آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷ ، کدام بهتر است؟ رقابت نزدیک اپل و سامسونگ

آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷ ، کدام بهتر است؟ رقابت نزدیک اپل و سامسونگ

آیفون ۷ در برابر نوت ۷

دو پرچمدار بزرگ اینجا هستند، آیفون ۷ پلاس و نوت ۷، کدامیک بهتر است؟ ما اینجا ویژگی ها، طراحی، عملکرد و نحوه قیمت گذاری این دو را مقایسه می کنیم تا به شما کمک کنیم یکی از این دو گوشی را برای خرید انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که نوت ۷ چندین هفته است که به بازار آمده اما از فروش آیفون ۷ پلاس چند روزی بیشتر نمی گذرد. ما این مقایسه را بر اساس تستهای دقیق و با استفاده از گوشی های آیفون ۷ پلاس و نوت ۷ انجام داده ایم و در هفته های آینده اطلاعات بیشتری کسب کرده در مورد آیفون ۷ کسب کرده و تست هایی را روی دوربین و باتری آن انجام خواهیم داد.

در ابتدا با ارزش خرید بالای نوت ۷ شروع میکنیم. شهرت نوت ۷ به خاطر انفجار باتریش لکه دار شده، این اتفاق برای تعدادی از گوشی ها رخ داده و سامسونگ این گوشی ها را فراخوانده و با یک گوشی سالم و جدید آن را تعویض کرده است. اگر شما تصمیم به خرید این گوشی دارید، تصمیم خود را عوض نکنید زیرا مشکلات باتری نوت ۷ در حال برطرف شدن است.


آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: قیمت

با توجه به وجود درگاه microSD، سامسونگ نوت ۷ را فقط با ظرفیت ۶۴ گیگابایتی روانه بازار کرده است.  این دستگاه در فروشگاه Carphone Warehouse به قیمت ۶۹۹ پوند می باشد، و با توجه به محل خرید شما قیمت آن تا ۷۴۹ پوند افزایش می یابد. شما می توانید از بین رنگ های طلایی، نقره ای، سیاه عقیق و آبی مرجانی، یکی را انتخاب کنید.

آیفون ۷ پلاس در سه ظرفیت ۳۲ گیگابایتی (۷۱۹ پوند)، ۱۲۸ گیگابایتی (۸۱۹ پوند) و ۲۵۶ گیگابایتی (۹۱۹ پوند) روانه بازار شده است، همچنین این گوشی دارای ۵ رنگ مختلف می باشد، دو رنگ مشکی جدید، سیاه مات و سیاه براق.

بنابراین نوت ۷ قیمت پایین تری نسبت به رقیب خود دارد، حتی اگر شما یک کارت حافظه ۱۲۸ برای آن خریداری کنید!


آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: طراحی

طراحی گوشی امری سلیقه ایست، اما افراد زیادی ظاهر نوت ۷ را دوست دارند. طراحی آن بسیار شبیه به Galaxy S7 Edge می باشد و کناره های آن منحنی شکل است. صفحه نمایش گوشی ۵٫۷ اینچ بوده و سامسونگ در این زمینه یکی از بهترین هاست.

samsung-note-7-vs-iphone-6s-plus-update-970-80

اپل برای گوشی جدیدش همچنان شکل ظاهری آیفون ۶ اس پلاس را حفظ کرده است و این کار انتخابی معقول به نظر می رسد. صفحه نمایش منحنی با بدنه ای آلومینیومی آیفون ۷ پلاس را به یک گوشی خوش دست تبدیل کرده است. مدل Jet Black این گوشی طراحی منحصر به فردی داشته اما استعداد بالایی در جذب اثر انگشت و خط و خش دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن بالا است. همچنین ظرفیت ۳۲ گیگابایتی برای این مدل در نظر گرفته نشده است.

مشکل آیفون جدید این است که به جز دوربین دوگانه، فقط رنگ های آن باعث تفاوت این گوشی با مدل های قدیمی آن می شود و بعضی افراد به ظاهری جدید بسیار اهمیت می دهند.

ترفند جدید اپل برای فروش بیشتر، ضدآب کردن گوشی جدید است. گواهینامه IP67 آیفون ۷ پلاس در برابر IP68 نوت ۷، اما تفاوت بین این دو خیلی جزئی است. گوشی سامسونگ در عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه سالم می ماند، در حالی که آیفون در عمق ۱ متری سالم می ماند. در عمل هیچکس از این گوشی ها برای فیلم برداری و عکاسی زیر آب استفاده نمی کند و هر دوی آنها درصورت افتادن داخل آب سالم می مانند. البته در نظر داشته باشید، در صورتی که هر دو گوشی به وسیله آب صدمه ببینند، گارانتی خسارتی را پرداخت نمی کند.

یکی دیگر از نکات قابل بحث در آیفون ۷ پلاس نبود جک هدفون می باشد. اپل پورت آنالوگ قدیمی را حذف کرده، تا فضای بیشتری برای موتور tapticداشته باشد. اپل برای اتصال هدفون از پورت Lightning استفاده کرده و یکی از مشکلات آن این است که شما نمیتوانید به طور همزمان گوشی را شارژ و از هدفون استفاده کنید. برای این کار شما باید از یک مبدل یا هدفون وایرلس استفاده کنید.


 آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: صفحه نمایش

هر دو گوشی از صفحه نمایش مدل های پیشین خود استفاده کردند. اجازه بدهید در این بخش با آیفون شروع کنیم، صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 دقیقا شبیه به آیفون ۶s پلاس، اما میزان روشنایی ۲۵% افرایش یافته و طیف وسیعتری از رنگ ها را پوشش می دهد. این صفحه نمایش بهترین صفحه نمایش آیفون میباشد، اما به صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی نوت ۷ نمی رسد.

۶۷e94ea1e27746dee462aa198a3601a8

بعضی افراد رنگ های طبیعی تر LCD را به رنگ های مات صفحه های AMOLED ترجیح می دهند و این بخش کمی سلیقه ایست و به نظر شخصی افراد بستگی دارد. صفحه نمایش نوت ۷ سازگار با HDR است، و نسبت به مدل های قبلی پیشرفت هایی داشته است. اما در کل هر دو گوشی از صفحات نمایش خوبی برخوردار هستند.

قبل از اینکه سراغ بخش دوربین برویم، کمی بیشتر در مورد صفحه نمایش صحبت می کنیم. آیفون ۷ پلاس به مانند مدل قبلی از تاچ ۳بعدی پشتیبانی می کند و در ios 10 نرم افزارهایی که قابلیت کار با این تکنولوژی را دارند اضافه شده است. اما این تکنولوژی نیاز به زمان دارد تا کاربران به استفاده از آن عادت کنند. شما می توانید از لمس سه بعدی در بعضی نرم افزارها و بازی ها نیز استفاده کنید.

در عین حال نوت ۷، S-Pen را ارائه می دهد. کاربری آن کاملا متفاوت با لمس سه بعدی می باشد و برای کارهای نظیر یادداشت برداری سریع و کارهای دیگر از آن استفاده می شود. بر اساس تجربیات قبلی، بعضی کاربران این ابزار را دوست داشته و از آن مدام استفاده می کنند و بعضی افراد اصلا از آن استفاده نمی کنند.


آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: دوربین

در این بخش آیفون از نوت پیش است. نوت ۷ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اس ۷ استفاده که و در این بخش تغییری نداشته است. این نکته منفی نمی تواند باشد به این دلیل که این دوربین کیفیت بالایی دارد و عکس و فیلم های با کیفیتی می گیرد و عکاسی آن در نور کم بسیار عالی است.

آیفون در این قسمت از دوربین دوگانه استفاده کرده است. یکی از لنزها لنز wide (مانند آیفون ۶S پلاس) و دیگری لنز تله می باشد. زوم اپتیکال موثر این دوربین ۲ برابر می باشد اما با استفاده از پردازنده جدید سیگنال تصویر، می توانید از هر لنز برای زوم استفاده کرده و قابلیت زوم دیجیتال را برای عکاسی تا ۱۰ برابر و برای فیلم برداری تا ۶ برابر افرایش دهید. البته پیشنهاد می کنیم هیچ وقت از زوم دیجیتال استفاده نکنید.

c64f9e1f922dd4ce47a6c4ec47cc2922

با توجه به عکس های گرفته شده با آیفون ۷ پلاس، به نظر می رسد که آیفون در این بخش پیشتاز باشد و دهانه دیافراگم ۱٫۸ آن هم به عکاسی در نور کم بسیار کمک می کند. همچنین سنسور جدیدی که در این دوربین استفاده شده باعث می شود که طیف رنگی وسیع تری را پوشش داده و رنگ ها حتی در نور کم واقعی تر می باشند.

اگر شما به صورت حرفه ای عکاسی می کنید، آیفون جدید از ضبط RAW + JPEG، پشتیبانی می کند، در حالی که نوت ۷ فقط از قابلیت عکاسی RAW پشتیبانی می کند. از طرفی دوربین جلوی نوت ۷ ۵مگاپیکسلی بوده و دوربین جلوی آیفون ۷، به ۷ مگاپیکسل ارتقاء یافته است. و کیفیت عکس این دو دوربین نزدیک به هم می باشد.


آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: عملکرد

ما هنوز نمرات تست آیفون ۷ پلاس را نداریم، اما با نگاهی به نتایج تست Geekbench 4، پردازنده Exynos 8890 سامسونگ خیلی سریعتر از اسنپ دراگون ۸۲۰ است اما در مقایسه با پردازنده A10 Fusion، عملکرد پایین تری دارد. اگر چه تعداد هسته های Exynos نوت ۷ تقریبا برابر آیفون است، اما عملکرد اپل به مراتب سریع تر از سامسونگ می باشد. این یک تفاوت بزرگ است. بر اساس گزارشات منتشر شده آیفون ۷ پلاس حتی از MacBook Air قوی تر بوده و عملکرد یکسانی با MacBook Pro 2013 دارد.

باتری آیفون ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و کمی بزرگ تر از باتری آیفون ۶S است. اما باتری نوت ۷ ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و در صورت استفاده به مدت ۲۴ ساعت، ۱۵% از شارژ آن باقی می ماند. زود است که درباره این بخش بخواهیم قضاوت کنیم، اما از نظر ظرفیت نوت بهتر از آیفون می باشد. اپل ادعا می کند که باتری جدید ۱ ساعت بیشتر از ۶S پلاس شارژ نگه می دارد و به مدت ۱٫۵ روز به طور طبیعی کار می کند.


آیفون ۷ پلاس در برابر نوت ۷: نرم افزار

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که تغییرات زیادی روی اندروید اعمال می کند، از صحفه نمایش اولیه گرفته تا اعلان ها و تنظیمات برنامه. نظرات موافق و مخالفی در این رابطه است، برای کاربران نوت ۷ سخت است که از این تغییرات دست بکشند، مخصوصا برنامه هایی که مخصوص S-Pen می باشد.

سامسونگ بالاخره بعد از مدت ها این اجازه را به کاربران می دهد که به طور همزمان دو برنامه را اجرا کنند و در کنار یکدیگر باشند، مثلا شما می توانید به طور همزمان در یوتیوب کلیپ تصویری دیده در حالی که در قسمتی دیگر از صفحه نمایش ایمیل هایتان را هم می خوانید. شما همچنان می توانید اندازه پنجره ها را مشخص کنید.

اپل این قابلیت را فقط در آیپد معرفی کرده، اما هنوز در آیفون آن را به کار نبرده است. مانند آیفون های قبلی شما می توانید بعضی برنامه ها را در بکگراند اجرا کنید اما هیچ راهی برای اجرای دو برنامه در کنار هم وجود ندارد. این استدلال وجود دارد که صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ برای این کار کوچک است، اما اگر این ویژگی به آیفون اضافه می شد آن را جذاب تر می کرد.

با این حال، یکی از مزیت های ios این است که سخت افزار آیفون را بهینه کرده و آن را به یک دستگاه روان تبدیل کرده است. اپل ویژگی ها و ابزارهای جدیدی در ios10 معرفی کرده است و شما در بررسی ویدیویی ios 10 می توانید این ویژگی ها را ببینید(اینجا کلیک کنید).


جمع بندی

هر دوی این گوشی ها درجه یک هستند. هرکدام از این گوشی ها مزایایی دارد و به آن بستگی دارد که شما با سیستم عامل ios راحت تر کار می کنید یا با اندروید. نوت ۷ آزادی بیشتری نسبت به آیفون ۷ دارد. این روز ها مقایسه های زیادی انجام می شود ولی باید گفت که هر دوی این گوشی ها، قدرتمند هستند.

نوت ۷ ارزان تر است و همچنین دارای جک هدفون می باشد و صفحه نمایش بزرگ تری دارد، اما آیفون برتری هایی در بخش دوربین دارد و به عقیده ما نرم افزار آن هم بهتر است.

منبع: pcadvisor.co.uk


نظر خود را بنویسید

avatar