نظر ریچارد لیدبتر را درباره کنسول جدید سونی، پلی استیشن ۴ پرو بشنوید!

نظر ریچارد لیدبتر را درباره کنسول جدید سونی، پلی استیشن ۴ پرو بشنوید!

خب کنسول جدید سونی به نام پلی استیشن ۴ پرو معرفی شد و حالا نوبت به نظرات کارشناسان و بازیسازان درباره این کنسول رسیده است. ریچارد لیدبتر یکی از اعضای Digital Foundry که بازی ها را از لحاظ فنی بررسی می کند، صحبت های جالبی درباره کنسول جدید سونی کرده که در ادامه مطلب آنها را خواهید دید.

آقای لیدبتر طی توضیحاتی اعلام کرد، با اینکه پلی استیشن ۴ پرو قابلیت اجرا و رندر کردن بازی های ۴K را به صورت واقعی ندارد، اما نمایشی که ما از این بازی های دیدیم بسیار عالی بودند و تفاوت های بسیاری نسبت به رزولوشن ۱۰۸۰ داشتند:

 

خبر خوب این است من چند ساعت بعد از اینکه مراسم تمام شد، تحت تاثیر کیفیت تجربه قرار گرفته و به جادوگری که استفاده شده بود تا این GPU فراتر از حد خود عمل کند احترام گذاشتم. البته شکی نیست که فروش پلی‌استیشن ۴ پرو سخت خواهد بود.

رسانه سنتی بازی‌های ویدئویی، توانایی برقرای ارتباط با کیفیت تصویری که من شاهد آن بودم را ندارد زیرا هیچ گونه راه واقعی برای معنی‌دار نشان دادن HDR وجود ندارد. این مسئله یک گزینه کلیدی در تجربه پلی‌استیشن ۴ پرواست. ۴K تحسین برانگیز بوده و به نوبه خود ارزش ارتقا را دارد اما HDR می‌تواند آن را به سطحی بالاتر ببرد.

وی در ادامه و درباره HDR اضافه کرد:

در Horizon Zero Dawn اسکای‌باکس تغییر شکل پیدا می‌کند، در Uncharted 4 طی مرحله جزیره، ساحل بی رنگ و روح است تا اینکه HDR فعال شود. اینکه HDR تاثیری در طراوات رنگ‌ها داشته باشد فقط نصف قضیه است. بله کتراست افزایش بسیار زیادی داشته اما در عوض، این اجازه را داده بود تا در حین نمایش، جزئیات بیشتری ارائه شود.

چیزی که ما شاهد آن بودیم، ارزش ارتقا را دارد اما واقعیت این است شما فقط شاهد ارتقا کنسول نیستید و به خرید یک صفحه نمایش جدید هم نیاز خواهید داشت. مشکل اینجاست که گرفتن بهترین تجربه ۴K دارای HDR ارزان تمام نمی‌شود حتی وقتی که پلی‌استیشن ۴ ارزش قیمتی خوبی دارد.

کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو مدل قدرتمند‌تر پلی‌استیشن ۴ است که در ۱۰ نوامبر (مصادف با ۲۰ آبان) به قیمت ۳۹۹ دلار به بازار می‌آید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar