قیمت رقابتی پلی استیشن ۴ پرو برای اسکورپیو دردسرساز خواهد شد!

قیمت رقابتی پلی استیشن ۴ پرو برای اسکورپیو دردسرساز خواهد شد!

کنسول میان نسلی سونی، پلی استیشن ۴ پرو با سخت افزاری نسبتا قوی تر نسبت به پلی استیشن ۴ و با قیمتی بسیار رقابتی و خوب ۴۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. حال همان طور که قیمت ۴۰۰ دلاری پلی استیشن ۴ هم برای اکس باکس وان قیمتی چالش برانگیز شد، مایکل پچر اعتقاد دارد که قیمت کنسول جدید سونی باز هم برای مایکروسافت دردسرساز خواهد شد.

البته تمام این بحث ها بستگی به این امر دارد که قیمت کنسول اکس باکس اسکورپیو چه قیمتی داشته باشد که البته بعید است با سخت افزاری که از آن شنیده ایم، این کنسول ۴۰۰ دلار یا کمتر از آن قیمت داشته باشد. احتمالا مایکروسافت باید با همان قیمت ۵۰۰ یا ۶۰۰ دلاری این کنسول را عرضه کند که در واقع دیگر کنسول میان نسلی نیست.

مایکل پچر که یکی از تحلیل گران Wedbush Securities است، در صحبت با Gaming Bolt، تاریخ عرضه زودتر و قیمت ارزان تر را برگ برنده سونی نسبت به مایکروسافت دانست:

فکر می‌کنم قیمت ۴۰۰ دلاری این کنسول یکی از حرکات بزرگ سونی بوده است، مخصوصاً زمان عرضه این کنسول. توجیه این موضوع سخت است که با پرداخت ۳۰۰ دلار کنسول ایکس‌باکس وان اسی را بخرید، درحالیکه امکان دریافت فضای بیشتر، پشتیبانی از ۴k را با خرید پلی‌استیشن ۴ پرو داشته باشید. فکر می‌کنم این موضوع معضلی برای اسکورپیوی مایکروسافت خواهد بود، چراکه این کنسول یک سال دیرتر عرضه شده و باید تلاش بسیاری برای باقی ماندن در این رقابت بکند. بصورت ایده‌آل شرکت مایکروسافت می‌تواند اسکورپیو را به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کند اما انتظار چنین رخدادی را ندارم. اگر قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو در تعطیلات بعدی ۳۴۹ دلار باشد، مایکروسافت در موقعیت دشواری قرار خواهد گرفت.

 

صحبت های آقای پچر درست است . همه چیز سخت افزار نیست. قیمت و زمان عرضه نقش کلیدی در رقابتی بودن یک محصول ایفا می کنند. همچنین محتوی ای هم که بر روی آنها منتشر می شود عاملی است بسیار تعیین کننده. شاید هم مایکروسافت با ارائه یک قیمت بسیار رقابتی و نزدیک به ۴۰۰ دلار، همه را غافلگیر کند!


 

نظر خود را بنویسید

avatar