چه کسی در سال ۲۰۱۳ فکر می کرد که سه سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶، مجبور باشد تا کنسول خود را به کنسولی جدید ارتقاء دهد. البته هیچکس مجبور نیست سیستمش را ارتقاء دهد اما گیمرها همیشه بهترین سخت افزار و بهترین کیفیت را می خواهند. نکته مهمی که وجود دارد که شاید کمی در اخبار پلی استیشن ۴ پرو گم شد، هدست واقعیت مجازی، یا VR است که نباید از آن غافل شد.
اندرو هاوس در جدیدترین مصاحبه خود توضیحاتی درباره رویکرد جدید سونی ارائه کرده که در ادامه می خوانیم:
۱٫ وی درباره دو کنسول پرو و اسکورپیو اعلام کرد که نکته مهم و قابل توجه در مورد این کنسولها آن است که آنها نسلهای جدید نیستند و صرفاً نوآوریی در این صنعت در جهت بهبود عمر کنسولها میباشند.
۲٫ در ارتباط با کنسول پرو آقای هاوس گفت: “آیا شما گیمری هستید که به دنبال کسب بهترین تجربه ممکن از نظر گرافیک میگردید؟” اگر جواب این سوال بله باشد بنابراین کنسول پلیاستیشن ۴ پرو شایستگی مورد توجه قرار گرفتن را دارد. برای توضیح بهتر، همانطور که توضیح دادم، اگر جواب بازیکنان به سوال مطرح شده بله باشد، چنین سوالی ذاتاً ما را به سمت رایانههای شخصی جذب خواهد کرد و شاید یک نقطه حساس و خاص برای عمر کنسول باشد.
۳٫ در پاسخ به این سوال که چگونه قرار است کنسولهایی که قابلیت ارتقای قطعات داخلی را ندارند و برای بهبود سخت افزاری باید یک نسخه کامل برای آنها منتشر شود، با رایانههای شخصی که هر زمان امکان ارتقای قطعات را دارد رقابت کنند آقای هاوس گفت که این موضوع هدف آنها نیست. عرضه پرو به دلایل متعددی روی داده است، یکی از آنها این بوده است که شرکای آنها خواستار نوآوری در عمر کنسولها و بهبود آنها بودهاند و از دید سونی این موضوع قابل توجه بوده است و موضوع دیگر مشاهده اتفاق روی داده در صنعت ساخت موبایل بوده است و سپس آنها این سوال را از خود پرسیدهاند که “نوآوری در کنسولها باید هر ۶ یا ۷ سال روی دهد؟”، پرو این مزیت را دارا است که تنها، فضای بهتری برای بهبود گرافیکی بازیها بدون تغییر در گیم پلی آنها ایجاد کند.
۴٫ آقای هاوس در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت کنسول پرو آیا آنها قصد خواهند داشت که هر یک یا دو سال کنسولی را با ارتقای سخت افزار آن روانه بازار کنند، به جزئیات خاصی اشاره نکرد و تنها به این موضوع بسنده کرد که هنوز پرو عرضه نشده است و نمیتوان چیز خاصی را اعلام کرد.
۵٫ هاوس در مورد نحوه آشنایی افراد با مزیتهایی نظیر ۴k یا HDR کنسولهای جدید اعلام کرد که بهتر است در این صنعت بجای اعلام و معرفی مزیتها، آنها در عمل به مصرف کنندگان نشان داده شوند. چراکه مردم قادر هستند تا تفاوت میان دو تکنولوژی را بخوبی تشخیص دهند. آقای هاوس موفقیت پلیاستیشن ویآر را همچون ایجاد یک پل برای مخاطبین مشتاق دانست که بدنبال کسب تجارب جدید در شکل جدیدی از بازیها هستند.
نظر خود را بنویسید