جنگ، میان هدست های واقعیت مجازی بر سر سهم بازار

جنگ، میان هدست های واقعیت مجازی بر سر سهم بازار

دوران جدید در صنعت گیمینگ به صورت رسمی آغاز شده. دوره ای که واقعیت مجازی نام دارد و کمپانی های بسیاری مانند سونی، HTC، ولو و … به آن وارد شده و به دنبال کسب سهمی از بازار هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

همان طور که می دانید، هدست واقعیت مجازی سونی، پلی استیشن وی آر عرضه، و تبدیل به اولین هدست واقعیت مجازی شد. این هدست از تمام هدست های موجود ارزان تر است و ۳۹۹ دلار قیمت دارد. اما هنوز هدست های کمپانی های دیگر به بازار عرضه نشده اند و سونی در واقع با عرضه زود هنگام هدست خود، به دنبال کسب و حفظ سهم خود از بازار بوده.

بر اساس تحقیقاتی که وبسایت Strategy Analytics انجام داده، ۶% از مردم آمریکا، هدست های واقعیت مجازی خود را تا پایاین سال خواهند خرید. به دلیل وجود تبلیغات گسترده و فروشگاه های بسیار در آمریکا، هدست های واقعیت مجازی بسیار محبوب تر از دیگر کشورهاست.

تحلیل گر این وبسایت گفت:

نفوذ و سرایت این تکنولوژی در آمریکا بیشتر از دیگر کشورها است، دلیل آن هم تا حدودی به تعداد زیاد فروشگاه‌هایی که این محصولات را تبلیغ می‌کنند برمیگردد. سامسونگ در حال عرضه کردن تعداد زیادی از گجت‌های پوشیدنی همراه با گوشی های جدید خود است، گوگل هم تعداد زیادی از این گجت‌ها را تاکنون عرضه کرده است، حتی نیویورک تایمز هم مشترکین خود را ترغیب کرده است که از این هدست ها برای برای مشاهده مستندات استفاده کنند.

 

وی افزود:

با وجود هجوم شرکت‌های مشتاق در تولید این محصول واقعیت امر این است که رشد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در میان عموم مردم آمریکا تدریجی خواهد بود و دلیل آن وجود هدست های ارزان قیمت است. بازار هدست های VR بسیار شبیه بازار اتوموبیل خواهد بود، بسیاری از مردم از خودرو های شرکت های فورد و تویوتا استفاده میکنند، تعداد کمی از آن ها سوار بر پورش می‌شوند و در آخر تعداد انگشت شماری از آن‌ها فراری را انتخاب می‌کنند.

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar