تبلیغات مزاحم به App Store شرکت اپل هم راه پیدا کردند

تبلیغات مزاحم به App Store شرکت اپل هم راه پیدا کردند

از این پس توسعه دهندگان اپلیکیشن ها می توانند برای محصولاتشان در اپ استور تبلیغ کنند. این قابلیت که در کنفرانس سالیانه WWDC معرفی شد، قرار بود به صورت آزمایشی در طول تابستان مورد آزمایش قرار بگیرد و در تاریخ ۱۴ مهر به صورت کامل در دسترس قرار گیرد.

همان طور که گفتیم، این قابلیت از تاریخ ۵ اکتبر یا ۱۴ مهر به طور کامل اجرا می شود. نام آن Search Ads است که شما می توانید کلمه مورد نظر خود را در این Tab جست و جو کنید تا با توجه به آن، تبلیغات مربوط را مشاهده کنید. با توجه به گفته های شرکت اپل، ۶۵ درصد از دانلود اپ ها، توسط جست و جوی کاربران صورت می گیرد. به عبارت دیگر، کاربران اپ های مورد نظر خود را توسط tab جست و جو پیدا می کنند. بنابراین شما می توانید با خرج کردن پول، اپلیکشن خود را به بالای لیست جست و جو بفرستید تا احتمال دانلود شدن آن بیشتر شود.

استفاده از این قابلیت بسیار آسان بوده و شما می توانید مقدار هزینه تبلیغ را هم خودتان مشخص کنید. همچنین می توانید مشتری هدف خود را هم مشخص کنید. به طور مثال می توانید مشخص کنید که جوانان ۱۶ تا ۲۹ سال تبلیغ شما را مشاهده کنند. این قابلیت برای شرکت ها یا توسعه دهندگان مستقل و کوچک بسیار مناسب است. چرا که به آن ها این امکان را می دهد تا مشتری های بیشتری به سمت خود جذب کنند.

اگر آماری که اپل داده درست باشد و واقعا ۶۵ درصد از کاربران از tab جس و جو برای پیدا کردن اپ مورد نظر خود استفاده می کنند، پس قطعا خرج کردن برای ایجاد یک تبلیغ به دیده شدن اپلیکیشن شما کمک خواهد کرد. اپل برای عادلانه نگاه داشتن این قابلیت در مقابل شرکت های بزرگ ایستاده و به آنها اجازه نمی دهد تا تبلیغات نامربوط منتشر کنند. به طور مثال زمانی که کلمه Fitness را جست و جو می کنید، هیچ تبلیغی برای بازی Angry Birds مشاهده نخواهید کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar