون های جدید یک دوربین ۷ مگاپیکسلی است و تصاویری با وضوح و رنگبندی بهتر را ثبت می کند. این دوربین قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی را نیز دارد.

اپل همچنین در آیفون های جدید، لایو فوتو ها را بهبود بخشیده است و محدوده رنگی بیشتری را ثبت می کنند. دوربین اصلی آیفون های جدید امکان ثبت تصاویر با فورمت RAW را دارند که امکان ویرایش جزئیات را به شما می دهند.

یکی از پیشرفت های نسل به نسل گوشی های آیفون، قطعا ارتقا دوربین آن ها می باشد. هر سال با معرفی آیفون های جدید ویژگی های جدیدی برای عکاسی حرفه ای تر به این گوشی ها اضافه می شود. امسال هم آیفون ۷ و مخصوصا آیفون ۷ پلاس در قسمت دوربین پیشرفت خوبی داشته اند. در تصویر زیر می توانید دوربین آیفون های جدید را با آیفون های سال گذشته رو کاغذ مقایسه کنید.

camera-list-11


نظر خود را بنویسید

avatar