آیفون ۷ های کنونی پس از اجرای طرح رجیستری غیر فعال نمی شوند

آیفون ۷ های کنونی پس از اجرای طرح رجیستری غیر فعال نمی شوند

ساعاتی پیش اخباری در برخی خبرگزاری ها منتشر شد، مبنی بر اینکه گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاسی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند و در حال استفاده توسط کاربران هستند، پس از اجرای طرح رجیستری غیر فعال می شوند. این خبر نگرانی بسیاری از کاربرانی را به همراه داشت که این گوشی را خریداری کرده بودند و یا قصد خرید آیفون های جدید را داشتند.

علیرضا محمدی طراح رجیستری گوشی تلفن همراه در این باره گقت این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. او گفت تا پیش از روز و ساعت آغاز طرح رجیستری، هر گوشی که به هر طریق وارد کشور و فعال شده باشد، به صورت خودکار رجیستر می‌شود و کماکان بدون مشکل در شبکه سرویس می‌گیرد و از لحظه آغاز رجیستری، گوشی‌هایی که قاچاق وارد شده‌اند، با انداختن سیم‌کارت تشخیص داده شده و امکان سرویس‌دهی نخواهند بود.

محمدی در این باره گفت طرح رجیستری در حال طی مراحل آزمایشی است و قطعا آغاز رسمی طرح قبل از اجرا اطلاع‌رسانی گسترده خواهد شد. با توجه به مطرح شدن شایعه غیرفعال شدن گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس، خریداران توجه کنند که پیش از اجرای رجیستری و پس از آن نیازی به پرداخت هزینه برای رجیستر شدن نیست.

از طرفی کریمی رئیس اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و تلفن همراه از ثبت سفارش ورود آیفون ۷ توسط چند شرکت به داخل کشور خبر داد و تاکید کرد: در کمتر از ۲ هفته آینده، آیفون ۷ به صورت رسمی توسط این شرکتها، وارد بازار ایران می شود.

وی قیمت تقریبی آیفون ۷ را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این گوشی با توجه به ظرفیت و مدل و رنگ، قیمتهای متفاوتی خواهد داشت، اما قیمت پایه آن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود که واردکنندگان رسمی آن را با فاکتور رسمی فروش و تایید رجیستری عرضه می کنند.

کریمی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای جلوگیری از ورود آیفون قاچاق به بازار و برخورد با عوامل ورود این کالا تاکید کرد: هم اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون ۷ قاچاق به بازار و جمع آوری آن هستند.

منبع: farsnews.com , mehrnews.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar