معرفی و بررسی هدست واقعیت مجازی گوگل با نام Daydream View

معرفی و بررسی هدست واقعیت مجازی گوگل با نام Daydream View

سیزدهم مهر ماه گوگل هم زمان با رونمایی از گوشی های پیکسل و پیکسل اکس ال، از هدست واقعیت مجازی اش با نام Daydream View نیز رونمایی کرد. مانند هدست واقعیت مجازی تمام عیار HTC Vive، هدست جدید گوگل هم این امکان را می دهد تا گوشی تان را داخل هدست بگذارید و به دنیایی جدید سفر کنید. Daydream View یک قدم فرا تر از هدست محبوب Cardboard می باشد و می توان آن را رقیبی برای هدست واقعیت مجازی Samsung Gear دانست.

از آنجایی که درون هدست Daydream View تکنولوژی زیادی به کار نرفته و برای استفاده کاملا به گوشی احتیاج دارد، قیمت آن گران نیست. قیمت این هدست ۷۹ دلار است و از ماه نوامبر وارد بازار می شود.

nm-jpg

طراحی هدست Daydream View

بدون بزرگنمایی باید بگوییم این هدست با جنس پارچه ای اش، یکی از جذاب ترین هدست های واقعیت مجازیست که تاکنون مشاهده کرده ایم. Daydream View در سه رنگ طوسی کم رنگ، نوک مدادی و زرشکی دردسترس خواد بود. گوگل گفته برای اینکه این هدست بر روی چشم های شما حس راحتی را القا کند بسیار تلاش کرده. واقعیت هم این هدست ۲۲۰ گرمی با جنس گرم و نرمش حس خوبی را منتقل می کند. این هدست بطور میانگین از هدست دیگر شرکت ها ۳۰ درصد سبک تر می باشد.

جایگیری گوشی درون هدست بسیار ساده و راحت است. کافیست بند کشی بالایی دستگاه را از جایش خارج کنید و گوشی تان را داخل هدست قرار دهید. بعد از بستن مجدد هدست، هدست و گوشی شما از طریق فناوری NFC به هم متصل می شوند و لازم نیست تنظیمات پیچیده ای را انجام دهید. لذت استفاده از این هدست با پرچمدار جدید گوگل پیکسل ایکس ال با رزولوشن بالایش دوچندان می شود.

google_daydream_view_vr_04_thumb

یکی از ویژگی های خوب و کاربردی هدست Daydream View کنترل آن می باشد که بصورت پیش فرض در جعبه اش قرار دارد. این کنترل خیلی کوچک است، آنقدری که احتمال گم کردنش زیاد می باشد. این امکان وجود دارد تا زمانی که گوشی تان را درون هدست قرار نمی دهید، کنترل را داخل هدست جای دهید تا آن را گم نکنید. این کنترل از طریق بلوتوث به دستگاه متصل می شود و با یک کابل USB می توانید آن را شارژ کنید. یک بار شارژ کامل این کنترل ۱۲ ساعت جوابگوی کار شما می باشد.

زمانی که هدست را روی چشمانتان می گذارید یک منوی شناور را مشاهده میکنید. این امکان وجود دارد تا با کنترل هدست درون منو بچرخید و در بازی ها از کنترل به عنوان سنسور حرکتی نیز استفاده کنید.

google_daydream_vr_home_thumb

اپلیکیشن های مختلفی برای هدست واقعیت مجازی گوگل تعبیه شده که از جمله آنها می توان به Guardian VR , New York Times VR , WSJ VR و Lego اشاره کرد. تا پایان سال جاری میلادی نیز بیش از ۵۰ اپلیکیشن برای آن عرضه خواهد شد.

منبع: pcadvisor.co.uk


نظر خود را بنویسید

avatar