فیل اسپنسر: هدف اصلی فروش اکس باکس وان ۲۰۰ میلیون واحد بوده

فیل اسپنسر: هدف اصلی فروش اکس باکس وان ۲۰۰ میلیون واحد بوده

مدیر بخش اکس باکس، فیل اسپنسر اعلام کرد که در زمانی که دان متریک در مایکروسافت حضور داشته، هدف اصلی فروش اکس باکس وان، ۲۰۰ میلیون واحد بوده. اسپنسر این صحبت ها را در مصاحبه ای با وبسایت Stevivor اعلام کرد اما ایشان به طور خاص صحبتی درباره این موضوع نکرد که منظور از فروش اکس باکس وان تمام اکس باکس وان ها (اکس باکس وان اس، اکس باکس اسکورپیو) بوده یا فقط کنسول اکس باکس وان؟

۲۰۰ میلیون عدد بسیار بزرگی برای فروش یک کنسول است. به عنوان مثال، کنسول افسانه ای پلی استیشن ۲ توانست ۱۵۰ میلیون واحد بفروشد. اسپنسر در ادامه این مصاحبه اعلام کرد:

هدف اصلی تیم این بود که ببینیم چگونه می‌توان ۲۰۰ میلیون نسخه از کنسول را بفروش رساند. هرگز دیده نشده است که کنسولی چنین تعدادی را بفروش رساند. منحصر بفردترین کنسول تاریخ، پلی‌استیشن ۲ بود که توانست ۱۲۰ میلیون نسخه یا چیزی نزدیک به آن را بفروشد.(سونی در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که کنسول پلی‌استیشن ۲ در سراسر جهان ۱۵۰ میلیون نسخه بفروش رسانده است.) راهی که تیم مد نظر داشت این بود که مردم به سرویس‌های ویدئویی OTT نظیر نتفلیکس و استن گرایش دارند و تلویزیون با مشکلاتی مواجه خواهد شد بنابراین اگر ما می‌توانستیم چیزی در مرکز این تحولات خلق کنیم و تنها مورد پذیرش مردمی که به اجرای بازی‌های ویدئویی اقدام می‌کنند قرار نگیرد و حتی مردم دیگر نیز از آن استفاده کنند، بنابراین شما قادر خواهید بود تا بازار کنسول‌ها و بازی‌ها را در دست بگیرید و پتانسیل موجود را افزایش دهید.

 

البته تا به امروز شرکت مایکروسافت هنوز هیچ خبر رسمی ای درباره فروش کنسول اکس باکس وان منتشر نکرده و آماری هم که منتشر کرده به صورت کلی و غیر مستقیم بوده. به طور مثال مایکروسافت اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال و مجهز به ویندوز ۱۰ وجود دارد که شامل کنسول ها هم هست.


 

نظر خود را بنویسید

avatar