خودروی بدون سرنشین گوگل تصادف کرد! چه کسی مقصر بود؟

خودروی بدون سرنشین گوگل تصادف کرد! چه کسی مقصر بود؟

بسیاری از مردم نگران این موضوع هستند که با افزایش خودروهای بدون سرنشین، چه کسی از عموم مردم در مقابل این خودروها محافظت خواهد کرد؟ اما چرا عکس این سوال را از خود نپرسیم؟ چه کسی قرار است مواظب خودروهای بدون سرنشین در مقابل مردم باشد؟

سوال دوم برای یکی از خودروهای بدون سرنشین گوگل صادق است. این خودرو بدترین تصادف میان این خودروها را تجربه کرد. زمانی که یک کامیون با سرعت بالا، به این خودروی گوگل برخورد کرد و باعث تصادف شدیدی شد. حتی با وجود رادارها و سنسورهای بسیاری که در این ماشین ها وجود دارد، بازهم پیشگیری از چنین حادثه ای تقریبا غیر ممکن بود.

خوشبختانه هیچکس در این تصادف آسیبی ندید و تمام کیسه های هوای ماشین گوگل عمل کردند. اما ضربه آنقدر شدید بود که درهای سمت راست ماشین کاملا آسیب دیده و نیاز و تعمیرات اساسی دارند. با اینکه این اولین باری نیست که ماشین های گوگل تصادف کرده اند، اما اکثر این حوادث بخاطر خطای انسانی رخ داده بودند.

با توجه به گزارشی که گوگل از این حادثه منتشر کرد، ماشین این شرکت پس از سبز شدن چراغ، ۶ ثانیه صبر کرد و پس از آن حرکت کرد اما یک مینی کامیون چراغ قرمز را رد کرده و به این ماشین برخورد کرده. گوگل می گوید که ۹۴% از این حوادث بخاطر خطای انسانی رخ داده است. در آینده تکنولوژی رادار جای سنسورها و دوربین ها در ماشین ها را خواهد کرد گرفت.


 

نظر خود را بنویسید

avatar