چرا جک هدفون باید کنار گذاشته شود؟

چرا جک هدفون باید کنار گذاشته شود؟

صبح چهارشنبه اپل از گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد و همانطور که می دانید خبری از جک هدفون نیست. بله درست است، کم کم باید با جک هدفون برای همیشه خداحافظی کنیم!

در واقع اپل در زمینه حذف جک هدفون اولین شرکت نیست، بلکه قبل از آن موتورولا با تولید مدل Moto Z تحولی در بازار گوشی ها ایجاد کرد. در چین نیز، LeEco و سایر کمپانی ها در حال حذف جک هدفون در تولیداتشان هستند و سایر برندها در سراسر دنیا از این عمل پیروی خواهند کرد.

۴b07be2651fe8bf1b7a06509ee4510d8

در گوشی های Moto Droid Z جک هدفون حذف شده است.

احتمالا شما هم این خبر را ناراحت کننده و نگران کننده می دانید و با خودتان می گویید از بین بردن جک هدفون دیوانگیست! ما به جک هدفون نیاز داریم. چگونه باید آهنگ هایمان، کلیپ های یوتیوب و فیس بوکمان را گوش کنیم؟ آیا باید هدفون های گرانقیمتمان را دور بریزیم؟

نگران نباشید. شما همچنان می توانید از هدفون استفاده کنید، تولید کنندگان لوازم الکترونیکی جک ۳٫۵ میلی متری هدفون را حذف خواهند کرد، نه توانایی شنیدن را.

شما هنوز برای شنیدن از طریق هدفون سه گزینه دارید:

وایرلس: دیر یا زود همه چیز به سمت وایرلس شدن خواهد رفت: اینترنت، تبادل اطلاعات، شارژ کردن گوشی. برای اولین بار میزان فروش هدفون های بلوتوث بیشتر از هدفون های سیمی بوده است. راحتی و کیفیت صدای هدفون های بلوتوث در حال بهبود است و با روی کار آمدن نسخه ۵ بلوتوث در پایان سال بهتر نیز خواهد شد.

استفاده از هدفون اپل: در گوشی های جدید اپل هدفون از طریق پورت Lightning (شارژر) به گوشی وصل می شود. شرکت های دیگر نیز در حال ساخت هدفون هایی هستند که به طور مستقیم از طریق پورت Lightning به گوشی وصل شود. در گوشی های اندروید نیز شما از پورت USB-C استفاده خواهید کرد.

استفاده از مبدل: اگر هدفون مورد علاقه شما قدیمی است، می توانید از تبدیل های Lightning یا USB-C استفاده کنید. (اپل یک مبدل در جعبه گوشی هایش قرار داده که قیمت آن ۹ دلار است). بعضی از این مبدل ها طوری ساخته شده که شما می توانید به طور همزمان گوشی خود را شارژ کرده و از هدفون نیز استفاده کنید.

۱۷۷۲۱-۱۵۴۶۷-adaptertop-l

مبدل جدید هدفون اپل

هیچکس مبدل ها را دوست ندارد، مگر اینکه دلیل خوبی برای آنها وجود داشته باشد که البته در این مورد دو دلیل وجود دارد.

۱-سن و حجم

جک ۳٫۵ میلیمتری قدیمی ترین تکنولوژی به کار رفته در گوشی های شماست. این رابط در اوایل دهه ۶۰ در رادیوهای ترانزیستوری مانند رادیو سونی مدلEFM-117J که در سال ۱۹۶۴ به بازار آمد مورد استفاده قرار گرفت.به طور خلاصه این جک حدود ۵۲ سال در حال ناله کردن است. دلیل دیگر بزرگی این جک است و در گوشی های جدید ضخامت = مرگ

e0e6b53a80afe8eb8a5fef9f7dbcd6f7

برد ساندرز گفت: سازندگان دوست دارند که از دست این جک خلاص شوند. حذف این جک، گوشی شما را از آن چیزی که هست باریک تر خواهد کرد.

او مدیر اجرایی اینتل است، کسی که توسعه USB-C را رهبری کرد و USB-C را در گوشی های جدید، تبلت ها، و لپتاپ های مایکروسافت،گوگل، اپل، سامسونگ و …. جایگزین درگاه های استاندارد USB و Micro USB کرد.ساندرز با ۶۰۰ شرکت الکترونیکی در ارتباط است.

