آینده صنعت کنسول ها فراتر از دو کنسول پلی استیشن ۴ پرو اسکورپیو است!

آینده صنعت کنسول ها فراتر از دو کنسول پلی استیشن ۴ پرو اسکورپیو است!

هر دو شرکت بزرگ سازنده کنسول ها، یعنی سونی و مایکروسافت، کنسول های جدیدی را معرفی کردند. سونی از پلی استیشن ۴ پرو پرده برداری کرد که از ۴K و HDR پشتیبانی می کند. مایکروسافت هم قرار است کنسولی جدید به نام اسکورپیو را در تعطیلات ۲۰۱۷ عرضه کند که پیشرفت گرافیکی قابل توجهی نسبت به کنسول وان خواهد داشت.

قبل از عرضه این دو کنسول، از آن ها به عنوان کنسول های نسل آینده نام بردند. اما هر دو مدیر مایکروسافت و سونی اعلام کردند که چنین کنسول هایی متعلق به همین نسل بوده و در واقع نکمیل کننده آن هستند. آن ها طی مصاحبه های متوالی اعلام کردند که این کنسول ها برای کسانی است که می خواهند بهترین تجربه رزولوشن و کیفیت را داشته باشند.

آندریا فرید، مدیر عامل و برنامه نویس شرکت مارسیلت گیمز که در حال کار بر روی Unknown Fate است، اعتقاد دارد که کنسول های جدید، آینده صنعت گیم نیستند:

من فکر نمی‌کنم که چنین چیزهایی آینده باشند. به عقیده من پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس بعدی قابلیتی نظیر تعویض پردازنده و GPU را خواهند داشت.

این سوال ها طی مصاحبه با Gaming Bolt پرسیده شد. سوال دیگری که از وی پرسیده شد این بود که آیا معرفی و عرضه این کنسول ها به دلیل ضعف کنسول های نسل هشتمی بوده یا نه. وی در ادامه پاسخ داد:

من فکر نمی‌کنم که کنسول‌های حال حاضر ضعیف باشند. مشکل اصلی این است که مردم خواستار چیزهای بیشتر هستند و آنها را همین حالا طلب می‌کنند، آنها نه می‌خواهند و نه می‌توانند صبر کنند. این دلیلی است که شاهد یک بهینه ساز ۱۰ گیگابایتی در روز اول هستیم.

نظرات آندریا درباره قابلیت ارتقاء سخت افزاری کنسول های نسل بعدی (PS5 و Xbox بعدی) جالب بود. اگر این صحبت ها درست از آب درآید، کنسول ها هم مسیر کامپیوترهای شخصی را دنبال خواهند نمود. اما طی مصاحبه های بسیاری، اندرو هاوس و فیل اسپنسر، چنین قابلیت هایی را غیرقابل اعمال خواندند.


نظر خود را بنویسید

avatar