آیفون ۷ با قیمت هایی نجومی وارد بازار ایران شد؛ آیفون هایی تا ۸ میلیون تومان

آیفون ۷ با قیمت هایی نجومی وارد بازار ایران شد؛ آیفون هایی تا ۸ میلیون تومان

آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل تنها یک روز پس از عرضه جهانی، دیروز به بازار ایران رسید. پرچمداران جدید اپل جمعه ۲۶ شهریور در اپل استور ها با قیمت های تعیین شده از ۶۴۹ و ۷۶۹ دلار در دسترس قرار گرفتند. اما این قیمت ها برای آیفون هایی که در ایران به فروش می رسند متفاوت است.

گرانترین آیفونی که دیروز در بازار تهران فروخته شد ۸ میلیون تومان بود و مربوط به آیفون ۷ پلاس ۱۲۸ گیگ مشکی براق(جت بلک) بود. گرانترین آیفون ۷ نیز با قیمت ۶٫۵ میلیون فروخته شد. امروز نیز برخی فروشگاه ها تعداد محدودی آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگ را با کاهش قیمت نسبت به دیروز با قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروختند.

با اینکه از قلبل از ورود آیفون های جدید انتظار حباب قیمت را داشتیم، اما مبالغ تعیین شده بی سابقه بوده و حتی فعالان بازار هم شوکه شدند. با این حال همیشه آیفون های جدید اپل در روزهای اول ورودشان به بازار ایران قیمت هایی نجومی و البته غیر واقعی دارند. قطعا در روز ها و هفته های آینده قیمت آیفون های جدید کاهش پیدا می کنند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی ماه‌های گذشته به بهانه اجرای طرح رجیستری موبایل و مبارزه با قاچاق کالا دو فروشگاه ارائه کننده محصولات این برند پلمپ شده و پس از آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۴ شرکت مجوز فعالیت به عنوان نمایندگی این برند را دریافت کردند. حال نه تنها دریافت این مجوزها باعث بهبود شرایط کاربران ایرانی نشده بلکه حباب محصولات این شرکت به گفته فعالان بازار این بار بزرگتر از همیشه بوده است.

با توجه به مجوز واردات آیفون که برای ۱۴ شرکت صادر شده، انتظار می رود تا قیمت ها سریعتر به قیمت واقعی شان نزدیک شوند و رقابت بین شرکت ها باعث ایجاد قیمتی سراسری و برابر در بازار شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar