بررسی گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

بررسی گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

تقریبا همه چیز طبق شایعات و اخبار درز کرده پیش رفت. دیشب گوگل در مراسمی رسما از گوشی های جدیدش با نام گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرد. مراسم دیشب که در شهر سنفرانسیسکو برگزار شد به شایعات چند ماهه طولانی این گوشی ها پایان داد.

طراحی هر دو گوشی چه سخت افزاری چه ظاهری توسط گوگل انجام شده و سازنده آنها کمپانی HTC می باشد. گوشی های پیکسل خودشان را جایگذین برند نکسوس کردند. طراحی هر دو پرچمدار جدید گوگل بسیار زیبا و ساده است.

۰

طراحی گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

پنل پشتی هر دو گوشی از آلمینیوم پولیش شده ساخته شده و جلوی دستگاه یکدست از شیشه می باشد. دقیقا مانند خیلی از پرچمداران دیگر برندها. این نوع طراحی در بین تولید کننده های گوشی هوشمند، تقریبا به یک استاندارد برای زیبا شدن گوشی تبدیل شده است.

کناره های گوشی به زیبایی تراش خورده و انحنای کمی دارد که باعث می شود در دست داشتن گوشی احساس خوبی را منتقل کند. خوشبختانه دوربین گوشی هم از بدنه بیرون نزده و یکدست می باشد.

۰۰

در قسمت بالایی پنل پشتی دستگاه، سنسور اثر انگشت جای گرفته است. قرار گیری این سنسور به طوری است که با دست گرفتن گوشی به راحتی میتوان به این سنسور دسترسی داشت. کارکرد سنسور اثر انگشت در گوشی های پیکسل تنها به باز کردن قفل گوشی ختم نمی شود. برخی از ویژگی های نرم افزاری نیز به این سنور اضافه شده است. برای مثال اگر انگشتتان را از بالا به پایین روی سنسور بکشید بخش نوتیفیکشن ها باز می شود.

گوگل برای گوشی های جدیدش سه رنگ مشکی، سفید و آبی را در نظر گرفته. البته رنگ آبی تنها در کشور آمریکا قابل دسترس خواهد بود. گوگل همچنین قاب های محافظی با نام Live Case را هم در کنار گوشی ها معرفی کرد و به زودی برای خرید در دسترس کاربران قرار می گیرد.

google-pixel-and-pixel-xl-official-photos-and-images

همانطور که احتمالا حدس زده اید و یا در شایعات، قبل از معرفی گوشی خوانده اید، گوشی پیکسل بین دو گوشی معرفی شده، گوشی کوچکتر است. پیکسل یک گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل می باشد در حالی که پیکسل ایکس ال از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ بهره می برد و با اینکه چند ماهی از رونمایی گوریلا گلس ۵ می گذرد، اما صفحه نمایش هر دو گوشی توسط گوریلا گلس ۴ محافظت می شوند.

سخت افزار گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

پردازنده ۴ هسته ای ۲٫۱۵ گیگاهرتز اسنپدراگون ۸۲۱ به عنوان قلب تپنده هر دو گوشی درون آنها قرار گرفته است. این پردازنده، قدرتمندترین پردازنده کوالکام برای گوشی های هوشمند در حال حاضر می باشد. همچنین هر دو گوشی مجهز به ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت هستند. تعجبی نیست که بدانید هیچ یک از گوشی های جدید گوگل از حافظه جانبی(microSD) پشتیبانی نمی کنند و امکان افزایش حافظه وجود ندارد.

pixel-handson-16-650-80

در پایین دستگاه USB تاپ C قرار گرفته است و علاوه بر آن داخل جعبه مبدل USB تایپ C به USB تایپ A نیز وجود دارد. به وسیله این مبدل امکان اتصال دستگاه های متنوعی به گوشی های پیکسل وجود دارد.

یکی از ویژگی های عادی اما کاربردی در گوشی های پیکسل وجود جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون می باشد. شاید این ویژگی را مسخره بدانید، اما گوگل در مراسم رونمایی از گوشی هایش، بارها آیفون ۷ را به خاطر عدم وجود جک هدفون مسخره کرد.

نرم افزار گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال طبق انتظار، بصورت پیش فرض با اندروید ۷٫۱ نوقا عرضه می شوند. بر روی گوشی ها لانچر اختصاصی گوگل و دستیار صوتی گوگل نیز قرار دارد. برای مثال به وسیله دستیار صوتی گوگل می توانید به گوشی تان دستور دهید تا برای دوستانتان مسیج ارسال کنید یا مسیر یابی کنید.

هر دوگوشی با واقعیت مجازی Daydream گوگل سازگار هستند. در واقع پیکسل ها اولین گوشی های سازگار با واقعیت مجازی گوگل هستند. برای اطلاع بیشتر از واقعیت مجازی Daydream اینجا کلیک کنید.

nm-jpg

دوربین گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

امروزه کیفیت دوربین گوشی های هوشمند برای خریداران اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. گوگل به این موضوع کاملا واقف بوده و دوربین هایی عالی را در گوشی های پیکسل قرار داده. دوربین اصلی در این گوشی ها یک دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲ ساخت سونی است. هر دو گوشی از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می برند.

از دیگر ویژگی های دوربین پیکسل ها می توان به تشخیص چهره و فوکوس خودکار نیز اشاره کرد. هرچند که دیافراگم ۲ در دوربین اصلی پیکسل ها خیلی ما را شگفت زده نکرد، اما در شرایط با نور کم هم تصاویر رضایت بخشی ثبت می کند. امکان فیلم برداری بصورت ۴K نیز در این گوشی ها تعبیه شده است.

در دوربین این گوشی ها از قابلیت نرم افزاری جدیدی با نام Smartbrust استفاده شده. همانطور که از نامش پیداست، گوشی بصورت خودکار بهترین عکس گرفته شده را در بین عکس های تکراری انتخاب می کند. دوربین سلفی هم در هر دو گوشی ۸ مگاپیکسل است اما گوگل در مورد جزئیات آنها در کنفراس رونمایی صحبتی نکرد.

۲

گوگل به خریداران گوشی های پیکسل این امکان را میدهد تا بصورت نا محدود تصاویرشان را با کیفیت اصلی در فضای ابری گوگل فوتوز آپلود کنند.حتی فیلم های گرفته شده با کیفیت ۴K هم از این امکان بهره مند هستند. با این ویژگی کاربران گوشی های پیکسل دیگر برای پر شدن حافظه دستگاهشان نگرانی نخواهند داشت. البته شاید دسترسی به این قابلیت با سرعت اینترنت در ایران کمی دور از ذهن باشد. به گفته گوگل دوربین به کار رفته در پیکسل ها در آزمایش DXOMark بهترین دوربین موبایل شناخته شده است.

قیمت گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

گوشی های جدید گوگل با توجه به ویژگی های عالی شان، قیمت های بالایی هم دارند. گوشی پیکسل با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت با قیمت ۶۵۰ دلار و گوشی پیکسل ایکس ال با حافظه ۳۲ گیگابایت با قیمت ۷۷۰ دلار دردسترس خواهند بود. برای حافظه ۱۲۸ گیگابایت نیز ۱۰۰ دلار به قیمت هر گوشی ۳۲ گیگابایتی اضافه می شود.

منبه: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar