چرا مدیر FBI می گوید که وبکم لپ تاپ تان را بپوشانید؟

چرا مدیر FBI می گوید که وبکم لپ تاپ تان را بپوشانید؟

اکثر لپ تاپ های شخصی از یک وبکم برای مکالمه تصویری بهره می برند، به گفته رئیس FBI شما باید آن را بپوشانید. جیمز کامی مدیر FBI در کنفرانس مرکز مطالعات استراتژیک که این هفته برگزار شد گفت:

من وبکم لپتاپ شخصیم را با یک تکه نوار چسب می پوشانم و به شما توصیه می کنم که حتما این کار را انجام دهید. انجام بعضی کارها معقول است و پوشاندن وبکم لپتاپ یکی از آنها می باشد.

وی گفت که در همه ادارات دولتی باید وبکم کامپیوترها پوشانده شود.او همچنین توضیح داد که وقتی این کار را انجام می دهید افرادی که قدرتی ندارند نمی توانند شما را ببینند که این کار اتفاق خوبی است.

عملیات مخفیانه

کامی همچنین به هکرها اشاره کرد که به راحتی می توانند کنترل وبکم شما را در اختیار بگیرند و جاسوسی کنند. این در واقع اولین بار نیست که کامی درباره وبکم لپتاپ ها صحبت می کند. در ماه آوریل نیز او درباره این موضوع صحبت کرده بود.

بسیاری از مردم این اقدام کامی را امری فریبکارانه برای حفاظت از حریم خصوصی خودش می دانند. او به درگیری خود با اپل پایان داده است.چند ماه پیش در شهر سن برناردینو کالیفرنیا یک عملیات تروریستی انجام شد و FBI از اپل خواست که  اطلاعات گوشی آیفون تروریست ها در اختیار آنها قرار دهد اما اپل با این موضوع موافقت نکرد و FBI هم راه دیگری برای دسترسی به اطلاعات پیدا کرد.

کامی گفت که او می داند در این هفته به خاطر این اقدام محتاطانه امنیتی چقدر مسخره شده است، اما بابت اینکار خجالت نمی کشد. این کار را به قفل کردن در ماشین تشبیه کرد. امر عجیبی نیست که که مدیر FBI مراقب حریم شخصیش باشد، کامی در ادامه توضیح داد که مردم باید مسئولیت امنیت و ایمنی خود را به عهده گیرند.

منبع: techradar.com


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar