آیا اتفاقات اخیر، پایانی بر گوشی های سری نوت سامسونگ خواهد بود؟

آیا اتفاقات اخیر، پایانی بر گوشی های سری نوت سامسونگ خواهد بود؟

همانطور که در جریان هستید، سامسونگ ضررهای مالی زیادی را در ماه اخیر برای تعویض گوشی های نوت ۷ و از طرفی کم شدن فروش آنها پرداخته است. اما ضرر اصلی سامسونگ آسیبی است که به برند آن خورده. اگر خیلی خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم و انفجار های نوت ۷ را بر فروش گوشی های دیگر سامسونگ و ارزش برند سامسونگ موثر ندانیم، اما قطعا سری بعدی نوت(اگر تولید شود) با کاهش فروش همراه خواهد بود. هرچند که مشتریان وفادار زیادی هستند که در صورت عرضه مجدد نوت ۷ باز هم از آن استقبال میکنند، اما دیگر نوت های سامسونگ مانند قبل مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

بر اساس گزارشات یک موسسه کره ای سامسونگ بهتر است تا برند نوت را به کلی کنار بگذارد، چرا که اگر نوت ۸ هم به بازار بیاید، مشتریان آن را هم خطرناک تلقی می کنند. طبق تحقیقات این موسسه احساسات منفی کاربران نسبت به نوت ۷ در ماه آگوست(زمان عرضه گوشی) ۳۴% بوده که این آمار در ماه اکتبر به ۵۴% افزایش یافت. از طرف دیگر در همین مدت احساس مثبت نسبت به نوت ۷ از ۶۲% به ۴۲% کاهش یافته است.

هنوز به طور قطعی مشخص نیست که سامسونگ قصد کنار گذاشتن برند نوت را داشته باشد یا خیر، اما تمرکز اصلی آنها روی نگه داشتن موفقیت برند گلکسی می باشد. به گفته آقای “لی ها هون” سامسونگ با توقف تولید گلکسی نوت ۷ از ۱٫۹ میلیارد دلار ضرر جلوگیری کرده است و سامسونگ با ذخیره این مبلغ قصد دارد تا شهرت برند گلکسی را نگه دارد.

انتظار می رود سامسونگ با تمرکز بیشتر روی گوشی گلکسی اس ۸ که اسفند ماه رونمایی می شود به قدرت خود بازگردد و بار دیگر دل طرفدارانش را بدست آورد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar