چگونه VR (واقعیت مجازی) روش کاری ما را تغییر می دهد؟!

چگونه VR (واقعیت مجازی) روش کاری ما را تغییر می دهد؟!

اخیرا در رابطه با واقعیت مجازی صحبت های زیادی می شود، و این تکنولوژی می تواند انقلابی در جهان به پا کند. درست مانند اینترنت که تعاملی بین ماشین ها و اطلاعات ایجاد کرد، واقعیت مجازی می تواند پنجره ای جدید به روی ما باز کند. اگر شما فکر می کنید که این تکنولوژی فقط برای صنعت بازی های کامپیوتری است سخت در اشتباه هستید.

تکامل و پیشرفت تکنولوژی در دهه گذشته با سرعت زیادی همراه بوده است. در زمینه صنعت بازی های کامپیوتری، موتورهای بازی و کارت های گرافیک توسعه یافته اند و تولید کنندگان بازی در حال استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برای توسعه بازی های کامپیوتری هستند.

احتمالا مشتری بعدی این فناوری، رئیس شما باشد. محل کارهای مدرن طی نسل گذشته تغییرات زیادی داشته و به مرور زمان عجیب و غریب تر شده است. این بسیار محتمل است که واقعیت مجازی روند کاری شما را تغییر دهد. در ادامه به نحوه تاثیر این تکنولوژی روی روند کاری شما اشاره خواهیم کرد.

۱- کنفرانس تلفنی

۴۳۱۸۸۸-conference-calls

کنفرانس تلفنی همیشه دردسرهایی را به همراه دارد. صحبت کردن به طور همزمان با چند نفر تلفن کار بسیار سختی است و سر صدای زیادی ایجاد خواهد کرد. بعضی از شرکت ها برای حل این مشکل از کنفرانس ویدئویی استفاده می کنند، اما ممکن است استفاده از واقعیت مجازی راه حل بهتری باشد. در اتاق کنفرانس مجازی در حین صحبت کردن اسناد واقعی ارائه بدید و اینکار می تواند بسیاری از نارضایتی ها را کاهش دهد. بسیاری از شرکت ها در حال کار روی این بخش هستند تا اتاق کنفرانس مجازی برای شرکتشان بسازند.


۲- فضای کاری به صورت واقعیت مجازی

۴۳۱۸۹۰-vr-workspaces

اگر شما به مانیتور بزرگ تری نیاز داشته باشید، داشتن دو یا سه مانیتور یا بیشتر، اگر کامیپوتر شما تمام فضای ۳۶۰ درجه را پوشش بدهد چطور؟ برخی از طراحان ارگونومیک در حال ایجاد یک تحول بزرگ در این زمینه هستند و میخواهند محدودیت فضا را کنار گذاشته و با ایجاد صفحه نمایش ۳۶۰ درجه فضای کاری جدیدی ایجاد کنند.

این تغییر شرایط در صورت اتفاق، می تواند تحول بزرگی در زمینه ایجاد و تحلیل اطلاعات ایجاد کند. این طرح به این زودی ها قابل اجرا نیست، و طراحان در حال بررسی ایده هایشان هستند. اما انتظار می رود که به زودی آزمایشاتی در این زمینه انجام شود.


۳- منابع انسانی

۴۳۱۸۸۹-human-resources

هیچ چیز خسته کننده تر از کنترل افراد از طریق دوربین ها و حساسیت بخش منابع انسانی روی اینکه کارمندان از وظایفشان سرپیچی نکنند نیست. بسیاری از شرکت ها از قابلیت واقعیت مجازی در این بخش استفاده کرده اند و نتیجه بهتری گرفته اند.

اخیرا لیگ فوتبال آمریکا با دانشگاه استنفورد در زمینه توسعه واقعیت مجازی همکاری داشته، تا به بازیکنان و کارکنان برای مبارزه علیه تبعیض نژادی و جنسیتی کمک کند. شبیه ساز طوری طراحی شده است که کاربر را در موقعیتی قرار می دهد که یک زن سیاه پوست در حال آزار و اذیت است. قدرت افزایش همدردی واقعیت مجازی در حال بررسی است و قطعا در آینده نزدیک خبرهایی در این زمینه خواهید شنید.


۴- نمونه سازی جدید

۴۳۱۸۹۲-new-prototyping

دنیای طراحی، یکی از بخش هایی است که به سرعت در حال استفاده از مزایای واقعیت مجازی است. مردم درحال استفاده از مدل های سه بعدی برای نمونه سازی محصولات جدیدشان هستند. اما در دنیای واقعی برای تولید محصولتان باید از پرینترهای سه بعدی یا متخصصان تولید این محصولات کمک بگیرند که وقت و هزینه زیادی را باید بابت آن صرف کنید، مخصوصا زمانی که شما تغییرات کوچکی در آن ایجاد کنید.

اما تصور کنید که شما بتوانید نمونه اولیه خود را ایجاد و در فضای مجازی آن را آزمایش کنید. و با طراحان دیگر و حتی مشتریان در سرتاسر جهان همکاری کنید. واقعیت مجازی می تواند این کار را برای شما انجام بدهد. در حال حاضر ابزارهایی چون Tilt Brush را دیده ایم که نتایج قابل توجهی داشته اند. بنابراین شرکت هایی مانند Adobe و Autodesk می توانند در این زمینه فعالیت کنند.


۵- فروش همه جانبه

۴۳۱۸۹۱-immersive-sales

در حال حاضر می بینیم که در بخش املاک و مستغلات از واقعیت مجازی به طور محدود استفاده می شود، اما قابلیت های این تکنولوژی باور نکردنی است. واقعیت مجازی این قابلیت را دارد که یک ملک را برای شما شبیه سازی کرده و شما در آن قدم بزنید، اما تصور کنید که این فناوری توسعه یافته و شما بتوانید موارد چون سالن نمایش، اتاق های هتل و یا هر چیز دیگری که از راه دور قابل خرید است را ببینید. واقعیت مجازی اطلاعات زیادی را به مشتری قبل از خرید می دهد و سرمایه گذاران می توانند از قابلیت های آن برای درآمد بیشتر استفاده کنند.

اگر شما در زمینه خرید و فروش کار می کنید و مدت زمانی زیادی را برای ارتباط با مشتریان صرف می کنید، چرا وقت خود را هدر داده، در حالیکه می توانید با یک قرار ملاقات مجازی، محصول خود را معرفی کرده و آن را به صورت ۳ بعدی شبیه سازی کنید. این کار باعث کاهش هزینه ها  و بهبود عملکرد می شود.


۶- ساعات کاری متغیر

۴۳۱۸۹۳-variable-working-hours

در حال حاضر واضح است که ۵ تا ۹ ساعت کاری میراث گذشته است. بیشتر کارها و تجارت ها این روزها به یک کار جهانی تبدیل شده اند و ساعات کاری از هر دو طرف افزایش می یابد. ساخت یک محل کار مجازی باعث می شود که مشکل مردم در این بخش حل شده و سفرهای کمتری داشته باشید. شما می توانید به جای سفر کردن به توکیو و رفتن به جلسه با چشمانی قرمز، این ملاقات را در محیط مجازی انجام دهید.

مطمئنا بسیاری از شرکت ها از کنفرانس راه دور استفاده می کنند، اما فضای قابلیت مجازی باعث می شود که جلسه خود را در محیطی واقعی تر برگزار کنید. این فضای مبتنی بر فضای ابری طوری است که شما می توانید وارد و خارج شوید یا پشت میزتان منتظر دستورات رئیستان باشید.


۷- پایان رفت و آمد

۴۳۱۸۹۴-the-end-of-commuting

کار در فضای مجازی بسیاری از نیازهای واقعی را برطرف می کند و کار در منزل متداول تر خواهد شد. بسیاری از شرکت ها مزایای کار در خارج از محل کاری را می دانند و این کار باعث کاهش هزینه ها برای تامین امکانات می شود. اگر سیستم واقعیت مجازی توسعه یابد و قابل اعتماد شود، چه بسا در آینده دیگر نیازی به دفاتر کاری نباشد.

از نظر زیرساختی این یک موفقیت بزرگ برای همه است، ترافیک کمتر باعث کاهش تصادفات و آلودگی هوا می شود و مردم وقت بیشتری را با خانواده خود می گذرانند. مطمئنا شما هم وقت زیادی را صرف رفت و آمد می کنید، امیدواریم در آینده با توسعه این تکنولوژی، این قبیل مشکلات حل شود.

منبع: pcmag.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar