ایکس باکس می خواهد به بهترین پلتفرم صنعت گیم تبدیل شود

ایکس باکس می خواهد به بهترین پلتفرم صنعت گیم تبدیل شود

صنعت گیم دو غول کنسول ساز دارد. یکی سونی و دیگری مایکروسافت. رقابت هر دو کمپانی و طرفدارانش طی سال ها بسیار جذاب بوده و همین رقابت باعث پیشرفت صنعت گیم شده. در نسل هشتم شاهد برتری بی چون و چرای کنسول سونی هستیم. کنسول پلی استیشن ۴ بی رقیب در رتبه اول کنسول های نسل هشتمی قرار دارد. البته فعلا!

مایکروسافت با عرضه و معرفی دو کنسول جدید به نام های ایکس باکس وان اس و پروژه اسکورپیو شمشیر را از رو بسته و می خواهد تبدیل به بهترین پلتفرم صنعت گیم شود. این حرفی است که فیل اسپنسر به عنوان مدیر ایکس باکس زده و تاکید کرده که برای رسیدن به این هدف لازم نیست مایکروسافت از سونی پیشی گیرد. البته که در نسل کنونی گیم، شاید این تنها راهی باشد که مایکروسافت بتواند بهترین پلتفرم گیم شود. پیشی گرفتن از رقیبش سونی !

همان طور که تمام آمارها نشان می دهند، کنسول سونی ماه های متمادی رتبه اول را در فروش کنسول های نسل هشتمی را بدست آورده بود. اما چند وقتی است که مایکروسافت توانسته در فروش ماهیانه از سونی جلو بزند که البته رابطه مستقیمی با عرضه کنسول ایکس باکس وان اس دارد. در مصاحبه ای که اخیرا با اسپنسر انجام شده، وی در رابطه با مسائل زیادی صحبت کرد. یکی از سوالاتی که از وی پرسیده شد، این سوال بود که برنامه مایکروسافت برای رقابت با سونی و پیشی گرفتن از آن چیست؟ وی در پاسخ به این سوال گفت:

مهم‌ترین چیز برای من و تیم ما، رقابت مستقیم با سونی و پلی‌استیشن جهت موفق‌ترشدن از آن‌ها نیست و مردم می‌پرسند که آیا ما می‌خواهیم در این رقابت برتر باشیم یا خیر.

من می‌خواهم ایکس‌باکس بهترین پلتفرم برای سازندگان و بازیکنان باشد. من می‌خواهم بازیکنان بهترین تجربه‌ی خود را برروی ایکس‌باکس وان داشته باشند – با عملکرد ایکس‌باکس لایو، ویژگی‌های مختلف مانند کراس‌پلی و مادها، برنامه‌ی پیش‌نمایش بازی‌ها و Xbox Play Anywhere.


 

نظر خود را بنویسید

avatar