با اتفاقات اخیری که برای آیفون ها در ایران افتاد، قیمت آیفون ۷ چقدر خواهد بود؟!

با اتفاقات اخیری که برای آیفون ها در ایران افتاد، قیمت آیفون ۷ چقدر خواهد بود؟!

۱۷ شهریور ماه اپل در شهر سنفرانسیسکو از آیفون های ۷ و ۷ پلاس رونمایی کرد. آیفون هایی با ظاهری تکراری اما باطنی قدرتمند طرفداران آیفون را حسابی وسوسه کرده تا گوشی های جدید آیفون را خریداری کنند. از همان روزی که اپل با رونمایی از آیفون ۵ رنگ یکدست مشکی را از گوشی هایش حذف کرد، اپل به خوبی می دانست که طرفداران آیفون عاشق رنگ مشکی هستند. اپل ۴ سال پیش رنگ مشکی را حذف کرد تا در آیفون ۷ با بازگشت رنگ دوست داشتنی مشکی، طرفداران آیفون را برای خرید این گوشی ترغیب کند. برای بررسی آیفون ۷ اینجا کلیک کنید.

آیفون ۷ پلاس از ۲۶ شهریور ماه به صورت سراسری در اپل استور ها با قیمت پایه ۶۴۹ دلار عرضه می شود و آیفون ۷ پلاس هم همزمان با قیمت پایه ۷۶۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اخبار رنگی مشکی براق آیفون ها (Jet Black) تنها در مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می شوند و در نتیجه قیمتی گران تر هم خواهند داشت.

اما همانطور که هر سال شاهد بوده اید قیمت آیفون های جدید در ایران متفاوت از قیمت جهانی آن می باشد. مخصوصا در اوایل عرضه آیفون های جدید! آیفون هایی که در اوایل عرضه در برخی فروشگاه های سطح شهر با برچسب ۵ یا ۶ میلیون تومانی به فروش می رسند و بعد از شکستن حباب قیمت، با قیمت های قابل پیش بینی در دسترس آیفون دوستان قرار می گیرند.

قیمت آیفون 7

متاسفانه در حالی که اپل در ایران بطور رسمی نمایندگی ندارد، آیفون ها در سال های گذشته بصورت غیر قانونی وارد کشور می شد. اما امسال اوضاع کمی متفاوت شده، طرح رجیستری در آستانه اجرا شدن است و از طرفی فقط تعداد محدودی شرکت اجازه وارد کردن این گوشی را دارند.

طرح رجیستری سالهاست که قصد اجرایی شدن دارد، اما اینطور که مشخص است امسال و به زودی این طرح اجرا می شود. با اجرا شدن طرح رجیستری تنها گوشی هایی که بصورت قانونی وارد شده باشند امکان فعال سازی با سیم کارت های ایران را دارند و امکان فعال سازی برای گوشی هایی که غیر قانونی بصورت قاچاق وارد شده باشند وجود ندارد.

این امر موجب می شود تا آیفون هایی که قرار است امسال بصورت قانونی وارد شوند هزینه گمرک هم روی آنها کشیده شود و شاهد آیفون هایی گران تر باشیم. اما در طرف مقابل با توجه به اینکه بیش از ۹ شرکت اجازه واردات قانونی آیفون را گرفته اند، رقابتی به میان می آید تا آیفون ها با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد.

با این حال آخرین خبرهای مربوط به طرح رجیستری حاکی از تعویق اجرا شدن این طرح بوده اند و احتمالا تا ورود آیفون های جدید این طرح اجرایی نشود. به این صورت خیلی بعید نیست که باز هم شاهد واردات آیفون بصورت غیر قانونی باشیم!

قیمت آیفون 7

بدین ترتیب اگر فرض را بر واردات قانونی و پرداخت گمرک بگیریم با افزایش قیمت آیفون ها نسبت به سالهای گذشته روبرو هستیم و از طرفی احتمال می رود آیفون هایی که بصورت غیر قانونی وارد کشور شده اند قیمتی مانند سالهای پیش داشته باشند. چیزی که بدیهی است در یک ماه ابتدایی عرضه آیفون های جدید احتمالا با قیمت های غیر واقعی تا ۵ میلیون هم روبرو باشیم اما پیش بینی می شود پس از تعادل قیمت(بعد از حداقل یک ماه) مدل پایه آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگابایت با قیمت حدودی ۲٫۵ میلیون تا ۳ میلیون در بازار ایران بفروش برسد.

به هر حال آیفون ۷ و ۷ پلاس به احتمال زیاد مانند سالهای گذشته هفته اول مهر وارد بازار ایران می شود، اما با قیمت هایی نجومی! اگر تمایل دارید تا آیفون های جدید اپل را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم تا متعادل شدن قیمت ها حداقل یک ماه منتظر بمانید و دست کم آبان ماه برای خرید اقدام کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar