باز هم حفره امنیتی دیگری در iOS 10 پیدا شد! اطلاعات کاربران در خطر است

باز هم حفره امنیتی دیگری در iOS 10 پیدا شد! اطلاعات کاربران در خطر است

این روزها اکثریت مردم تمام اطلاعات، عکس ها، رمز عبور و … را روی گوشی به اصطلاح هوشمند خود نگاه می دارند. اما چه می شود اگر یک نفر به تمام آنها دسترسی پیدا کند؟ آن فرد می تواند تمام زندگی شما را بهم بریزد، تمام رمزهای عبورتان را پیدا کند و از شما سو استفاده کند.

قبل از عرضه iOS 10، حفره امنیتی ای در نسخه آخر iOS 9 پیدا شد که به هکرها این اجازه را می داد که با ارسال یک پیام و وادار کردن صاحب گوشی به کلیک کردن روی لینکی در متن پیام، به آن دسترسی کامل داشته باشند. حالا ظاهرا در جدیدترین نسخه iOS 10، حفره امنیتی به مراتب خطرناک تر پیدا شده که به هکرها اجازه می دهد تا به فایل پشتیبان گوشی شما دسترسی پیدا کنند. معمولا کاربران آیفون از گوشی خود روی iTunes نسخه پشتیبان تهیه می کنند. حال، سازمان روسی Elcomsoft توانسته راهی پیدا کند تا به این فایل که روی کامپیوتر شماست دسترسی پیدا کند. دسترسی به این فایل یعنی دسترسی به تمام اطلاعات، رمزهای عبور و …

این مشکل و حفره امنیتی قطعا اطلاعات کاربران را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد. برنامه‌ی شرکت Elcomsoft‌ می‌تواند سیستم رمزگذاری نسخه‌های پشتیبان iOS 10 را ۲۵۰۰۰ برابر سریع‌تر از روش‌های قبلی که برای iOS 9 مورد استفاده قرار می‌گرفت، از بین ببرد. این برنامه می‌تواند بیش از ۶ میلیون رمز عبور را در هر ثانیه روی iOS 10 بررسی کند.

وبسایت Forbes اعلام کرده که اپل از این حفره امنیتی آگاه است و سعی دارد تا به سرعت یک به روز رسان ارائه کند تا این مشکل به سرعت برطرف شود. این گونه حفره های امنیتی امری طبیعی در هر سیستم عاملی است و معمولا با به روز رسان های عرضه شده برطرف می شود. اما مسئله مهم، یافتن این حفره ها، قبل از به وجود آمدن فاجعه است!


 

نظر خود را بنویسید

avatar