خرید مک لارن توسط اپل! خودروسازی مک لارن، خبر همکاری با اپل را تکذیب کرد!

خرید مک لارن توسط اپل! خودروسازی مک لارن، خبر همکاری با اپل را تکذیب کرد!

طبق گزارش فایننشال تایمز کمپانی اپل قصد خرید خودروسازی لوکس مک لارن را با قیمت ۱٫۳ تا ۱٫۹ میلیارد دلار و یا قصد یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ را در این خودروسازی انگلیسی دارد.

در اینکه اپل در چند سال گذشته تصمیمات زیادی برای گسترش بخش خودرو داشته است شکی نیست، اما می توان گفت این قدم(اگر اجرایی شود) اولین قدم بزرگ اپل به سمت و سوی صنعت خودروسازی است. در سال های گذشته هم خبرهای زیادی پیرامون اقدامات اپل برای اپل کار(Apple Car) بودیم.

به گزارش فایننشال تایمز مزاکرات اپل و مک لارن از چند ماه پیش آغاز شده است و اپل اگر امکان خرید و تصاحب کامل مک لارن را نداشته باشد، قصد یک سرمایه گذاری استراتژیک بزرگ را در این خودروسازی انگلیسی دارد.

مک لارن عموما در زمینه ساخت ماشین های اسپورت که بیشتر در مسابقات فرمول یک استفاده می شود، فعالیت می کند.  گفته شده که این کمپانی ارزش تقریبی ۱ میلیارد یورو دارد اما به تازگی با افت ارزش روبرو بوده و احتمالا اپل ازین فرصت قصد دارد استفاده کند.

بروزرسانی خبر: مک لارن پس از انتشار اخبار پیرامون همکاری اش با اپل، رسما اعلام کرد که این اخبار درست نیست و همکاری ای با اپل ندارد.

همچنین خبری دیگر از نیویورک تایمز تایید می کند که اپل در حال مذاکره با شرکت Lit Motors نیز هست که در زمینه ساخت موتور سیکلت های تعادلی فعالیت می کند. در حال حاضر تعدادی از مهندسین قبلی این شرکت در اپل مشغول کار هستند.

منبع: techradar.com , macrumors.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar