توضیحات سامسونگ در مورد انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ را بخوانید.

توضیحات سامسونگ در مورد انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ را بخوانید.

اگر با دیجی شو همراه بوده باشید، حتما در هفته های اخیر اخبار مربوط به انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ را خوانده اید و اتفاقات بعضا جالبی را در این مورد شنیده اید. خوشبختانه سامسونگ این مشکل را در باتری های معیوب گلکسی نوت ۷ پذیرفت و فراخوانی برای جمع آوری گوشی های گلکسی نوت ۷ فروخته شده اعلام کرد.

سامسونگ اعلام کرد که ۳۵ مورد از این قبیل مشکلات گزارش شده و گفته که تمام کسانی که گلکسی نوت ۷ خریداری کرده اند با مرکز مشتریان سامسونگ تمام بگیرند، گوشی شان را پس بدهند و طی هفته های آینده یک گوشی گلکسی نوت ۷ نو تحویل بگیرند. در این مدت چند هفته ای هم سامسونگ قول داده تا یک گوشی سری J بطور رایگان در اختیار کاربرانش قرار دهد.

اما از زمانی که سامسونگ فراخوان را اعلام کرده هنوز هم هستند افرادی که به استفاده از این گوشی ادامه داده اند و اتفاقات عجیبی از خسارت ۱۰۰۰ دلاری انفجار نوت ۷ به هتل تا آتش گرفتن ماشین گریبان گیرشان شده است. این موضوع تا جایی جدی شد که اداره هوانوردی آمریکا همراه داشتن گلکسی نوت را در پرواز های ورودی و خروجی ایالات متحده ممنوع کرد.

در حال حاضر تا کنون تمامی گوشی های گلکسی نوت ۷ ای که منفجر شده است، مجهز به باتری سامسونگ SDI بوده اند. اما دلیل این اتفاق چیست و مشکل از کجاست؟!

سامسونگ طی یک بیانیه رسمی مشکل انفجار گلکسی نوت ۷ را اینگونه توضیح می دهد:

طی بررسی هایی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که مشکل از سلول باتری های گلکسی نوت ۷ است. هنگامی که قطب مثبت و منفی باتریبا هم ارتباط برقرار می کنند، باتری بسیار داغ شده و باعث بروز آتش سوزی می شود. این اتفاق در تولید باتری بسیار نادر می باشد.

با اینکه کاربران گوشی های هوشمند همیشه از باتری ها نارضایتی دارند و خواهان باتری های بهتر برای گوشی ها هستند، اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت خوبی در حوزه باتری گوشی های هوشمند نبوده ایم. در گوشی های کنونی از باتری های Li-on استفاده می شود که به علت واکنش های شیمیایی درون آن، امکان آتش گرفتن وجود دارد.

یک باتری معیوب زمانی که زیاد داغ می شود باعث انبساط یک سلول می گردد و بقیه سلول ها نیز به ترتیب پشت هم منبسط می شوند. این حالت را فرار گرمایی می گویند که موجب انفجار باتری می شود.

در هر صورت با اینکه از نظر سامسونگ این یک اتفاق نادر در تولید باتری است، انفجارهای پی در پی گوشی های نوت ۷، سامسونگ را مجبور به جمع کردن گوشی های فروخته شده کرده است.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar