بررسی اجمالی هدفون های جدید شرکت اپل، به نام AirPods

بررسی اجمالی هدفون های جدید شرکت اپل، به نام AirPods

دیشب شرکت اپل بالاخره به طور رسمی جک دوست داشتنی هدفون را حذف کرد. دلیل آن هم به قول اپل یک کلمه بیشتر نبود: جسارت ! هدفون های جدیدی که برای آیفون ۷ به بازار خواهند آمد و جزو محتویات جعبه هم هستند، به جای جک ۳٫۵ میلیمتری از پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد. یکی از دلایل این کار ایجاد فضای بیشتر برای باتری و اسپیکرهای استریو بوده و اپل تصمیم گرفت تا برای ایجاد فضای بیشتر، پورت تک منظوره هدفون را حذف کند. اما این پایان راه نبود. اپل از هدفون های دیگری رونمایی کرد که ۱۶۰ دلار قیمت دارند. هدفون های جدید شرکت اپل ، Airpods !نام دارند که کاملا Wireless هستند و اواخر ماه اکتبر عرضه خواهند شد. شکل آنها کمی عجیب است اما به قول بسیاری، قدمی رو به جلو برای اپل به حساب می آید.

airpods

Airpods از یک چیپ انحصاری اپل استفاده می کند. نام این چیپ W1 است که به گفته اپل بسیار کم مصرف است و همیشه دو هدفون را باهم هماهنگ و Syn نگاه می دارد. شرکت Beats هم که چند سالی است با اپل همکاری می کند، چند نمونه از هدفون های بی سیم خود با چیپ W1 را معرفی کرد. به گفته اپل، هدفون های جدید دارای سنسورهایی هستند که به صورت خودکار تشخیص می دهند که شما کی آنها را درون گوش خود قرار داده اید و زمانی که بخواهید می توانید به موسیقی خود گوش فرا دهید. به علاوه وجود سنسور در هر یک از گوشی ها، میکروفون هم بسیار بهتر عمل می کند و به محض اینکه شما شروع به دادن فرمان های صوتی نمایید، هدفون ها صدای شما را به وضوح دریافت خواهند کرد.

هدفون های جدید شرکت اپل تنها با آیفون های جدید اپل (۷ و ۷ پلاس) کار نمی کنند و تنها کافی است تا روی گوشی خود iOS 10 را داشته باشید تا بتوانید از این هدفون ها استفاده کنید. یکی از عوامل سایت Cnet این هدفون ها را امتحان کرده. وی پس از تجربه این هدفون ها در کنفرانس اپل، از شفافیت صدا و راحتی آنها سخن گفت. به عبارت دیگر، هدفون های جدید همان EarPodهای قدیم هستند، بدون سیم! اپل اولین شرکتی نیست که هدفون های بی سیم معرفی می کند. شرکت های دیگری هم هستند که در حال ارائه هدفون های حتی بهتر از هدفون های اپل هستند.

airpods-02

Airpods به مدت ۵ ساعت شارژ باتری را درون خود نگاه می دارد. زمانی هم که آنها را درون Case مخصوص به خود می گذارید، به سرعت شارژ می شوند. این Caseها می توانند ۲۴ ساعت شارژ اضافه را برای شما به ارمغان بیاورند. به گفته شرکت اپل، مدت زمان شارژ هدفون های بی سیم، به طور متوسط ۳ تا ۵ ساعت است. پس هدفون های جدید شرکت اپل از لحاظ شارژ و باتری، هدفوهایی استاندارد و شاید کمی بهتر از استاندارد بازار باشند.

اما این هدفون های نقظه صعف هم دارند. مانند تمام هدفون هایی که درون گوش قرار می گیرند، این هدفون ها هم ممکن است به راحتی درون هر گوشی قرار نگیرند. دویدن با آنها هم زیاد مناسب نیست. هدفون های قبلی اپل هم همین مشکل را داشتند. زمانی که با آنها در حال دویدن بودید، عرق گوش هایتان باعث لیز خوردن و افتادن هدفون ها از گوش می شدند. حال تصور کنید این هدفون های بی سیم از گوشتان رها شوند. پیدا کردن آنها روی زمین اصلا کار راحتی نخواهد بود. پس به شما پیشنهاد می کنیم برای دویدن و ورزش کردن، از هدفون های مخصوص این کار استفاده نمایید. در کل چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، از این پس دیگر خبری از هدفون های سیمی در آیفون نخواهیم بود. آنها هر چقدر هم محبوب بوده باشند، به زودی فراموش خواهند شد! پش شاید بهتر باشد هدفون بی سیم خود را به عنوان یادگاری پیش خود نگاه دارید!


 

نظر خود را بنویسید

avatar