او تشخیص داد که جک ۳٫۵ میلیمتری با توجه به استانداردهای کنونی فضای زیادی را درون دستگاه اشغال می کند و سیلندر اتصال دهنده جک هدفون شما از بزرگترین اجزای گوشی شما می باشد.

acbb29b568db808143d8aecf0f51f38e

با توجه به استانداردهای کنونی جک هدفون بسیار برزگ است.

جک هدفون یک عامل محدود کننده است و از باریک تر شدن گوشی ها جلوگیری می کند. بسیاری از مردم گوشی های نازک را دوست دارند. اما اگر شما به ضخامت گوشی اهمیت نمی دهید، حتما با بهبود باتری در گوشی ها موافق هستید. جک هدفون از بزرگ تر شدن باتری تلفن جلوگیری می کند.

حقیقت این است که جک ها و اتصالات پیوسته تغییر می کنند و ما در برابر این تغییرات واکنش نشان داده و گاهی اوقات نیز بسیاری از مردم ناراحت می شوند.

اما اگر شما به گذشته نگاه کنید، می بینید که بعضی از پافشاری های ما چقدر احمقانه بوده است. ما سر و صدای زیادی به پا کردیم وقتی که اپل floppy drive را حذف کرد و دوباره هنگامی که USB را جایگزین پورت های SCSI و ADB کرد. در حقیقت ما طراحان محصول خوبی نیستیم.

شما پشت Mac Plus مربوط به سال ۱۹۸۵ را چک کنید، آیا می توانید اتصالی را پیدا کنید که با چیزی کوچکتر، سریعتر و کارآمدتر جایگزین نشده باشد؟ آیا ما می خواهیم که تلفن های هوشمندمان به این شکل باشد؟

۲-کیفیت صدا

همه موسیقی شما دیجیتال است. آهنگی که شما می خرید و آهنگی که شما می شنوید. اما متاسفانه جک ۳٫۵ میلیمتری آنالوگ است.

گوشی شما حاوی یک چیپ دیجیتال به آنالوگ است که وظیفه آن این است که فایل موسیقی دیجیتال را برای صدای خروجی ار جک هدفون به آنالوگ تبدیل کند. مهم نیست که کیفیت صدای فایل موسیقی شما چقدر بالا باشد، وقتی که صدا از هدفون خارج می شود، کیفیت صدا نیز کاهش می یابد.

در عصر پس از جک هدفون، موسیقی دیحیتال باقی خواهد ماند تا زمانی که به هدفون برسد، و شما می توانید مبدل های بهتری داشته باشید. شما باید از مبدل های آنالوگ بگذرید تا به صدای بهتر دست پیدا کنید.

۳-جک هدفون باید از رده خارج شود.

ممکن است دلایل دیگری برای کنار گذاشتن جک هدفون باشد. یکی از دلایل می تواند ضدآب شدن گوشی های تلفن باشد. این عمل باعث کاهش هزینه ها و قابل اطمینان شدن گوشی ها می شود.

بیشتر مردم دلایلی چون عمر بیشتر باتری، گوشی باریکتر، و کیفیت صدای خوب را کافی می دانند.

بزرگترین نگرانی منطقی در مورد حذف جک ۳٫۵ میلیمتری این است که همسازی خود را از دست می دهد. شما نمی توانید هدفون آیفون خود را به یک گوشی اندرویدی وصل کنید و بالعکس. شما به یک مبدل برای دستگاه های با ورودی Lightning و یکی برای دستگاه های با ورودی  USB-C مانند دستگاه های اندروید نیاز دارید. (در واقع اگر شما هدفون Lightning دارید به یک مبدل برای گوشی های اندروید نیاز دارید و بالعکس)

بلوتوث در حال حاضر یک استاندارد جهانی است، بنابراین همچنان وجود دارد. و  برای هدفون های سیمی شما اگر شما خوش شانس باشید، ممکن است اپل در یک حرکت هوشمندانه به سمت USB-C که اکثر تولید کنندگان گوشی های اندروید از آن استفاده می کنند می رود.

منبع:Yahoo.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar