جزئیات دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و نمونه عکس های گرفته شده

جزئیات دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و نمونه عکس های گرفته شده

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسخه تکامل یافته تری نسبت به گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶S هستند. آنها تغییرات زیادی در زمینه طراحی نداشتند اما به لحاظ فنی تغییرات زیادی داشته اند. یکی از این تغییرات در قسمت دوربین است. در آیفون ۷ دوربین همچنان ۱۲مگاپیکسل باقی مانده اما در آن از تثبیت کننده تصویر (OIS) استفاده شده است. در حالی که در آیفون ۷ پلاس یک دوربین دیگر با لنز واید(wide) به آن اضافه شده است.

با این که اپل جزئیات این گوشی ها را به وضوح اعلام کرده است اما همچنان نکاتی درباره این گوشی باقی مانده که ما از آن اطلاع نداریم.

احتمالا مهم ترین نکته مبهم، اندازه سنسور دوربین باشد. بر خلاف دوربین ها سنتی در دوربین های جدید و گوشی ها از لنزهایی قطور با قابلیت بالای جذب نور استفاده می شود و مزیت این سنسور ها نسبت به سنسورهای قدیمی این است که در نور کم، عکس با کیفیت بالاتری را ثبت می کنند.

اندازه سنسور را با اعدادی به صورت کسری از اینچ توصیف می کنند مانند: “۱/۲٫۳, “۱/۲٫۶, “۱/۳”, “۱/۳٫۲٫ این اعداد به صورت تصاعدی افزایش یافته اند و بزرگترین آن “۱/۳٫۲ می باشد. (در واقع این اندازه بزرگترین سایز سنسور گوشی های مدرن است.)

با نکاتی که مطرح کردیم این سوال به ذهن می رسد که اندازه سنسور دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس چقدر است؟ عکس هایی که اخیرا از آیفون ۷ پلاس منتشر شده است اطلاعاتی را به ما نشان می دهد که خیلی شگفت انگیز نیست. اندازه سنسور آیفون ۷ دقیقا برابر با آیفون ۶s یعنی ۱٫۳ اینچ است.فیل فیشر مدیر بازاریابی اپل نشان داد که دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دقیقا یکسان هستند و بنابراین اندازه سنسور هر دو آنها ۱٫۳ اینچ می باشد. اما می دانیم که آیفون ۷ پلاس دارای دو دوربین است و این سوال مطرح می شود که مشخصات دوربین دوم آن چیست؟ اندازه لنز تله فتو این گوشی حدود “۱/۳٫۶ می باشد.

در مقایسه با گوش های مشهور، آیفون ۷ سنسور دوربین کوچکتری دارد (که یک نقطه ضعف محسوب می شود). اندازه سنسور دوربین Galaxy S7 حدود “۱/۲٫۵ بوده و LG G5 نیز “۱/۲٫۶ می باشد.

همچنان نکات مبهمی درباره مدل و سازنده سنسور دوربین این گوشی وجود دارد که می تواند در آینده فاش شود. تصاویر زیر نمونه عکس های گرفته شده با گوشی آیفون ۷ پلاس می باشد.

first-apple-iphone-7-plus-real-world-camera-samples

first-apple-iphone-7-plus-real-world-camera-samples3

first-apple-iphone-7-plus-real-world-camera-samples1

first-apple-iphone-7-plus-real-world-camera-samples2

منبع:phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar