سرگذشت بزرگان: کوین سیستروم، بنیانگذار اینستگرام

سرگذشت بزرگان: کوین سیستروم، بنیانگذار اینستگرام

کوین سیستروم متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۸۳ در نیویورک متولد شد و در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است.  یک موسس شرکت و برنامه‌ریز کامپیوتر آمریکایی است که به‌خاطر بنیان‌گذاری و ریاست اینستاگرام شهرت یافت. سیستروم با همراهی مایک کرایگر، اینستاگرام را در ۶ اکتبر ۲۰۱۰ در سان فرانسیسکو  راه‌اندازی کرد و در ۲۶ جولای ۲۰۱۲، ۸۰ میلیون کاربر داشت. کمتر از دو سال بعد از تاسیس اینستاگرام ، فیسبوک آن را به مبلغ  یک میلیارد دلار خریداری کرد. در سال ۲۰۱۳ اینستاگرام ۲۳% رشد کرد در حالی که فیس بوک به عنوان کمپانی مادر تنها ۳% رشد را تجربه کرده بود و مدیرعامل شرکت فست می گوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود.  در دسامبر ۲۰۱۴ ، اینستاگرام حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال داشت.

سیستروم در سال ۱۹۸۳ در هالیستون ماساچوست به دنیا آمد . او پسر دایان (پلز) رئیس اجرایی بازاریابی در zipcar و داگلاس سیستروم ، نایب رئیس منابع انسانی در کمپانی های TJX بود . والدین مادرش اعضای اولین گروه کلیسای هنکوک بودند . سیستوم در مدرسه ی میدلسکس در کنکورد ماساچوست بود ، جایی که او با برنامه ریزی کامپیوتر آشنا شد . علاقه اش با بازی doom2 و ساختن سطح های خودش به عنوان یک بچه زیاد شد.

سیستوم در سال ۲۰۰۶ از دانشگاه استانفورد با مدرک BS  علم و مهندسی فارغ التحصیل شد . در استانفورد او عضو انجمن sigma nu بود.  او طعم اولین پروژه ی جهانی را زمانی چشید که به عنوان یکی از ۱۲ دانشجوی شرکت کننده در برنامه ی بسیار معتبر در  mayfield  انتخاب شد . این عضویت به دوره ی کار آموزی او در odeo، شرکتی که بالاخره موجب به وجود آمدن توئیتر شد ، انجامید. بعد از فارغ التحصیلی از استانفورد، به عنوان مدیر بازاریابی محصول وارد گوگل شد ، و بر روی Gmail، تقویم گوگل، صفحه ی گسترده و دیگر محصولات کار کرد . دو سال را در گوگل گذراند ، در سال اول  بر روی Gmail، google reader  و دیگر محصولات کار کرد و در سال دوم بر روی تیم توسعه ی شرکتی کار کرد .

بعد   گوگل را ترک کرد تا به  nextstop، ملحق شود . مکانی تشکیل شده توسط تیم کارکنان سابق گوگل که توسط فیس بوک در ۲۰۱۰ خریداری شده بود ، سیستروم به ترکیب نام نویسی های مکانی و بازی های اجتماعی محبوب فکر کرد . او نمونه ی اولیه از چیزی را ساخت که آن را burbn مینامید و آن را baseline ventues  و andreessen horowitz  معرفی کرد .  بعد از اولین ملاقات او تصمیم گرفت تا شغلش را ترک کند تا بفهمد که burbn میتواند یک شرکت شود یا نه . در طول دو هفته ی ترک شغلش ، او ۵۰۰۰۰۰   دلار سرمایه را از baseline ventures و andressen horowitz دریافت کرد . زمانی که در سان فرانسیسکو بود، سیستروم و مایک کرایگر برای burbn یک سرویس نام نویسی html5  ساختند.

محصولی که به کاربران این امکان را میداد تا کارهای زیادی انجام دهند: نام نویسی در مکان ها، تنظیم برنامه ها ( نام نویسی های آینده ) ، گشتن با دوستان ، پست کردن عکسهای و چیزهای دیگر . با این حال با به یاد آوری مطالعاتشان در برنامه ی myfield  ، کرایگر و سیستروم تشخیص دادند که burbn ویژگی های زیادی دارد و کاربران یک محصول پیچیده نمیخواستند. آنها تصمیم گرفتند تا بر روی یک ویژگی خاص تمرکز کنند . به اشتراک گذاری عکس . یک ماه بعد از راه اندازی، اینستاگرام یک میلیون کاربر داشت. یک سال بعد به ۱۰ میلیون کاربر رسید. سیستروم میگوید: هدف ما این نیست که فقط یک برنامه به اشتراک گذاری عکس باشیم بلکه میخواهیم روشی باشیم که شما زندگیتان را به اشتراک بگذارید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar