شیائومی گوشی های Mi 5S و ۵S Plus را روانه بازار کرد

شیائومی گوشی های Mi 5S و ۵S Plus را روانه بازار کرد

بعد از مدت ها شایعه و صحبت های گوناگون، بالاخره شیائومی پرچمدار خود یعنی Mi 5s راه به همراه  ۵s Plus را معرفی کرد. صفحه نمایش Mi 5S، مانند قبل ۵٫۱۵ اینچ بوده و دارای رزولوشن ۱۰۸۰p و روشنایی ۶۰۰ نیت می باشد. پردازنده آن نیز اسنپدراگون ۸۲۱ می باشد و از تکنولوژی های جدیدی در این گوشی استفاده شده است. Mi 5s Plus دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینجی بوده و دوربین دوگانه آن  ۱۳مگا پیکسل و دارای حسگرهای سونی می باشد. همچنین رم گوشی به ۶گیگابایت ارتقاء یافته است.

نسخه ای که ۴گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، مانند اپل از صفحه نمایشی حساس به فشار  استفاده کرده است. در این گوشی از تاچ Synaptics استفاده شده تا تفاوت بین فشار ضعیف و قوی را از روی پوشش شیشه ای تشخیص دهد و منوها و محتوا را به صورت pop-up نمایش میدهد.

ویژگی دیگر Mi 5S، استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است که اثر انگشت را در کسری از ثانیه تشخیص داده و کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد. این حسگر با استفاده ار امواج مافوق صوت جزئیات کاملی از اثر انگشت شما دریافت کرده و نسبت به حسگرهای مسطح قدیمی بسیار دقیق می باشد. این تکنولوژی امنیت این گوشی را بسیار بالابرده و قابلیت تشخیص اثر انگشت شما هنگامی که انگشت شما مرطوب، روغنی یا کثیف است را دارد.

تکنولوژی جدید به کار رفته در این گوشی قابلیت تشخیص چند لمس همزمان را دارد. حسگر اثر انگشت در ۵S Plus، در پشت گوشی زیر دوربین آن قرار گرفته که با توجه به ابعاد گوشی، تصمیم عاقلانه ای به نظر می رسد.

xiaomi-mi-5s-plus-4

دوربین عقب ۵s از حسگر IMX378 سونی استفاده کرده و ۱۲مگاپیکسلی بوده و دوربین جلوی آن همچنان ۴ مگاپیکسلی می باشد. شیائومی نمونه عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی را منتشر کرده، ولی ما ترجیح میدهیم که زمانی که گوشی وارد بازار شد درباره آن قضاوت کنیم. دوربین این گوشی را با گوشی های آیفون ۶s پلاس و S7 edge مقایسه می کنند. دوربین ۵s پلاس دوگانه و مرسوم به ورزشی می باشد و از دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

xiaomi-mi-5s-plus-4

مقایسه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی های آیفون ۶s پلاس، شیائومی ۵s و S7 edge

camera-samples

xiaomi-mi-5s-design-and-official-camera-samples-1

این گوشی مجهز به پورت USB-C در پایین گوشی می باشد و از تکنولوژی شارژ سریع ۳٫۰ استفاده کرده که باعث می شود گوشی شما در کمترین زمان شارژ شود. ظرفیت باتری این گوشی ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و با توجه به ضخامت ۸ میلیمتری گوشی مناسب عالی می باشد. همچنین باتری ۵s دارای ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت است.

قیمت نسخه ۶۴ گیگاباتی Mi 5S معادل ۳۰۰ دلار می باشد و نسخه ۱۲۸ گیگاباتی ۳۴۵ دلار قیمت گذاری شده است. همچنین Mi 5s پلاس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ گیگاباتی ۳۸۹ دلار قیمت دارد. این قیمت ها مخصوص کشور چین می باشد و در کشورهای دیگر حدودا ۳۰% قیمت ها افزایش می یابد. فروش هر دوگوشی از ۲۹ سپتامبر آغاز خواهد شد.

منبع : phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar