معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، نابغه صنعت بازیسازی

معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، نابغه صنعت بازیسازی

هیدئو کوجیما در ۲۴ اوت ۱۹۶۳ در توکیوی ژاپن به دنیا آمد. پیش از به حاشیه رفتنش در کونامی، او کارگردان و طراحی بازی های رایانه ای در این کمپانی بود. علاوه بر این سمت او سخنگوی شرکت کونامی نیز بوده است. اولین سال فعالیت ۱۹۸۶ بود. وی با سمت طراح بازی های رایانه ای در کونامی مشغول به کار گردید.این بازی ساز معروف با سری بازی های Metal Gear به شهرت بزرگی دست یافت.

دوران کودکی کوجیما بسیار سخت سپری شد. کوجیما کودکی منزوی بود و اوقات خود را با دیدن تلویزیون می گذراند. بعد از گذشت چند سال و پا گذاشتن در دوران نوجوانی به نویسندگی علاقه مند شد و حتی چند داستان هم نوشت که از نظر محتوایی مورد قبول ناشران واقع نشد. جالب است بدنید او از همان آغاز نوجوانی به بازی های کامپیوتری علاقه ی بسیار داشت. آغاز ورود او به این حرفه بعد از فعالیت در یک شرکت فیلم سازی تازه تاسیس صورت گرفت. بعد از آن با وجود مخالفت هایی از طرف خانواده اش بود، او موفق شد وارد صنعت بازی سازی شود. ایده های او معمولا از طرف هیچ کس پذیرفته نمی شد تا اینکه او وارد شرکت کونامی شد و در خیلی از طراحی هایش در این بازی از آن ایده ها نیز استفاده نموده است.

بعد از دوران نوجوانی او به دانشگاه رفت و در رشته ی اقتصاد مشغول به تحصیل شد. اما با این حال هنوز به نویسندگی علاقه مند بود. اما پدر او به مخالف وارد شدن کوجیما به هنر بود. چون عموی کوجیما هم در هنر فعالیت می کرد و اوضاع چندان مناسبی نداشت. در آن دوران او چند بازی هم ساخته بود که در دوران فراغت با آنها بازی میکرد. در همان سالها اعلام کرد که میخواهد به صنعت بازی سازی بپیوندد که باعث تعجب اطرافیان گردید. علاقه ی او به بازی سازی از بازی ماریو آغاز گردید. او تنها ۲۳ سال داشت که وارد شرکت کونامی شد. بعد از پیشرفت های او در کونامی، بعد از مدتی کوجیما به عنوان دستیار کارگردان بر روی بازی Penguin Adventure منتخب گردید. اما در واقع این بازی حاصل تفکر او نبود.بعد ها بازی به نام Lost Warld که بر گرفته از ایده های خودش بود را توسعه داد. این بازی در واقع تلفیقی از بازی ماریو  و داستان های جنگ جهانی بود که هیچ گاه توسط کونامی منتشر نشد. زیرا آنها اعتقاد داشتند که بازی از مفاهیم سنگینی برخوردار است.

بازی Metal Gear که جزء شاهکارهای کوجیماست، در سال ۱۹۸۷ در اروپا و ژاپن منتشر گردید. در کل محبوبیت او با این بازی بیشتر شد. در حقیقت افرادی مثل کوجیما در دنیای ما بسیار کمیاب هستند. او فردی است با ایده های بزرگ و استثنایی که شاید در تاریخ بازی سازی مانند او وجود نداشته باشد. کوجیما یک انسان معناگرا و ارزشمند است. کوجیما بعد از سال ها فعالیت و نام آوری در این شرکت کونامی، همکاری خود را با آنها قطع نمود.

لیست آثار او را در زیر میبینیم:

بازی های معروف

Metal Gear

Metal Gear Solid : Peace Walker

Metal Gear Solid

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear Solid: Integral

 دیگر بازی ها

Twelve Tender Killers (2008: Mobile Phones) – producer

Super Smash Bros. Brawl (2008: Wii) – designer of Shadow Moses Island stage

Kabushiki Baibai Trainer Kabutore! Next (2007: Nintendo DS) – producer

Stock Trading Trainer : Kabutore (2006: Nintendo DS) – producer

Lost Warld  (۱۹۸۶: MSX, cancelled) – writer/director

Penguin Adventure (1986: MSX) – assistant director

فیلم ها

Versus (2000) – cameo (extra)

Azumi (2003) – cameo (extra)

Metal Gear Solid (TBA) – executive producer/writer

 صداپیشگی

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008) – Voice of God

Metal Gear Solid: Integral (1999) – Genola


نظر خود را بنویسید

avatar