چگونه از ios 10 به ios 9 برگردیم؟

چگونه از ios 10 به ios 9 برگردیم؟

بیشتر کاربران ios 10 را دوست داشتند، اما متاسفانه تعدادی از کاربران هنگام کار با این سیستم عامل جدید با مشکلاتی مواجه شده اند. اگر کار شما به آیفون یا آیپدتان وابسته است و این مشکل برای شما آزار دهنده است و ios 10 جلوی کارهای شما را می گیرد شما می توانید ios 10 را پاک کرده و ios 9 را دوباره نصب کنید. ما نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهیم.

شما می توانید با برگشت از ios 10 به ios 9 ، دستگاهتان را به حالت عادی بازگردانید و کارهای روزمره خود را انجام دهید و برای نصب ios 10 صبر کنید تا اپل مشکلات آن را برطرف کند. هنگامی که این مشکلات برطرف شد ما به شما می گوییم چگونه دوباره ios 10 را نصب کنید.

چگونه با استفاده از بک آپ، از ios 10 به ios 9 برگردید.

امیدواریم که قبل از نصب ios 10، از دستگاهتان بک آپ گرفته باشید. اگر این کار را انجام داده باشید، پاک کردن ios 10 و نصب دوباره ios 9 بسیار ساده خواهد بود.

این بک آپ باید به صورت یک فایل IPSW، روی کامپیوتر با مک بوکتان دخیره شده باشد. این فایل معمولا به نام دستگاهتان در مسیری مانند مسیر زیر ذخیره می گردد.شما باید این فایل را پیدا کنید.

در ویندوز: C:/Users/username/AppData/Roaming/Apple Computer/iTunes/iPhone Software Updates

در مک: در قسمت Finder کلید Option را نگه دارید و Go > Library را انتخاب کنید. فولدر آیتونز را باز کنید. به دنبال فولدر iPhone Software Updates بگردید و آن را باز کنید. سپس فایل ipsw مورد نظر را در دسکتاپ قرار دهید. اگر این فایل را نتوانستید می توانید آن را از اینترنت دانلود کنید. احتمالا این فایل را در سایت  می توانید ipsw.me پیدا کنید.

ipsw-650-80

به یاد داشته باشید که بعد از انجام این کار تمام فایل ها و برنامه های شما پاک خواهد شد.

بعد از این که فایل ipsw. را پیدا کردید، آیپد یا آیفون خود را به کامپیوتر وصل کرده و itunes را باز کنید. روی گزینه دستگاهتان کلید کرده و گزینه ‘Summary’ را انتخاب کنید. حالا کلید Option  در mac و اگر از pc استفاده می کنید کلید Alt را نگه دارید، در آخر روی گزینه Restore کلیک کنید. پنچره ای جدید باز می شود و شما باید جایی بروید که فایل ipsw. را ذخیره کرده اید.

اگر دستگاه به شما هشدار دارد که شما در حال حاضر از آخرین نسخه ios استفاده می کنید،دستگاهتان را درحالت Recovery Mode، ری استارت کنید.برای انجام این کار دستگاهتان را خاموش کرده و ارتباطش با Mac یا PC را قطع کنید سپس دکمه Home را نگه داشته و گوشی را به Mac یا PC وصل کنید.

iTunes به شما توضیح خواهد داد که در حالت Recovery Mode هستید. حالا کلید Option یا Alt را نگه دارید و روی فایل ipsw مورد نظر کلیک کنید.دستگاه شما در حال برگشت از ios 10 به ios 9 می باشد.

منبع: techradar.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar