چرا شرکت اپل جک ۳٫۵ میلیمتری را از آیفون حذف کرد؟!

چرا شرکت اپل جک ۳٫۵ میلیمتری را از آیفون حذف کرد؟!

همان طور که می دانید، پر رنگ ترین شایعه منتشر شده درباره آیفون ۷ پیش از معرفی رسمی اش، حذف جک هدفون بود. این شایعه هم مانند دیگر شایعات درست از آب درآمدند. اما این تصمیم به مذاق بسیاری خوش نیامد. دلیلی که برای این کار توسط اپل ذکر شد، یک کلمه بیشتر نبود: جسارت! جسارت برای پیشرفت و نوآوری. اما حذف این جک دوست داشتنی دلایل فنی هم داشته که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از مردم حاضرند برای گوش دادن به موسیقی با کیفیت صدای بالا، پول خرج کنند یا گوشی خود را با کابل AUX به یک پلیر وصل کنند تا بتوانند از گوش دادن به موسیقی به مضاعف ببرند. اما با حذف جک هدفون، دیگر این کار شدنی نیست. گرچه هنوز هم می توان از طریق بلوتوث این کار را انجام داد.

یکی ازدلایل این کار، وجود دوربین بزرگ در آیفون ۷ بود. با گذشت زمان و آمدن آیفون های جدید، تیم طراحی اپل هم با چالش فضا رو به رو شد. یکی از این چالش ها، تغییر مکان چیپی بود که صفحه نمایش آیفون را کنترل و تنظیم می کرد. سابقا، این چیپ در بالای گوشی قرار داشت اما به دلیل اینکه اپل قصد داشت تا دوربین بزرگتری را در آیفون ۷ تعبیه کند، مجبور شد تا آن را به پایین گوشی منتقل کند. اما یک مشکل بزرگ وجود داشت، و آن هم جک هدفون بود. بنابراین تیم اپل تصمیم گرفت تا جک هدفون را حذف کند. با این کار آنها متوجه فواید این کار شدند. آنها می توانستند قطعات را به راحتی جاگذاری کرده و همچنین می توانستند باتری را بزرگتر از قبل کنند. باتری آیفون ۷، ۱۴% از باتری آیفون ۶ اس بزرگتر است.

water-c1

دلیل دیگری هم که وجود داشت، ضد آب کردن آیفون بود. جک هدفون بزرگترین مانع برای ضد آب کردن گوشی جدید بود بنابرین اپل تصمیم گرفت تا این کار انجام دهد و آن را حذف کند. مدیر سخت افزاری اپل هم اعتقاد داشت که جک ۳٫۵ میلیمتری، مانعی بود برای افزایش عمر باتری، دوربین بزرگتر و بهتر، و ضد آب کردن آیفون. اما اگر فکر می کنید اپل این کار را برای بهتر شدن کیفیت صدا انجام داده، بهتر است دوباره فکر کنید. چون اپل در کنفرانس خود هیچ اشاره مستقیمی به بهتر شدن کیفیت صدا نکرد. در آخر اپل تصمیم به حذف جک هدفون گرفت و از این پس دیگر شاهد این جک دوست داشتنی در آیفون نخواهیم بود. پس بهتر است به آن عادت کنید!


 

نظر خود را بنویسید

avatar