مایکروسافت و دیزنی هم به جمع خریداران توئیتر پیوستند

مایکروسافت و دیزنی هم به جمع خریداران توئیتر پیوستند

طبق گزارشات منتشر شده طی یک هفته گذشته، تعدادی از شرکت های بزرگ تکنولوژی قصد خریدن شبکه اجتماعی توئیتر را دارند. حالا ظاهرا دو شرکت مایکروسافت و دیزنی هم به جمع خریداران این شبکه اجتماعی اضافه شده اند.

گزارش ارسال شده توسط TechCrunch نشان دهنده این امر است که علاوه بر مشتری های جدیدی که به جمع خریداران توئیتر پیوسته اند، شرکت های گوگل سلزفورس و ورایزن همگی به دنبال خرید توئیتر هستند. البته هنوز هیچ پیشرفتی در این مورد حاصل نشده و فعلا فقط نام این شرکت هاست که منتشر شده. میزان سهام توئیتر هم پس از پیدا کردن این همه خواهان به مقدار ۲۲ درصد افزایش یافته است.

دلیل اصلی که مایکروسافت وارد این صف شده خرید توئیتر نیست. بلکه این شرکت قصد دارد تا با بازی با قیمت مانع خرید توئیتر توسط شرکت سلزفورس شود. در این مورد هنوز هیچ نظری از سوی سخنگوی مایکروسافت اعلام نشده. مایکروسافت در ماه ژوئن اعلام کرد که برای لینکدین حاضر است بیش از ۲۶ میلیارد دلار پول پرداخت کند و این کار را هم انجام داد و با ۲۶٫۲ میلیارد دلاد، این شبکه اجتماعی را خریداری کرد.

در آن زمان شرکت سلزفورس هم به دنبال خرید این شبکه اجتماعی بوده و دلیل ورود مایکروسافت به صف خریداران هم احتمالا همین است که مایکروسافت جلوی خرید توئیتر توسط شرکت سلزفورس را بگیرد. همان طور که گفتیم توئیتر مشتری های دیگری هم دارد که گوگل و سلزفورس هستند و با صحبت هایی که با هیئت مدیره توئیتر داشته اند، آن ها هم از چنین خریدی حمایت خواهند کرد و این امکان وجود دارد که پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد اخباری مبنی بر این موضوع باشیم. سایت Bloomberg گزارش جدیدی منتشر نموده است که در آن اعلام شده است که شرکت دیزنی در حال ارزیابی چشم انداز خرید توییتر می‌باشد. این شرکت برای این کار همچنین یک راهنمای اقتصادی نیز به خدمت گرفته است.


 

نظر خود را بنویسید

avatar