استودیوی کرایتک اعتقاد دارد که کنسول های جدید محدود نیستند!

استودیوی کرایتک اعتقاد دارد که کنسول های جدید محدود نیستند!

طراح بازی های استودیوی کرایتک هم درباره کنسول های جدید سونی و مایکروسافت صحبت کرده و اعتقاد دارد که این کنسول ها محدودیت ها را کنار می زنند و به بازیسازان این اجازه را می دهند که بازی هایی با کیفیت بهتر بسازند.

این طراح که نیکلاس والنسکی نام دارد، طی انتشار یک پست در وبلاگ رسمی این استودیو اعلام کرد، تمام بازیسازان در هر نسل از صنعت گیم با محدودیت های بسیاری رو به رو هستند و این محدودیت ها به آنها اجازه نمی دهد تا بازی هایی خلق کنند که به اندازه کافی بزرگ و با کیفیت بسیار زیاد باشد.

ما همیشه تا حدی در توسعه بازی‌های ویدیویی محدود هستیم و باید برروی محدودیت‌های خاصی که معمولا مربوط به قدرت یک سیستم می‌شوند، در مقابل چیزی که خودمان دوست داریم انجام دهیم کار کنیم اما سخت‌افزارهای جدید به ناچار برخی از محدودیت‌ها را از بین می‌برند. ما می‌توانیم جهان‌های بزرگ‌تر و رندرینگ بیشتری را خلق کنیم و سیستم‌های پیچیده‌تری را برای اجرای ایده‌های‌مان داشته باشیم.

هر کنسول پیچیدگی‌های خود را داراست اما استانداردهایی بین آن‌ها وجود دارد. اگر یک کنسول دارای محیط سخت‌افزاری منحصر به‌فردی باشد، باید راجع به آن کمی متفاوت‌تر فکر کنید اما به‌طور کلی شباهت‌های کلیدی‌ای را به اشتراک می‌گذارند بنابراین سخت‌افزارهای جدید این کنسول‌ها معمولا مشکلاتی که رسانه جدیدی مانند واقعیت مجازی با خود به‌همراه دارد را ارائه نمی‌دهند.

جایی که باید چیزهای زیادی که در گذشته انجام داده بودیم را کنار بگذاریم یا آن‌ها را دوباره تکرار کنیم چراکه دیگر عملی نیستند. به جای این‌ها، با سخت‌افزارهای جدید اساسا درجات مختلفی را برای بازی کردن می‌توان به‌دست آورد.

وی درباره نسل قبلی هم نظراتی داده. به قول او اینکه یک نسل بیش از ۵ سال دوام بیاورد انچنان چیز خوبی نیست. جراکه بازی سازان را محدود به استفاده از همان نسل می کند.

ما واقعا چرخه کنسول طولانی‌ای با پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ داشتیم که فقط از یک نقطه‌نظر برای سازندگان خوب است چراکه می‌دانید دقیقا با چه چیزی دارید کار می‌کنید و قادر خواهید بود ایرادات را سال به سال از بین ببرید اما از طرف دیگر، محدودیت‌های خاصی وجود داشت که همیشه عامل شما می‌شدند و در حالی که فناوری پیشرفت می‌کرد، شما فقط به همان‌ حد محدود بودید. چیزهای زیادی طی ۷ یا ۸ سال می‌تواند تغییر کند گرچه باید صبور باشیم و ببینیم هرکس چه برنامه‌ای دارد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar