قابلیت Reachability آیفون، میانبری بی خاصیت که هیچ کس از آن استفاده نمی کند!

قابلیت Reachability آیفون، میانبری بی خاصیت که هیچ کس از آن استفاده نمی کند!

اگر زنده یاد استیو جابز را به یاد بیاورید، او اصرار زیادی بر روی گوشی های کوچک داشت. پیدایش آیفون های بزرگ داستانی طولانی را برای اپل در پی داشت و صحبت در مورد  خیلی ها را عصبانی کرد. پس از مرگ استیو جابز مدیران اپل تصمیم گرفتند تا به دنیای گوشی های بزرگ سلام کنند و کم کم آیفون های خوشدست اپل را به آیفون هایی بزرگ تبدیل کنند. این تغییر به تدریج صورت گرفت و ابتدا آیفون ۴ اینچی بود که خیلی هم بزرگتر از آیفون ۴اس به نظر نمی رسید. اما اپل طاقت نیاورد و در میدان رقابت با گوشی های اندرویدی با صفحه نمایش های بزرگ، آیفون هایی ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی را معرفی کرد.

تمام مخالفت ها برای جلوگیری از بزرگ تر شدن آیفون ها، مشکل عدم دسترسی راحت با یکدست به کل صفحه نمایش بود. عده ای عقیده داشتند گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک دیگر کاربردی ندارند و آیفون های اپل هم باید رشد کنند و عده ای دیگر آیفون های بزرگ را بد قلق می دانستند.

اپل برای اینکه دل هر دو طرف را بدست آورد از سال ۲۰۱۶ آیفون های ۶ و ۶ پلاس را با صفحه نمایش ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی معرفی کرد و در کنار آن قابلیتی به نام Reachability را در آنها قرار داد که با ۲ بار ضربه زدن روی دکمه هوم محتوای صفحه نمایش برای دسترسی بهتر پایین بیاید.

۲ سال از ایجاد این قابلیت می گذرد، تقریبا همه به گوشی های بزرگ عادت کرده اند و کاربران برای اینکه یک دستی به قسمت بالایی صفحه نمایش ضربه بزنند انگشتانشان را منعطف تر کرده اند. اما سوال اینجاست که آیا کسی از قابلیت Reachability استفاده می کند؟ همانطور که پیش بینی می شد طبق یک نظر سنجی مشخص شد که اکثر کاربران این قابلیت را بیهوده می دانند و از آن استفاده نمی کنند.

poll

بیش از ۴۰% از کاربران آیفون های بزرگ گفته اند که از این قابلیت استفاده نمی کنند و ۳۱% از کاربران اذعان داشته اند که از قابلیت Reachability استفاده می کنند. خوب گذاشتن میانبری اینچنینی که اکثر کاربران آن را بیهوده می دانند معقول به نظر نمی رسد. فکر کنید چقدر کاربردی تر بود اگر به جای قابلیت Reachability با دو بار ضربه زدن به دکمه هوم دوربین گوشی باز می شد، یا اینکه این امکان وجود داشت تا خودتان بتوانید مشخص کنید دوبار ضربه بر روی دکمه هوم چه اپلیکیشنی را باز کند!

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar